Halesz - főkép
>> EgyébAlfa GT 1,9 mJTD // 2008-04-16

AlfaCity. Hát én az ideiből csak arra emlékszem, hogy fel-le rohangáltam a Bazilika, a sátrunk és a szponzorok között, csak néhány pillanatát tudtam élvezni a rendezvénynek. Gyakorlatilag abból állt a napom, hogy folyamatosan egyeztettem a szponzorokkal, kergettem Andust és Teddyt, hogy ezt meg azt mondják be, és próbáltam megoldani a nem várt problémákat. Például 20 perccel a jégszobrász fellépése előtt derült ki, hogy fent nincs CD-jászó, amivel le tudják játszani a produkcióhoz szükséges zenét.
A következő dolgok maradtak meg emlékként:
1. Többször kénytelen voltam inkább a füvön közlekedni, hogy ne állítson meg egyikőtök se, mert akkor sosem végeztem volna el a feladataim :)
2. Fél órát álltam sorba, hogy vegyek egy hotdogot az egyik hostessünknek :)
3. Alig pár emberrel tudtam 5 percnél többet beszélgetni, :(
4. Megnéztem a jégszobrász produkciójának a végét, és a második bringás show utolsó 5-10 percében tudtam egy picit fotózni. Ezek nagyon tetszettek, profik voltak!
Hát kábé ennyi. A többi elment, elszaladt, nagyon gyorsan.
Szerettem volna egyszer nyugodtan végigsétálni, beszélgetni minden ismerőssel, fotózni sokat, dehát ezzel elment volna az egész nap.
A vicces az, hogy sokkal jobban élveztem a tali előtt lévő, és az utána következő napokat. Pénteken már 2 körül megérkeztünk, körülnéztünk, előkészítettük a molinókat (lásd fotók), végignéztük a színpad és a kapuk építését, segítettünk amiben tudtunk. Vasárnap pedig leszedtük a "Csillagos-sávos" matricákat az autókról, és beszélgettünk azokkal, akik ottmaradtak vasárnapra is, és a hazaút előtt még felnéztek a Bazilikához. Szóval ezek a napok kicsit nyugisabbak voltak.
De minden fáradságot megért, amikor olvastam, hogy jól éreztétek magatokat, és igen: a kritikákat is örömmel fogadtuk, még azt is, amivel nem értettünk egyet :) :P
Most már csak azt várom, hogy jöjjön a Selénia Rally, ahol én fogom azt csinálni, amit Ti csináltatok szombaton. :)
A képeken meg lehet röhögni :D

>> Tuning és extraAlfa GT 1,9 mJTD // 2008-04-05

Azt hiszem az eddigi legszebb AlfaCity-s díszítést kapták meg a szervezők autói. Az elmúlt években is igyekeztünk látványosat alkotni, de most sikerült találni egy olyat, amely mind a négy típushoz (GT, GTV, 145, 147) nagyon illik (lásd a többiek fotóit: BeeGee, count M, Teddy, Tommi).
A "csillagok és a sávok" nagyon vagánnyá tették a GT-t. Az autót persze matricák nélküli is megbámulják, de így felcicomázva szinte mindennap legalább egyszer megkérdezik, hogy valami rendezvény lesz? A gumisnál mondták, hogy látták a reklámfilmet is, sőt az egyik étteremben a törzshelyünkön is közölte a pincér srác, hogy az Indavideon elcsípte a filmünket :)
De volt olyan is, hogy egy idősebb bácsika nézegette az autómat, így szóba elegyedtem vele. Rákérdezett, hogy "ez valami esztergomi cég?" :) Felvilágosítottam, hogy nem éppen :)
Szóval az "üzenet" nem jut el mindenkihez, de szerintem az autóbuzik tudják, hogy már megint itt van április, ami egyenlő AlfaCity-vel :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2008-02-29

Nem bírtam tovább, felrakattam a nyári felniket. Az egyik ok az volt, hogy felkerült az AlfaCity-s matrica, és az sokkal jobban mutat a 18-as kerekekkel, mint a 16-osokkal :) A másik meg, hogy végre volt egy szabad délutánom, és el akartam kerülni a szokásos sorbanállást a gumisnál. :)
Ismét megállapítottam, hogy ezek a felnik állnak a legjobban a GT-nek (bocs minden más GT tulajtól :).
Az új nyári gumijaim: Pirelli P Zero Rosso. Most már ez is olasz az autón :)
A téli gumikkal ezen a télen mindössze 6.077 kilométert tettem meg. Az előző télen 10.044 kilométert futottak, bár akkor március végéig fent voltak :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2008-01-19

Egy ideje már kopogott és nyöszörgött a futómű rossz úton. Érett már a csere, de halogattam. A nagy hidegben még durvább hangja volt már, így hár megérett az elhatározás.

Ezúttal Csöriék szervizét teszteltem le :) Igaz Várpalota nincs közel, de legalább találkoztam és beszélgettem egy nagyot Csörivel, aki saját kezűleg szerelte az autóm. (Az Alfákat mindig ő csinálja). Ráadásul plusz pontok a szombati nyitvatartásért, ami nekem nagy előny, nem szeretek emiatt szabadnapot kivenni.

Most ismét csöndes az autóm. (csak a dízel kerreg :P)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2007-12-24

Továbbra is tartom, hogy nem 20, hanem 10 ezrenként viszem az autót olajcserére. Ismét Szamosinál jártam. Most volt egy üzemanyagszűrő csere is.

>> Tuning és extraAlfa GT 1,9 mJTD // 2007-11-14

Olyan ez a xenon, mint mikor 1993-ban, 2-3 évnyi rövidlátás után elmentem szemészetre, majd beraktam a kontaktlencsét. Épp tél volt, esett a hó. Kimentem az utcára és tisztán láttam a hópelyheket :)) Na hát a xenon is kb. ennyivel jobb... Nem világít sokkal messzebbre, de ugyanazt a területet tökéletesen beteríti. Nincsenek foltok, minden rendesen látszik.
A beszerelést egy kis éjszakai autópályázással ünnepeltem. Szinte mindenki lehúzódik kérés nélkül :)

A szettet a xenonnagyker.hu-tól vettem, a beszerelést Szamosiék csinálták.

A következő autómban gyári xenon lesz, ez már biztos.

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2007-11-12

A vasárnapi havazás mindenkit megijesztett... engem is. Az volt a mákom, hogy pont egy hókotró ment le előttem a hegyről :) De azért persze ennyire nem volt vészes a helyzet, inkább a többi hülye miatt paráztam, akik szintén nem tették még fel a téligumit... nehogy belémcsússzon valamelyik.
Ma már persze sütött a nap, és este végre eljutottam a Larivához. Besúvasztottak egy Ford és egy M3 közé. Felkerültek a 16-os felnikre szerelt téligumik. Hát vicces. Egyrészt olyan mintha hatalmas szivacsokat raktak volna a futómű helyére, másrészt olyan ballonos a kerék így, mint egy busznak! :) Persze csak a 18-ashoz viszonyítva! :)
Szóval tök kényelmes lett az autó, nem érzek meg minden repedést az aszfalton :)
A nyáriakkal 16.610 km-t tettem meg, most szépen lesikálva, kitakarítva pihennek a raktárban tavaszig (AlfaCity előttig :) Ja és jó hír, egyik sem lett huplis, tökéletesen bírták a budapesti kiképzést.

>> EgyébAlfa GT 1,9 mJTD // 2007-11-01

Nemrég múlt három éves az autóm és most került bele az 50 ezredik kilométer. Én ebből 31 ezret tettem bele, kicsit több, mint egy év alatt. Használom rendesen :)
Eddig nem volt sok gondom vele, kiégett izzók, olajcsere 10 ezrenként, fékbetétcsere még az elején... Most kezdem hallani a bal első lengőkart, hogy kopog, érik a csere, szerintem még a téligumira váltás előtt kicseréltetem mindkettőt..

 
>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2007-08-13

Gondoltátok volna, hogy a GT-ben egy indexlámpa izzó annyira különleges, hogy még a márkakereskedésben is negyed órába telik, míg megtalálják?

Már akkor gyanús volt, amikor egy benzinkúton azt mondták, hogy ők ilyet még nem láttak. Aztán amikor Elaforgnál Karcsiék is csak széttárták a kezüket, hogy nincs ilyenjük, nem volt más választásom, kimentem a Csiki-Begéhez.

Ott elsőre szintén ki voltak akadva rajta, de aztán utánanéztek a számítógépben. Meg is találták. Hozta is nagy vigyorral a dobozt az eladó: - háromezernegyvenkilenc forint!
Mire én: - egy dobozzal?
- Nem, egy darab!

Itt kicsit meglepődtem :)

Valami speckó halogén izzó ez, H21W van ráírva.

Nos beraktam, de továbbra sem működött. Akkor megkértem őket, hogy nézzék át a dolgokat. Végül a hiba nem a foglalatban, nem is a vezeték végén volt, hanem a jobb első lámpánál, ahonnét indul a vezeték a bal első indexhez. A lényeg, hogy megtalálták, kapott kétezer forintot a szerelő és boldogan távoztam :)

(A kép csak illusztráció :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2007-08-10

Ismét egy olajcsere, ezúttal sikerült belül maradnom a kitűzött 10 ezres intervallumon. Ezúttal Szamosiéknál jártam, cserélték a levegőszűrőt, a pollenszűrőt is.

A levegőszűrő iszonyat koszos volt, úgyhogy előfordulhatott, hogy a 20 ezres Szerviznél a Csiki-Begében ezt nem cserélték ki. :/

Kitisztították a légmennyiségmérőmet is, elég dzsuvás volt... :/