Zoli74 - főkép

Ma végre elindult az autó. Sajnos még nem ÚGY, hanem csak tréleren a karosszériáshoz. Csütörtökre kész lesz, onnan visszük tovább a szerelőhöz, megy be a motor és a fék.

Ha minden igaz ma elkészült a motor, egyedül a szelepfedél nincs fixálva, az alá még keresek 2 db olajterelő lemezt és egy olajnyomás jeladó kell, ez el van tetetve. De ezek elég jól hozzáférhető helyen vannak, ráérünk bármikor betenni. Ma mentem volna egy szép állapotú belsőért, de leesett a hó, így áttettem későbbre az utat. Jó lett volna elmenni, mert holnap egy bontóban is lett volna jelenésem, talán lett volna náluk az olajterelő lemez, de annyira esett a hó reggel és fújt a szél, hogy inkább nem indultam útnak. A következő állomás a lakatos lesz a jövő héten, megjavítja a hazaút során szerzett sérülést. Utána megy a szerelőhöz, beteszi a motort, összerakja a féket, azután jön a neheze. A belső tértől félek a legjobban, elporladt gumitömítések, kifakult kárpit, elöregedett és rideg műanyag bolhák, bizbaszok. Ha ilyen tempóban halad a dolog, elkészülünk a nyárra.

Időközben a szerelőm szépen csendben elkezdte építeni a motort. Egyszer csak csörgött a telefon, hogy kellene ez meg az. Összeszedtem ami a garázsban volt és átcuccoltam hozzá. Ezzel a kupac alkatrésszel el is volt egy pár napig, amikor újra hívott és itt kezdődtek a gondok...
Hiányzott az AC alá a bakelit és a lökőrúd. Hiányoztak a vákumkiállások a szívócsonkból. Még mindig a festőnél voltak a vezeérműszíj takarók és az olajteknő. Keresett egy csomó spéci csavart és alátétet...
Felforgattam a garázst és a csavarok előjöttek egy olyan dobozból amiben leginkább beltérhez tartozó műanyagok voltak. Hogy hogyan kerültek oda, az rejtély. Gyorsan szaladtam a galvanizálóhoz, 2 nap alatt megvolt. Hívtam a helyi alkatrészes ismerősömet a többi cuccért, másnap mentem hozzá. Eredmény: egy beletörött bakelitdarab és egy lökőrúd, a vákumcsöveket nem veszi ki a kedvemért a motorból, vigyem el egyben :( Persze a gombok miatt azért nem veszek meg egy komplett kabátot... Szóval ismét fenyegetett a leállás réme. De ismét szerencsém volt, Vas megyében találtam egy fórumtársat akinek volt mindene. Volt céges ügyem arrafelé, előrehoztam és a múlt csütörtökön már el is hoztam a szerzeményeket. A festés erre a hétre van beütemezve a festőnél, remélem nem jön közbe semmi. Ha minden igaz a hétvégén új lendületet kap a motorépítés.
Közben megjött a spéci festék a motorháztetőhöz...

Pár hét múlva egy reggel nagy levegőt vettem, kipakoltam az összes alkatrészt az udvarra és elkezdtem leltározni illetve felmérni az alkatrészek állapotát. (Megnéztem az időjáráslejentést is, nem jött eső :)) A leltár meglepően jó lett, a hátsó ülőlap és egy zár hiányzott. Telefonáltam az eladónak, természetesen megvolt és pont járt felénk, ígérte, hogy elhozza. Említette még a vásárlásnál, hogy van egy csomó új alkatrésze ami nem volt része az akkori alkunak. Kértem tőle egy listát ármegjelöléssel. Megfuttattam a saját alkatrész forrásomon és a visszakapott árakat elküldtem az eladónak. Feldobtam neki, hogy az én beszerzési áraimon megveszem egyben az egészet, így neki nem kell hónapokig Amorezni meg Vaterázni mire eladja őket. Rábólintott, a hétvégén le is hozta a motyót.
Az állapotfelmérés elég vegyes képet mutatot, de ez viszonylag normális egy közel 30 éves autónál. Szétszedtem a letakarítandó cuccokat és egy ismerős elvitte gyöngyfúvatni. A galvanizálásra váró cuccokat megdrótkeféztem és megáztattam egy kis rozsdaoldóban, gyönyörű lett mind. Ahogy időm engedte esténként, hétvégente mindig molyoltam valamit, aztán amikor összejött egy normálisabb adag, akkor elvittem a galvánoshoz. Ha minden klappol, akkor jövő héten adom be az utolsó adagot a festőhöz és a galvanizálóhoz. Innentől kezdve minden bepítésre váró alkatrész teljesen új vagy felújított lesz. Persze jöttek elő menthetetlen alkatrészek (fűtőradiátor, hidraulika hengerek, olajpumpa, stb.) ezeket Unixból, 127_sud márkatárstól illetve egy helyi -valaha Sud tulaj- ismerőstől szereztem be.
Nekem is sikerül pár apróságot hazavágnom, pl alumínium cuccot nem teszünk rozsdaoldóba, mert elfogy... Az ajánlott 1/2-1 óra maratás után kivesszük a féknyergeket és nem felejtjük bent reggelig, mert kráteresre marja a belsejét és elbontja a meneteket...
Szóval pár tapasztalattal gazdagabb lettem, részben saját hülyeség, részben feledékenység miatt.
Eközben a szerelőm a motort szedte darabjaira, erről lesz a következő post.

