Tagok >> Bomi >> 147 1,9 JTD 16V >> Blog
- Típus:147 1,9 JTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:ezüstmetál
Idén Horvátországban nyaraltunk Krk -Szigeten, kb. 1000 Km-t tettünk meg a kis Alfával , nagyon jól teljesített :) rendben volt minden és a nyaralás is szuper volt már most várjuk a következőt:)
Esedékessé vált a hosszbordásszíj feszítő- és vezetőgörgő cseréje mert ez elmaradt a szíj cserekor és most visító hanggal jelezte hogy lejárt az ideje :)
Ami érdekes ,hogy Ruville dobozban INA vezetőgörgő és Dayco feszítőgörgő volt!
Délután kicseréltem (a régi is Dayco volt benne) azóta csend és nyugalom:)
Egyre többször bedobta hibakódnak a P0235-t és P0069-t. Szinte mindig akkor ha sokat járt alapjáraton a motor, pl városi forgalomban.
P0069-Szívócső abszolútnyomás érzékelő/légköri nyomásérzékelő jelegyeztetési hiba
P0235-Turbófeltöltő töltésérzékelő A - áramkör hibás működése
Kicsit olvasgattam fórumokon ,hogy milyen hibák okozhatják ezeket a kódokat, nagy segítség ilyen témában pl. GTPeti bolgja (köszönjük!):
http://www.alfaamore.hu/tagok/gtpeti/autok/1381/blog/23276
Átvizsgáltam én is a vákuumcsöveket- rendben vannak, megcsináltam én is az actuator tesztet a szolenoidra -jónak bizonyult. Marad még a MAP szenzor amit először csak megtisztítottam de nem hozott eredményt. Feltűnt viszont ,hogy a mért levegőnyomás még álló motornál is 1183 mbar amikor az atmoszférikus nyomás 999 mbar tehát itt eltérés van. (a 156-osomnál is ránéztem ott nyilván megegyezik a két érték nincs is hibajelenség:)
Nincs más választás kell egy új MAP szenzor. Mindenképpen ugyanolyat akartam ami benne volt gyárilag (Bosch 0281002437). Legkedvezőbb áron az autoalkatreszed.hu-n találtam, amint megjött egyből leteszteltem és azt láttam amit szerettem volna :)
Atm. nyomás .995 mbar, mért nyomás 999 mbar.
Tettünk egy próbakört úgy ,hogy diagrammon is néztem a kívánt és mért nyomást ,szépen követik egymást (bocs a gyenge képminőség miatt, gyorsan telefonnal csináltam Prnt Scrn helyett) és ami még fontos sokkal jobban is megy az autó!
Illetve mindkét hibakód megszünt!
Sikeresen műszaki vizsgán vagyunk túl, a kis Alfa hibátlan, minden gond nélkül vizsgázott. :)
Bosch hosszbordás szíjat ne vegyen senki mert nyikorog hidegben, tehát a kb. 3 hónapja cserélt szíj helyére most egy Continental kerül...azzal nem lesz gond.
Illetve kap egy új termosztátot is a 147-es mert 60 fok fölé nem megy a vízhőfok. Vernet-et választottam 88 foknál nyit.
Hétvégén megkapta a kis Alfa az új téligumikat (Bridgestone) illetve kicseréltem az első stabilizátor rúd szilenteket (cirka 5 óra alatt...) így megszűnt a kopogó hang, hibátlan csendes a futóműve.
Érdekes ,hogy a szerelők itt is félrediagnosztizáltak, kormányművet akartak cseréltetni velem ugyanúgy mint anno a 156-osnál és persze ott is csak ez kopogott...tehát nem szabad egyből bedőlni , jobb saját magunknak utánajárni és persze kicserélni is. Csere menete nagyjából ennyi:
(sok türelem kell hozzá:)) ,meg pár szerszám:)
http://www.alfaamore.hu/tagok/8156/autok/9675/blog/21252
Hétvégén kicseréltem a hátsó féket, már eléggé csereérett volt ahogy a képen is látszik.(Tárcsa 6,5 mm) Ferrodo tárcsát és Textar betéteket kapott, egy darabig nem lesz vele gond:)