Halesz - főkép
>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2023-04-13

Felkerültek ismét a nyári gumik, kezdődik a harmadik szezonjuk a Pirelliknek. Eddig 30.896 km-t futottak.

A kétszéles téli szettnek (Continental ContiWinterContact) ez volt a második szezonja, 4818 km-t futott, nem mentem sokat ezen a télen az autóval. Az előző szezonban 6034 km került beléjük, szóval eddig 10.852 km-t futottak.

 
>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2023-01-30

Beszereztem néhány fontos alaktrészt az Elaforgtól.

Vezérlésmódosító
Vezérlés szett
Fékfolyadék (0,5 liter)
Váltóolaj (1 liter)
Olajcsere szett (Selénia Alfa 20K olajjal)
Gyertyaszett
Kuplungszett (utángyártott)
Kuplung főhenger (utángyártott)
Első lengőkarok(utángyártott)
Féktárcsa (Rotinger)
Első fékbetét szett (utángyártott)
Hátsó fékbetét szett (utángyártott)
Első embléma
Szélvédő (utángyártott, beépítő kerettel)

Árak és részletek a legújabb videóban!

Ugyancsak érkeztek alkatrészek egy felajánlásból, Szili146-nak köszönhetem az alábbi alkatrészeket:

- ajtókéder gumik
- bajuszkapcsolók
- belső küszöbborítások
- kalaptartó, a műanyag tartóelemekkel
- tükörszerkezetek

 
>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2023-01-09

Új akkumulátort vettem. A régit újra kellett már töltenem, mer másfél hét állás után lemerült. Az előző akksi még az autóval jött újonnan, szóval 2018 júliusa óta van benne (akkor gyártották a Giuliát)a

Az új akksi egy Exide EXE950-es, a CarNet Alfa Romeónál rakattam be, náluk is rendeltem.

Utántöltötték a fagyállót is.

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2022-11-25

A nyári gumik második szezonjukban kereken 13.111 kilométert futottak, tavaly többet mentem velük, mert akkor 17.785 került beléjük (összesen 30.896).

Remélem, még egy szezon lesz ezekben a Pirelli P Zero Luxury gumikban.

A kétszéles téli szettnek ez lesz a második szezonja, a Continental ContiWinterContact gumikba tavaly 6034 km került.

 
>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2022-11-25

Már világított a sárga a műszerfalon, hogy ellenőrizzem a fékbetéteket...
Szóval első fékcsere volt, betétek és tárcsák is újak.

Az első fékbetéteket kicsivel több, mint 30 ezer kilométerrel ezelőtt cseréltettem, egészen pontosan 61.043-nál.

37.635 km-nél pedig az első és hátsó fékbetéteket, valamint a hátsó féktárcsákat is cserélték.

Összességében az a durva, hogy az első féktárcsák nagyon jól bírták, 93.400 km-t!

 
>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2022-11-20

Rég volt már Projekt Alfa 145 videó. Zolinál is történtek dolgok, kicserélték a tetőt, végre gyári napfénytetős tető van az autómon. Persze közben elkezdődött a "kibelezés" is, elég alaposan szét van szedve, de még a motor/váltó plusz a műszerfal benne van.

Hónapokig kerestünk küszöböket az autóra, de most már ezek is megvannak.

Mindent elmesélek a legújabb videóban!

Költségeim:
Küszöbök: 40.000 HUF

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2022-11-02

Ismét belecsavartam 2000+ kilométert a Giuliába, ráadásul 3 nap alatt.

Régi terv volt, hogy az Alfa Romeo Múzeum Open Bonnets rendezvényét meglátogassuk, ez most végre összejött. Ezen a hétvégén kinyitják a múzeumban kiállított összes Alfa Romeo motorháztetejét, ráadásul nagy kedvencem, a Carabo ajtajait is felnyitották. Ráadásul egy 8C mögött autózhattam négy kört a múzeum versenypályáján!!!

Csináltam a programról videót, nézzétek meg! :)

A túránk érintette a Comói-tavat, visszafelé pedig Triesztet, sikerült jó helyeken parkolni :)

Fogyasztás-mániásoknak: szabályok betartásával (na jó, néha volt azért 140-150 is), sikerült egy 7,5 literes átlagfogyasztást hoznom a Giuliával.

 
>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2022-10-07

Sikerült tartanom magam a 10 ezres csereperiódushoz, szinte pontosan: legutóbb 80.077-nél cseréltettem olajat.

Ezúttal volt minden, pollenszűrő, levegőszűrő csere is, illetve kicseréltettem a hosszbordás szíjat is. Elég szép állapotban volt még a szerelő srácok szerint, pár apróbb repedéssel, még bírta volna, de inkább menjünk biztosra.

Rendberakták még az első kamera konzolját is, múltkor sajnos elütöttem egy cicát, és sérült a konzol. Szerencsére csak az, maga a kamera kicsit drága lett volna... A konzol beszerelése után újra kellett kalibrálni az ACC kamerát, elvileg minden ok :)

Lassan érik az első fékbetétek és féktárcsák cseréje is.

Az eddigi olajcserék:
90.040 km (Budaörs)
80.077 km (Budaörs)
71.320 km (Budaörs)
59.166 km (Budaörs)
50.197 km (Budaörs)
40.003 km (Budaörs)
30.000 km (Atlasz Autónál)
15.000 km (Atlasz Autónál)

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2022-06-18

Úgy látszik, ezzel az autóval minden évben kötelezően útbaejtünk egy vagy két hágót.

2019 júniusában - még tesztuató korában a Transzalpinán jártunk vele, (2020-ban a covid miatt sehol), aztán 2021-ben a Transzalpinát, a Stelviót és a Tonale hágókat is megjárta a Giulia...

Idén a Transzfogaras következett, ahol utoljára még 2017-ben a fehér GT-mmel jártunk és akkor írtam is egy élménybeszámolót .

Megint a romániai AlfaFesten jártunk, amelyet Kovásznán tartottak. Az egyik nap elszöktünk, hogy útba ejthessük a szerpentineket. Szerencsére alig volt forgalom és mire felértünk a tetejére, egész szép idő lett.

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2022-06-17

Egy gyors kiruccanás Triesztbe. A Giulia most csak közlekedőedény volt, de azért autópályázni is imádok vele. Szlovénián keresztül pikk-pakk Triesztben voltunk. Találtunk egy jó airbnb-t, közel a belvároshoz, ahol még a parkolás is ingyen volt, szépen leparkoltam a Giuliát és három napig be sem indítottam. Triesztben azért láttunk pár izgalmas Alfát, például egy aranyszínű Montrealt! Találtam egy silverstone grey Giuliát is :)

Utolsó nap feldobta a Facebook, hogy Olaszországban ezen a hétvégén mutatják be a kereskedésekbe a Tonalét, így gyorsan rákerestem, van-e Triesztben Alfa szalon. Persze, hogy volt! :) Beugrottunk hát gyorsan a De Bona Motorshoz, és végre élőben láthattam az autót, amire 2019 óta várunk. Az első benyomásaim nagyon jók voltak, vagány, feltűnő, kényelmes. Itt már nagyon vártam, hogy AlfaCityben végre bemutathassuk - bár ekkor még mindig nem volt 100%, hogy ott lesz... :)