 

Kicsit le vagyok maradva, belehúzok. Szóval alig aludtam, reggel elindultunk. Felértünk kis késéssel, az eladó addigra kitolta a garázsból az autót, szebb volt mint a képeken :) Nagyjábból átfutottuk az alkatrészhalmot, összenéztem a hirdetésből kinyomtatott képekkel, minden megvolt, plusz még ezernyi apró csetresz, elég jól szétszedve dobozokba. Felpakoltuk az autót a trélerre, irány az eredetvizsga. Az autó 2 éve garázsban volt tartva, persze, hogy leszakadt az ég. Állt a tócsa a belsejében, egy rongy kellett, hogy kimerjük. Itt minden stimmelt, indultunk tovább az okmányirodába. Egy körforgalom előtt nagyobbat kellett lassítanunk és beütött a krach! Elszakadt a spanifer, az autó átugrott a tréler korlátján és a vontató fenekében landolt. Azt hittem tökönszúrom magam. Az eleje horpadt, ez még nem lett volna vészes, mert a műanyagok eltakarják, de sajnos a gépháztető is karcolódott, repedt a gitt. Emiatt az eredeti színével kell fújni (a műanyag alá ugye jó lett volna bármilyen fekete metálszín), de az a festék csak kilós kiszerelésben kapható egy kisebb vagyonért...
Félreálltunk, az eladó elment emelőért, kb. 2 óra alatt visszarángattuk a helyére. Közben megtaláltak páran segítő szándékkal ("Jáj főnök, segítünk mink visszatenni áz áutót"), az ajtók tárva nyitva, pénz és papírok benne... Megúsztuk szerencsére és gyorsan bezárkóztunk.
Ezt tanulópénznek betudtam. Feltúrtuk a várost spaniferekért, szereztünk néhány éket a kerekek alá és elindultunk haza. A hazaút eseménytelen volt eltekintve néhány újabb záportól. Otthon betoltuk a garázsba, köréraktuk az alkatrészeket és pár hétre becsuktam az ajtót, rá se néztem mérgemben.

Mivel ilyen sokan biztattok és érdeklődtök, belevágok. Szóval felbukkant nyáron a hirdetés a használtautón. Első ránézésre látszott, hogy a vételár minimum duplája, de inkább több benne van az autóban. Eltettem kedvencekbe, vártam pár napot, még mindig fent van. Megtúrtam a netet, mit lehet hozzá kapni és milyen áron. Hát rengeteg minden van, a legtöbb cucc baráti vagy egészen vicces áron, vágjunk bele. Felhívtam a hirdetésben szereplő számot, beszéltem az eladóval. Három évig csinálta a feleségének, de az megunta a várakozást, vettek más autót, apósa kidobta a garázsból ahol eddig állt, mennie kellett.
Küldött további képeket, nagyon meggyőző volt. Csak pár fontosabb dolog:
- teljes lakatolás, új küszöbök, új első sárvédők, hátsó ívek.
- teljes fényezés.
- felújított futómű, új rugók, gátlók, féltengelyek, szilentek, porvédők.
- felújított motor, de darabokban. új gyári méretű főtengely, első túlméretes dugók, felújított hengerfejek.
- felújított váltó.
- felújított elekromosság, generátor, önindító, gyújtástorony, hűtőventillátor.
- új kuplungszett, féktárcsák, fékcsövek, galvanizát féknyergek, új fékbetétek, mindenféle felújító szettek.
- összes üvege, műanyaga megvan
- új tetőkárpit, bőrözött kormány, váltógomb.
- újszerű zöld padlószőnyeg, kicsit elhasznált zöld kockás belső.
Mindez képekkel dokumentáltan.
Mondtam neki, hogy ha ez tényleg így van, és a papírok is rendben vannak, akkor ezt én elhozom, egy fillért nem fogok alkudozni. Megbeszéltünk egy szerdai napot a következő héten, foglalt helyet eretvizsgán.
- Én addig megkérdeztem a kollegámat, hogy ugye a te autódon van vonóhorog?
- Van.
- És tudsz szerezni trélert is kölcsönbe?
- Tudok.
- És mit csinálsz jövő szerdán? :)
Szóval eldőlt, hogy megyünk. Elkezdtem fejni az automatát, hogy kp-ben tudjak fizetni. Kedden még ebéd után ránéztem a hirdetésre, nincs ilyen számú hirdetés a rendszerben.... :(
Hívom az eladót, hogy mi van? Eladtad?
Nem adta el, csak lejárt a hirdés, nem hosszabbította meg. Azt mondtam, hogy ha az autó rendben van elviszem. Ő tudja, hogy a papírok rendben lesznek, az autó frankó, nem lehet hiba.
Elég szimpatikusnak tűnt, hogy ennyire biztos a dolgában, kicsit megnyugodtam. Persze azért aludni nem aludtam sokat....
Folyt. köv.