Az elmúlt egy hónapba elkezdtem helyrepofozni a májusban vásárolt 159-emet.
Vásárlás után a munkahelyemen átnéztük, a bal hátsó kézifékkötél szorult, illetve be volt rohadva.
Kapott 2 új kötelet, illetve mivel a bal hátsó féktárcsa belső fele fel volt égve, ezért cserélve lett a féktárcsa illetve a fékbetétek is.
TRW féktárcsa és fékbetét került az autóra.
Nekem a féknyereg valamilyen szinten fétis lett, hogy szépnek és pirosnak kell lennie, szóval ha már szét volt szedve a hátulja, újrafestettem a nyergeket, a végén lakkoztam.
Közbe kapott rendszámot az autó, elkezdtem használni, de az első féket gyengének érzem, szóval a közeljövőben ott is csere lesz, illetve nyergek felújítása.
Km óra állása: 250744 km
Május elején vásároltam a 156-os mellé egy 159 SW TI-t.
Régóta szemezgettem vele, a vásárlás hirtelen jött, a mai árakhoz képest viszonylag jó áron jutottam hozzá, külföldi papíros, honosításra vár, az elmúlt egy hónapban elkezdtem kipofozni, kicsit foglalkozós, viszont inkább ilyet is kerestem.
Nem egy lelakott darab, viszont pár dolog bántja, bántotta a szemem az autóval kapcsolatban.
A következő időszakban majd rakok fel az autóval kapcsolatos javításokat.
Rendszámot jövő héten fog kapni.
Első terv egyébként az volt, hogy a 156-ost eladom, jöttek is érdeklődők, viszont jelenlegi álláspont szerint egyenlőre marad. A jelenlegi terv szerint a 156-os megmarad hobbi autónak.
Ez a 159 meg az állandó használatú lesz.
Az autóról annyit kell tudni, hogy 1.9 dízel 150 lovas, TI felszereltség (csak ez jöhetett szóba). 2008-as évjárat, 250 ezer km van benne, 2017-ig vezetett a szervizkönyve.
Egy gondolat a végére, kettő Alfa jobb mint egy, mert nélkülük nem élet az élet! :)
Mostani olajcserénél elmaradt, és visszanéztem mikor volt utoljára cserélve, és esedékes volt, mivel minden második olajcserénél szoktam cseréltetni az üzemanyagszűrőt.
Km óra állása: 318205 km
Megejtettük a szokásos olajcserét és levegőszűrő cserét, mivel lassan ismét eltelt már volna 10 ezer km az előző csere óta.
Olaj a szokásos Selenia Wr diesel 5w40
Km óra állása: 317353 km
Szokásos tavaszi program, pollenszűrő csere, illetve elnyomtam egy citromos klímabombát.
Egy éve volt cserélve legutóbb a pollenszűrő, vészesen nem volt koszos, de azért jobbnak láttam a cseréjét.
Km óra állása: 316432 km
Felkerültek a nyári Ti kerekek.
Utolsó képen a téli Gt gurulókon
Klíma a klímahűtő csere után feltöltve.
500 gramm gáz megy a rendszerbe.
20 éves autó, jéghideg klíma. Már csak a jó idő hiányzik!
Ezt a beavatkozást a tavalyi alfacity után már elhatároztam, hogy az idei nyár előtt el lesz végezve az autón.
Mivel idén 20 éves lesz az autó és a hűtők gyáriak voltak még, ezért nagy melegbe ha dugóba keveredtem nem hűtöttek rendesen, ez a tavalyi alfacitys dugóban kellemetlen tudott lenni.
A lamellák több helyen voltak sérülve és közéjük ragadt a sok sok kosz.
20 éves gyári hűtők nem eresztettek, nem szivárogtak csak megjegyzem a szarolasz formáját.
A klímahűtőnél a csatlakozónál új tömítések kerültek bele, így szivárgás sem lesz a klímánál.
2 évente szoktunk 150-200 gramm gázt rátölteni a rendszerre, mivel ott volt szivárgás, mint kiderült, a nyomáspróbán átment, tölteni a héten fogja kollégám.
Km óra állása: 316367 km
A vezető és a feszítőgörgő nálam, most lett cserélve először, ezek nem szóltak, de mivel már 10 éve nálam van az autó célszerűnek tartottam a cseréjét. Kapott új hosszbordás szíjat is ha már le volt véve.
A generátor szabadonfutója már nagyon beállt az utóbbi hónapokban, ezért cserélve lett.
Csendesebb azóta a motortér, illetve a hidegekbe a cicergés is megszűnt.
Km óra állása: 316367 km
Hidegekbe mikor nem garázsból indultam villogott az izzítás hibajelző.
10. éve van nálam az autó, még nem volt benne cserélve izzítógyertya.
Vettem 4 db Bosch izzítógyertyát, cserélve lett mind a 4.
Egyébként az első kettő hengerben lévő gyertyák voltak a rosszak.
20 éves autó létére a gyertyák úgy jöttek ki, mint egy új autóból.
Km óra állása: 315284 km