Halesz - főkép
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2017-03-31

Beütött a tavasz, felkerültek a nyárigumik!

A téli Alpin5-ösök rendkívül keveset, 4108 km-t futottak ebben a szezonban. Összesen két szezon és 9.193 km van most bennük.

A nyári Vredestein kerekek most második szezonjukat kezdik, 12. 123 km-rel.

 
>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2017-01-27

Szeretem vezetni a költségeimet, de amikor ilyen brutál számokhoz érek, akkor annyira nem jó érzés: 4 millió forintot költöttem 7,5 év alatt üzemanyagra. Durvaaaa!
Ez majdnem 10.600 liter, egy nagyobb tartálykocsiba belefér.

Azért milyen jó lenne, ha ez a pénz itt lenne inkább a zsebemben :) Mi mindenre el tudnék költeni! Ennyiért már egész jó Alfákat kapni amúgy, megnéztem :)

 
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2017-01-13

Elérkezett az ideje a nagyszerviznek.

A GT-men az ajánlott nagyszerviz 100-120 ezer km környékére esik, de mivel 43.435 kilométernél (még 2011-ben) a vízpumpa meghibásodása miatt a vezérlést is kicserélték, így akkor szereztem kb. 43 kilométernyi előnyt :)
Közben szépen eltelt 5 év is, ami szintén egy ajánlott időszak, így december végén egyszer csak arra eszméltem: januárban kellene nekem egy vezérlés csere!

A vezérlés-szettet és az olajcsere szettet is az Elaforgnál szereztem be.

A vezérlés cseréjét az aktuális olajcserével együtt az Olasz Autók Házánál végezték el, hatalmas köszönet a sok segítségért Horváth Lacinak! Egyébként a szíj és a görgők is tök jó állapotban voltak még.

A legutóbbi olajcsere óta 12.550 kilométert mentem, most végre sikerült az általam kitűzött 10-15 ezres szervizperiódust betartanom. (A GT-nél 20 ezer az előírás.)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-12-08

Elöregedtek, a leghátsó szét is szakadt, ideje volt a cserének.

 
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-12-02

Felkerültek a téli kerekek. A tavaly nagyon megkedvelt Michelin Alpin 5-ös gumik eddig 5085 kilométert futottak, szóval szinte újak.

Az idei első szezonjukban a nyári Vredestein gumik 12.124 kilométert futottak.

 
>> AutóápolásAlfa GT Q2 170 Le // 2016-10-22

Ismét a Victor's Customs garázsában járt az autóm. Ők rakták rendbe legutóbb a bőrülésemet, és mivel egy apróság miatt amúgy vissza kellett vinnem (a háttámla váll részénél elmozdultak a merevítő pálcák), gondoltam ott hagyom egy teljes polírozásra és waxolásra. Ebben elég profik, nem is kellett csalódnom, brutálisan csillog most a fényezés.

Az ajtók belsejénél a gumikéder az elmúlt 7 évben kikoptatta a fényezést, ezt hibajavítóval rakták rendbe. Most gondolkozom, hogy itt le kéne fóliázni, erre keresek majd valami megoldást.

Egyébként is lelkiismeret-furdalásom volt, mert az elmúlt időszakban autóápolás terén nem igazán vettem komolyan a dolgokat, volt, hogy gépi mosóba is betértem... Szóval most kicsit jóvátettem a rosszaságokat.

Sajnos érik egy új akksi, mert míg egy hetet pihent az autó, szépen le is merült az akkumulátor... Remélem még egy kicsit húzom vele, mert még csak januárban lesz 3 éves. Persze, amilyen mákom van, tuti, hogy a tél közepén hagyna cserben emiatt...

A csillogáson felbuzdulva beváltottam Dekka ígéretét, és elmentünk fotózni a GT-t :) Íme pár kép, a többi a Facebookon!

 
>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2016-09-28

Nem tudom mi van az autómmal, de "élete" egyik legjobb fogyasztását produkálta egy Budapest-Milánó-Budapest túrán (1976 km). 6,4 literes átlagfogyasztást jegyeztem fel.

Az odaúton együtt mentünk

A cél egyébként az Alfa Romeo Múzeum volt, de Ritával barangoltunk egy nagyot Milánóban is. Voltam már párszor Milánóban, de most sikerült annyira elmerülni a városban, hogy nagyon megszerettem.

