szabi.r10 - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2022-02-12

Ősszel elkezdett csöpögni a gázolaj, reggelente mindig volt pár csepp a garázsban a padlón, nem tudtam honnan jön.
Szerelőm megnézte, mondta, hogy a nagynyomású szivattyútól jön, tömítéseket kell majd benne cserélni.
Egy ideig még elvoltam a csöpögéssel, év végére már egyre jobban szivárgott a gázolaj.
Mivel időpontot csak mostanra kaptam, jól el húzodott ez a javítás.
Ha már a szivattyú levételre került, természetes a vezérlés csere, úgyhogy a 3 évvel ezelőtt cserélt vezérlést, most jóval idő előtt cseréltettem.
Mivel jól meg lett bontva a motortér, lekerült a szívósor és ki lett takarítva, hát ráfért mit ne mondjak.
Úgy néz ki a gázolajszivárgás megszűnt a javítás után, nem jön be a kellemetlen gázolaj szag az utastérbe.
Km óra állása: 301682 km

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-12-20

Az utángyártott alsó motorvédőm eltörött, nagyon vetemedett, nehéz volt rögzíteni és pontosan nem is lehetett, egy része már rosszabb utakon le is ért.
Fiatalkatreszek.hu-ról sikerült gyárit beszereznem, ez passzol, plug and play.

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-12-18

Egy elöttem haladó autó vonóhorgába sikerült fennakadnom, miután kis ívből jobbra kanyarodva hirtelen vészfékezett, és már nem tudtam rendesen megállni.
Így az első lökhárítóm beszakadt.
Aznap találtam helyben Horváth Bélánál szín azonos lökhárítót scudettóval együtt.
Mivel kicsit lakkhibás volt és karcos ezért csere előtt lefújattam.
A scudetto rácsait carbon mintás fóliával behúztam.
Koptatót még rendelnem kell hozzá.
A motorháztetőn lévő embléma tartó kicsit elferdült, és az embléma megtört, azok szintén cserélve lettek.
Jobb mint újkorában :)

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-11-21

Elérte a 300 ezredik kilómétert az autóm.
Mióta nálam van 115 ezer km-ert tettem bele.

 
>> AutóápolásAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-11-15

Ma kapott az autó egy külső-belső autókozmetikát és bőrápolást, waxolást. Most múlt 18 éves, szerintem korrekt állapotban van, de beszéljenek a képek helyettem.
A takarítást szülinapi ajándékba kaptam.

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-11-08

Ma sikeres műszaki vizsgát tett az autó.
Km óra állása: 299572 km

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-11-08

Mivel lakatolás közbe eltörött az ABS-ből jövő fém fékcső, újra kellett peremezni őket.
Cserélve lett a két hátsó kézifékkötél.
Visszakerült a helyére az első lökhárító, mivel a festő csak gyorskötözővel rakta fel, illetve vissza lettek ragasztva és csavarozva a újrafényezett küszöbspoilerek is.
A belsejét én raktam vissza, egy napomba került és sok szitkozodásba, de egy élmény volt ismét beleülni, másfél hónap után.
Jövő héten megy műszakira, meg ebbe a hónapba kap egy külső-belső autokozmetikát, bőrápolással - igazán ráfér.
Egy gyors mosás azért belefért a napba.
18 éves lett az autóm, de pár évet letagadhat :)
Az utolsó 2 képen, a lakatolás és az alvázvédelem eredménye.

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-11-08

2 hete felraktam a téli kerekeket, mivel akkor leraktam az autót a lakatosomhoz és hosszabb procedúra lesz az autóval, mire elkészül, a lakatolás és a festés. Meg persze nem akartam, hogy az idén fényezett TI felniszett sérüljön a lakatolás közben
Km óra állása: 299504 Km
A Kormoran nyári gumik, amik az idei szezonra kerültek fel jól teljesítettek, bő 10 ezer km került bele, rossz tapasztalatom nem volt vele

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-10-18

Elkészült a lakatolás után a fényezés.
Fújva lett a 2 első sárvédőív, a 2 küszöb, a 2 küszöbspoiler.
A küszöbök, alvázvédővel kezelve lettek, így megy rá a spoiler majd.
Az autó fék hiányában továbbkerült a szerelőmhöz, ott javítva lesz a fém fékcső, felkerülnek a küszöbspoilerek.
Jövő hónapba műszaki vizsga, már átvizsgáláson átesett, igazából gond nélkül fogja venni a vizsgát, így a karosszéria javítása után.

 
>> EgyébAlfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2021-10-06

Most lett nagykorú az autóm szeptemberben, és sajnos nem sajnos előjöttek a szokásos rozsdásodási problémák.
2 és fél éve volt már küszöb cserélve, de az akkori lakatolást nem nevezném profi munkának, sőt, nagyobb kárt okoztak vele, mint hasznot, a tanulópénzt megfizettem vele.
Aztán tavaly a hátulja és a hátsó sárvédőívek lettek javítva, akkor találtam korrekt, munkájára igényes lakatost. Akkor felvilágosított, hogy gondolkodjak el az autó sorsán, mert megeszi a rozsda az alját.
Én az autó megmentése mellett döntöttem, kerül amibe kerül, mert egy a szívemhez nőtt, 2 műszakilag 18 éves kora ellenére kifogástalan állapotban van.
A padlólemez nagy részét cserélnie kellett, a merevítési pontok a küszöbnél szakszerűen javítva lettek, új küszöb került fel rá.
A 2 első sárvédőív alja szétrohadt, így a sárvédők javítóívvel lettek javítva.
A mostani lakatosom, jó párszor elszidta az előző "szakit", aki feltette a küszöböt, hogy eltörné a kezét....
A küszöböket üregvédelemmel ellátta, az alja kapott egy alvázvédelmet.
A padlólemez belül a javítás után, le lett kezelve, majd festve.
Már most kivagyok, hogy vissza kell pakolnom az autó belsejét, mivel elég volt kiszednem. A javítás alatt a régi szövetülésem van csak bent azt autóban, a TI ülésgarnitúra bent pihen a garázsban.
A lakatolás végén az ABSből lejövő fém fékcsövem eltörött, fék nélkül került tovább az autó a festőhöz.
Folyt köv kb bő 2 hét múlva, mikor a festőtől átkerül a szerelőmhöz az autó fék javításra, illetve a küszöb spoilerek felrakására.