Az évek elég viseletessé tették a csomagtér ajtó kéder gumit. Alfa deporol rendeltem egy bontott hibátlan állapotút, és ki is cseréltem.


2 éve cseréltem a pollenszűrőt esedékes is volt a csere és mivel az elmúlt időbe bejött a gázolajszag az utastérbe, ami közbe orvosolva lett, célszerű volt a cseréje.
A pollenszűrőket befújtam Lotus okos parfümmel kiváncsiságból. Kellemes illat lett így az utastérben.
Elnyomtam a szűrő csere közben egy Motipos klímatisztítót is.



Kapott az autóm elől hátul új fékeket, tárcsákat és betéteket.
A tárcsák Brembo Max Sport, a betétek TRW.
Ezek beváltak az évek alatt, bátran ajánlom bárkinek.
Az első tárcsák 8 évet és több, mint 100 ezer km-ert futottak. Közbe 1 fékbetét fogyott el.
A hátsó féknél a csúszkákat cserélni kellett, mert szorultak.
Km óra állása: 301682 km





Ősszel elkezdett csöpögni a gázolaj, reggelente mindig volt pár csepp a garázsban a padlón, nem tudtam honnan jön.
Szerelőm megnézte, mondta, hogy a nagynyomású szivattyútól jön, tömítéseket kell majd benne cserélni.
Egy ideig még elvoltam a csöpögéssel, év végére már egyre jobban szivárgott a gázolaj.
Mivel időpontot csak mostanra kaptam, jól el húzodott ez a javítás.
Ha már a szivattyú levételre került, természetes a vezérlés csere, úgyhogy a 3 évvel ezelőtt cserélt vezérlést, most jóval idő előtt cseréltettem.
Mivel jól meg lett bontva a motortér, lekerült a szívósor és ki lett takarítva, hát ráfért mit ne mondjak.
Úgy néz ki a gázolajszivárgás megszűnt a javítás után, nem jön be a kellemetlen gázolaj szag az utastérbe.
Km óra állása: 301682 km



Az utángyártott alsó motorvédőm eltörött, nagyon vetemedett, nehéz volt rögzíteni és pontosan nem is lehetett, egy része már rosszabb utakon le is ért.
Fiatalkatreszek.hu-ról sikerült gyárit beszereznem, ez passzol, plug and play.




Egy elöttem haladó autó vonóhorgába sikerült fennakadnom, miután kis ívből jobbra kanyarodva hirtelen vészfékezett, és már nem tudtam rendesen megállni.
Így az első lökhárítóm beszakadt.
Aznap találtam helyben Horváth Bélánál szín azonos lökhárítót scudettóval együtt.
Mivel kicsit lakkhibás volt és karcos ezért csere előtt lefújattam.
A scudetto rácsait carbon mintás fóliával behúztam.
Koptatót még rendelnem kell hozzá.
A motorháztetőn lévő embléma tartó kicsit elferdült, és az embléma megtört, azok szintén cserélve lettek.
Jobb mint újkorában :)





Elérte a 300 ezredik kilómétert az autóm.
Mióta nálam van 115 ezer km-ert tettem bele.



Ma kapott az autó egy külső-belső autókozmetikát és bőrápolást, waxolást. Most múlt 18 éves, szerintem korrekt állapotban van, de beszéljenek a képek helyettem.
A takarítást szülinapi ajándékba kaptam.












Ma sikeres műszaki vizsgát tett az autó.
Km óra állása: 299572 km




Mivel lakatolás közbe eltörött az ABS-ből jövő fém fékcső, újra kellett peremezni őket.
Cserélve lett a két hátsó kézifékkötél.
Visszakerült a helyére az első lökhárító, mivel a festő csak gyorskötözővel rakta fel, illetve vissza lettek ragasztva és csavarozva a újrafényezett küszöbspoilerek is.
A belsejét én raktam vissza, egy napomba került és sok szitkozodásba, de egy élmény volt ismét beleülni, másfél hónap után.
Jövő héten megy műszakira, meg ebbe a hónapba kap egy külső-belső autokozmetikát, bőrápolással - igazán ráfér.
Egy gyors mosás azért belefért a napba.
18 éves lett az autóm, de pár évet letagadhat :)
Az utolsó 2 képen, a lakatolás és az alvázvédelem eredménye.



0
516
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Spider
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV