norbi0409 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-09-04

Történt, hogy elegem lett az EGR baromságaiból amit menet közben enyhe gázadásra alkotott. A tipikus jelenségről volt szót... ~2000-es fordulat környékén gyorsításnál rángatás, "gyújtás kihagyás szerű dolog". Nyáron egyre sűrűbbé vált a tünet, meg ugye ott volt a hideg alapjárati köhögésem.
Miután utána jártam, hogy külön az EGR-t kiiktatni sima ügy és "csak" a NOX kibocsájtás nő meg, amit műszakin nem is mérnek, a korom képződés pedig csökken....eldőlt a sorsa.
El lesz küldve az örök korompamacs mezőkre, ahol nyugodtan eheti a fekete finomságot.
Beszéltem is Mankyval, aki másnap Föckös segítségével ki is iktatta, valamint ezzel egybekötve...amúgy is régóta vacilálok rajta....kapott a csoda pár pacit és newtonmétert pluszban a meglévők mellé.
Így kb 180 Le és 380 Nm dolgozik a motortető alatt. Próbakörön konkrétan sokkot kaptam a változástól...bitang lett a 136 paci után :) A menet közbeni rángatás természetesen eltűnt. Titkon reménykedtem, hogy a hideg alapjárati dadogásom is a múlté, de ez ott még nem dőlt el, mert ennél melegebb nem is lehetett volna a motor. :) Jelentem, ma a 3. napja, hogy meg van írva az autó és az alapjárati dadogás eltűnt. Egyik reggel sem jött elő...szépen, simán jár a motor.

Köszönöm szépen Ferkének, Zé csapatának, Mankynak és Föckösnek a szakértelmet és a rám/autómra szánt időt. :)


(Nekem ez volt a megoldás, nem garancia, hogy másnak is ez lesz, aki ugyan ezzel a jelenséggel kűzd)

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-08-18

Ma felkerült a matrica amit GT-től szereztem be.
Szerintem nagyon csinatos lett ;)

Még van egy tartalék a biztonság kedvéért.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-08-17

Egy újabb erős nap az autó agyában...
Bekerült egy másik EGR, hogy az mit alkot, de nagyjából ugyan azt mint a saját. Egyedül annyi eltérés volt, hogy az enyém magától visszazárt egy idő után 95%-ról 4%-ra úgy, hogy a gázpedálhoz hozzá sem értünk. Amit betettünk teszt miatt, az maradt végig 95%-on és gázra 4%-ig lement, majd elengedett gáznál vissza 95%.

Nyomáskülönbség szenzor azóta még kétszer jelentkezett szabadság kérelemért.
Kipucoltuk, vissza. Élő adatot néztünk alapjáraton...-1 mBAR (ez most hogyan?) MES-ben csináltunk egy cserét mint ha új került volna bele... alapjáraton az érték 4-5 mBAR lett. Egy idő után megint ránéztünk, kíváncsiságból...akkor 28 mBAR volt alapjáraton az érték. Majd telefon Zé-nek hogy adjon tippet a köhögésre meg erre a szenzorra...hátha mond valami okosat.
- DPF hány %?
- 71%
- Kényszer regen.

Furcsán néztünk, de általában be szokott jönni amit mond.
Lefuttattuk és akkor jött a meglepi.
Regen után a DPF eltömődése 70% WTF?? Később megtudtam, hogy ez normális az erőltetett regen után és majd csak a normál regen lesz ami befejezi a folyamatot és a normális takarítást.

Mára elfáradtunk...folyt. köv....

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-08-12

Ma túlesett az EGR egy takarításon, gondolván, hogy esetleg szorul és ez okozza a gondot. Szétszedve gyanúsan tisztának tűnt és valóban alig jött belőle koksz, szinte csak annyi volt mint egy olyan szekrény tetején a por, amit 2-3 hete nem takartottak. Lehet hogy nincs is nyitogatva menet közben? Ott sincs egy deka korom, ahol a szaki elmondása szerint minden általa szétszedett EGR-nél volt.
Mivel odafelé bedobta a check engine pilácsot, rá is dugtuk gépre, hogy mi lehet az. A DPF nyomáskülönbség szenzor volt, de valúszínűleg csak ideiglenes hiba volt, mert törlés után nem jött vissza. Ránéztünk a működésére és mért rendesen úgyhogy az OK. De ha már rá vagyunk hangolódva az agyára, nézzünk rá az EGR-re...
Furcsa dolgokat csinált. A nyitottság % összevissza ment 3.998% aztán gázadásra 30-40%, majd elengedve a gázt elkezdett szép lassan felmenni 60%-ig és hirtelen felugrott 90%-ig, majd ugyanilyen hirtelen vissza 3.998%-ra. Hozzá se nyúltunk a gázpedálhoz és összevissza nyitogatta/zárogatta. Közben rendesen hallható volt, ahogy a motor hangja változik. Jövő héten berakunk egy másik (tuti jó) EGR-t, hogy azzal mit csinál. Akkor folyt köv....

