Az elmúlt 2 hétben elkezdett rázni, minden gyorsításnál az autó bal eleje.
Mivel volt már cserélve régebben a csillag a bal oldalon, inkább a komplett féltengely csere mellett döntöttem.
A kehely amibe a csillag van, kikopott, ez okozta a rázást.
Skf féltengely került beszerelésre.
Km óra állása: 290196 km
Nem bírtam tovább, felkerültek a frissen fényezett TI felnik, új gumikkal.
Kezdődhet a nyári szezon.
Km óra állása: 289219 km
A téli szettbe 9 ezer km ment bele.
Elkezdett kattogni a kuplung pedál egyik napról a másikra, majd arra lettem figyelmes, hogy nem jön teljesen vissza a pedál.
A kuplung pedál rugóra gondoltam, hogy eltörött, megnéztük, hát nem az okozta a hibát.
A főhenger végén lévő szilent kikopott és kiesett a helyéről, így kénytelen voltam a főhengert cseréltetni. TRW került bele.
Nekem továbbra sincs olyan érzetem a pedállal kapcsolatban, mint előtte, mintha most sem jönne fel teljsen a pedál, van talán 2 mm-es holtjátéka.
Fél év alatt belement ismét kicsit több, mint 10 ezer km, úgyhogy megejtettem a szokásos olajcserét, levegőszűrő cserét, az olaj a szokásos Selenia Wr diesel.
Km óra állása: 287082 km
Készülve a nyári szezonra, újrafényeztettem a nyári alu szettet.
A fényezést Bányai Sanyi csinálta, innen is köszönöm, a szép végeredményt!
Mivel a nyári gumik kukák lettek, beszereztem 4 új gurulót a nyári szezonra.
Méretet váltok, 215/40 helyett 215/45.
A téli szintén ez a méret, kényelmesebb vele autózni, és ezzel a mérettel nem csapom oda az asztfalra az alsó motorvédő burkolatot.
Gumi: Kormoran, 215/45R17 2020 46. Heti dot szám.
Cserélve lettek az alsó motortartó bakok (Birth), és a váltótartó bak, mert nagyon rázott már, alapjáraton és üresben.
A rázkódás enyhült, de nem szünt meg teljesen, üresben most is érezhető még.
Az egyik bakból, amire a nagyobb terhelés megy, gyárit kell vennem úgy érzem, hogy ez teljesen megszűnjön.
Cserélve lett a 2 első gumifékcső (TRW)
Illetve kezdett tökösödött a bal oldaldi külső féltengely gumiharang (Spidan), ezért ezt megelőzés céljából cseréltettem.
A nyári gumik kukák lettek, így korábban felkerült a téli szett.
Km óra állása: 280187 km
Ma meglátogattuk a szerelőmet, mivel január óta ismét belement, közel 10 ezer km az autóba.
Cserélve lett az olaj (Selenia 5w40 wr diesel), olajszűrő, levegőszűrő és az üzemanyagszűrő.
Km óra állása: 276468 km
Megcsináltam a szokásos éves pollenszűrő cserét, és elnyomtam egy klímabombát benne.
A pollenszűrőn nem sok kosz volt.