szabi.r10 - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-05-21

Múlt hét szombaton esküvőre mentünk oda vissza 320 km volt az út. Mire odaértünk fura hang jött hátulról, elkezdett sípolni a fék, hazafele már teljesen befogott, mire hazaértünk a bal hátsó tárcsám felégett a betét vasig kopott, hosszú hétvége, a kocsi kell persze, szerdán jutottam el szerelőhöz vele, addigra a jobb hátsó fékem is kuka lett.
A féknyereg felső csuszkája berohadt és beragadt mindkét oldalon.
A csúszkák kaptak egy felújító szettet.
Brembo Max sport tárcsa került bele, illetve TRW betét, a szerelőm egy óra alatt megcsinálta nagy örömömre.
Így most elöl hátul Brembo Max sport tárcsák vannak az autón.
Km óra állása: 221000 km

 
>> AutóápolásAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-03

Végre jó idő és az időm is engedte,hogy felkerüljenek a nyári TI gurulók:).
Idén nagy örömömre nem kellett egy felnit se görgőzni.
A féknyergek újra lettek festve, 2 év után ideje volt.
Km állasa: 219187

 
>> AutóápolásAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-03

Januárban csináltattam gyári méretpontos plüss szőnyegeket, amik a mai nap egy nagytakarítás után kerültek az autóba.
Anyaga Plüss
156 TI felirat van hímezve mindegyik szőnyegbe :)

 
>> AutóápolásAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-02

A váltógombot, míg szerelőnél volt a gép elvittem újrabőröztetni Gyirmótra.
A kormányomat is itt csinálták és hozzá illő piros cérnát kapott illetve az oldala perforált bőrt:)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-02

Eibach ültetőrugók kerültek a kocsi alá, 4 cm-vel lett így megültetve a gép.
A rugókat a jófogáson találtam egész jó áron, egy évet használt rugók.
Az első lengéscsillapítókat cserélni kellett, Magneti Marelli lett bele, első hátsó lengéscsillapító porvédők és ütközők is cserélve Sachsra.
A nem teljesen két éve cserélt jobb első kerékcsapágyat újból cserélni kellett, most SNR-t kapott, ennek tovább kell bírnia, mint a Starline-nak.
Az autó így sportosabb kinézetű lett és még jobban fekszik az utat :). Az ültetőrugóktól a komfortérzet nem változott :).
A költségem munkadíjjal együtt értendő.
Az első kép ültetés előtt-után :D
Km óra állása: 219000 km

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-01

A motorvezérlő elektronikám beadta az unalmast nagy örömömre. Sajnos nem indult az autó, vagy ha indult is az ecu pár másodperc után leállította a motort, a motor kontroll lámpa pedig kigyulladt. Az ABS hibát illetve a kormányszögjeladó hibát is jelezte.
Számítógéppel nem kommunikált, a szerelőm az ecu cseréjével oldotta meg a problémát. A motorvezérlőt a tatai bontóból sikerült beszerezni. Immoval együtt lett betanítva az autóhoz, a kulcsom maradt a régi.
Remélem többet ilyen problémám nem lesz az autóval.
Km állása: 219000 km

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-01

Tankoltam egy újonnan megnyíló kúton és hát valami nem stimmelt a gázolajjal, mert a magasnyomású szivattyú nyomásszabályzó szelepét ultrahangosan tisztíttatni kellett miatta. Az üzemanyagszűrő is a biztonság kedvéért cserélve lett, Fram került bele.
Km óra állása: 219000 km

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-04-01

Mikor a multikormány bele lett téve az autóba a légzsákátvezető gyűrű nem lett cserélve.
Most sikerült szerezni bele és beszerelésre került.
Így világítanak a multigombok végre :)

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2016-02-28

Decemberbe vettem küszöbspoilert, ami most került fel az autóra.
A színe nem egyezett, így újra kellett fújni, amit egyik ismerősöm festékárba megcsinált.
Sika szélvédőragasztóval került fel, előtte Loctite primer aktivátorral kezelve lett.
Az alsó részt még majd rögzíteni kell csavarokkal, ha lesz rá időm :).
Nagyon tetszik feldobta a gépet :)
A rendszámtáblát újraragasztottam elöl, mert a széle elengedett már.

 
>> AutóápolásAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2015-12-05

Cserére érett a kuplung pedálgumija, mint a képen is látható lyukas volt már.