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-08-06

Elkezdődött a hiba keresése, ami az alapjárati dadogást/köhögést okozza hideg motornál. Az első lépés az injektorok bevizsgálása volt.
Az eredmények tökéletesek mindnél. Egyedül a mágneseknek kell nagyobb áram a szokásosnál 3 injektornál, de még tűréshatáron belül vannak az értékek így is. Ez betudható annak, hogy a Bosch 5 év garit ad a mágnesekre mert meg kell élniük valamiből nekik is, az enyémek meg 7 évesek, tehát nem meglepetés. Soha nem voltak még kivéve az autóból amúgy.

Összegzés:
Valószínűleg nem ők okozzák a dadogást.

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-08-05

Megtörtént a fékfolyadék és a váltóolaj cseréje. A szervó és a váltó kapot egy-egy adag xado revitalizálót is, hogy még idejében orvosolva legyenek az apró kopások. Hozzátenném, hogy semmi probléma sem a váltóval, sem a szervóval :)

Fékfolyadék: Tutela Top 4 (1 liter) - 2.535 Ft
Váltóolaj: Tutela Car Matryx 75W85 (3 liter) - 8.565 Ft
Szervó revitalizáló: XADO EX120 - 2.900 Ft
Manuális váltó revitalizáló: XADO EX120 - 2.600 Ft

Munkadíj: 5.000 Ft

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-07-04

Megtörtént az olaj + olajszűrő és a levegőszűrő cseréje.

Motorolaj: Castrol EDGE 5W40 Titanium FST (TD) - 12.500 Ft
Olajszűrő: UFI - 2.900 Ft
Levegőszűrő: Mahle - 5.660 Ft

Munkadíj: 5.000 Ft
Szomorúan láttam a segédkeretet, hogy milyen állapotban van...viszont legalább az kiderült, hogy futómű, turbó és váltó területen minden rendben van, szivárgás sincs. (kivéve a turbónál egy egészséges mértékben) :)

Hozzátenném még, hogy ezzel az olajjal, mint ahogy többen is mondták, valóban halkabban jár a motor. :)

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-06-08

Tegnap jött a mail, hogy mehetek a szőnyegekért. Ma reggel el is suhantam érte a 15. kerületbe a Carcarpit 2000-hez. Nagyon jó minőségű, méretpontos 8-9 mm-es plüss szűnyegeket rendeltem fekete színben, szürke szegéllyel és ezüst felirattal (159). Szerintem nagyon szép :)

 
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-25

Zé laborjában voltunk ismét egy-két apróság cseréje miatt :)

Gates hosszbordás szíj - 4.650 Ft
Ina generátor szabadonfutó (535 0112 10) - 11.400 Ft
Ezek cseréjére az indításkori szíj megcsúszások miatt volt szükség, amit a szabadonfutó hibája okozott.
--------------------------------------------------------------------

Iharos első kerékjárati dobok - 7.440 Ft
Tyc tükörlapok - 3.945 Ft
Valamint felkerültek a krómos TI tükörborítások is. :)

Munkadíj: 22.000 Ft

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-18

Sok használt felni keresgélése és próbálgatása után úgy döntöttem megnézem, új felnik hogyér mozognak. Kellemes csalódás ért a hungarogumi honlapján. Keresés autótípus alapján --> Budapesti raktárkészlet --> MAK Rapide Ice Black 8Jx18 ET35 --> Telefonálás --> Felpróba a Brembo féknyereg miatt (tanulva egy multkori esetből) --> Tökéletesen passzol, gyönyörű! El is hoztam a garnitúrát. Jövő héten lesz gumi is rá és egyből mennek is fel a csodára:)

-----------------------------------------------------

2015.05.18
Felkerültek az új kerekek az autóra. Fenomenális! :)