A Brera Concept bemutatóján találkoztam Giorgetto Giugiaroval, természetesen átadtam neki a magyarországi alfások üdvözletét! :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-05-25

Kicsit most sokáig húztam az olajcserét, nagyon nem sikerült tartanom a 10-15 ezres csereintervallumot. Ezúttal kereken 18 ezer km telt el az előző csere óta.

Ezen kívül a stabilizátor rúdon cseréltettem szilenteket, beállíttattam a fényszórókat, kicserélték a helyzetjelző izzókat.

A váltógombomat is újra cseréltem, lekopott róla a műanyag bevonat. Ezt már tök régen megvettem, mostanra zavart már annyira, hogy cseréltem.

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-04-16

A Michelin nyárigumik három szezont és 32.275 km-t bírtak, most valami mást akartam helyettük. Ráadásul a két hátsó gumi kopásjelzőig kopott, teljesen egyenletesen, amit kicsit furcsállok, de majd egy futóműbeállítás eldönti, ki tehetett róla, az autó, vagy a gumi.

A választás most a Vredestein új gumijára az Ultra Satinra esett. Szép minta, jó teszteredmények. Kíváncsi leszek, mennyit bírnak majd. És hogy legyen benne egy kis olasz is: a gumi a Giugiaro tervezőiroda designjával készült.
A gumikat a Budagumitól rendeltem, ott is szerelték fel. (116.500 forint összesen)

Mind a négy nyári felnimet telibe fényeztettem a Budaguminál. (12 ezer forint / db) szóval teljesen új szett került fel erre a szezonra.

A Michelin téligumik első szezonjukban 5085 kilométert futottak. A két jobboldali felnit görgőztetni kell.

 
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2016-03-11

Az autóm életét szinte végigkísérte a vezetőoldali bőrüléssel kapcsolatos kálváriám. Egyéves korában vettem észre az ülés oldalán egy repedést, ami miatt cserélték a bőrt az ülésen. Háromszor... És egyszer sem bírta tovább fél-háromnegyed évig, a repedés újra és újra megjelent. Utoljára pont azelőtt jelentettem a hibát, mielőtt lejárt a 4 éves garanciális periódus, azaz 2013-ban. Alkatrész azóta sem érkezett, csak a repedés lett nagyobb, sőt a legutolsó cserénél a huzatot sem lehetett rendesen a helyére tenni, az ülésállító kallantyúnál kilátszott a szivacs, valamint a térképzsebnél kiszakadt a bőr... A legjobban a kilógó szivacs zavart, minden alkalommal, amikor előre döntöttem az ülést, meg kellett igazítanom a huzatot, hogy ne lógjon ki alatta a sárga szivacs.

Nem adtam fel, nyúztam az Autóház Budaörsöt, ők pedig az importőrt, de csak nem jött alkatrész. Végül arra jutottunk, hogy vigyem el egy bőröshöz, állni fogják a javítás költségeit.

Az első bőröst otthagytam, amikor közölte, hogy nincs ilyen színű bőr, de csináljuk meg feketéből, jól fog úgy is kinézni...

Végül a Totalcaron akadtunk a megoldásra, a bőrember. Azaz a Victor's Customs.

Amikor Viktornak megmutattam a hibát, egyből mondta, hogy az ülések oldala műbőr, és valószínűleg ez maga lehet az ok, a műbőr nem bírja annyira az igénybevételt, elfárad, megreped. Azt javasolta, cseréljük igazi bőrre az ülés oldalfalát. És - milyen meglepő - volt pont ilyen színű bőrük. Megbeszéltük, hogy kicserélik a háttámla részét is, valamint a teljes bőrgarnitúra kapott egy bőrtisztítást, ápolást, sőt, a lábrészeknél a kárpitokat is kitisztították.

Persze félve hagytam ott az autót, izgultam, hogy nem lesz tökéletes a munka vagy elüt majd a szín... Hát, felesleges volt aggódnom, észre sem lehet venni a különbséget, olyan lett, mint a jobboldali ülés. A pótolt részek színe ugyanolyan, tökéletes lett a varrás, és végre nem látszik ki a szivacs sehol sem! Hatalmas vigyorral jöttem el, nagyon örülök, hogy ez megoldódott!

(Az utolsó két kép mutatja, milyen lett. Fogok még csinálni pár rendes képet, hogy jobban lássátok az eredményt)