Úgy látszik, ezzel az autóval minden évben kötelezően útbaejtünk egy vagy két hágót.
2019 júniusában - még tesztuató korában a Transzalpinán jártunk vele, (2020-ban a covid miatt sehol), aztán 2021-ben a Transzalpinát, a Stelviót és a Tonale hágókat is megjárta a Giulia...
Idén a Transzfogaras következett, ahol utoljára még 2017-ben a fehér GT-mmel jártunk és akkor írtam is egy élménybeszámolót .
Megint a romániai AlfaFesten jártunk, amelyet Kovásznán tartottak. Az egyik nap elszöktünk, hogy útba ejthessük a szerpentineket. Szerencsére alig volt forgalom és mire felértünk a tetejére, egész szép idő lett.
Egy gyors kiruccanás Triesztbe. A Giulia most csak közlekedőedény volt, de azért autópályázni is imádok vele. Szlovénián keresztül pikk-pakk Triesztben voltunk. Találtunk egy jó airbnb-t, közel a belvároshoz, ahol még a parkolás is ingyen volt, szépen leparkoltam a Giuliát és három napig be sem indítottam. Triesztben azért láttunk pár izgalmas Alfát, például egy aranyszínű Montrealt! Találtam egy silverstone grey Giuliát is :)
Utolsó nap feldobta a Facebook, hogy Olaszországban ezen a hétvégén mutatják be a kereskedésekbe a Tonalét, így gyorsan rákerestem, van-e Triesztben Alfa szalon. Persze, hogy volt! :) Beugrottunk hát gyorsan a De Bona Motorshoz, és végre élőben láthattam az autót, amire 2019 óta várunk. Az első benyomásaim nagyon jók voltak, vagány, feltűnő, kényelmes. Itt már nagyon vártam, hogy AlfaCityben végre bemutathassuk - bár ekkor még mindig nem volt 100%, hogy ott lesz... :)
Ha már Alfát építünk, akkor lehetőleg minden munkafolyamatot olyan emberre szeretném bízni, aki maga is alfás.
Nem is volt kérdés, hogy a teledial felniket Bányai Sanyival (SanyiJTD) fogom rendberakatni. Messze lakik (Nyírádon), de egy március eleji napon épp Pesten járt, odaadtam a kerekeket, aztán mondtam, hogy nem sürgős. Májusban kész is lett. Mivel tudtam, hogy úgyis leszünk majd a Balaton-felvidéken vagy a környéken valamikor a nyáron, így mondtam, hogy ne költsünk futárra, majd valamikor elmegyek a kerekekért.
Végül június 5-én Herendre mentünk egy kutyakiállításra a kiskutyánkkal, ahonnét már nem volt messze Nyírád. A Dobló már itt is jó szolgálatot tett, olcsó volt az út, meg minden elfért kényelmesen :)
Íme két kép a végeredményről.
A teljes művelet 60.000 forintba került.
Múltkor nem sikerült tartanom az általam kitűzött 10 ezres olajcsere-periódust (12.154 km telt el az utolsó és az azelőtti között), ezért most ezt picit jóvátettem, mert csak 8757 km telt el a kettő között. :)
Az eddigi olajcserék:
80.077 km (Budaörs)
71.320 km (Budaörs)
59.166 km (Budaörs)
50.197 km (Budaörs)
40.003 km (Budaörs)
30.000 km (Atlasz Autónál)
15.000 km (Atlasz Autónál)
Végre vége a télnek, ami nem is volt igazi tél. Nagyon szerettem az autómat a kétszéles 18-as sport felniken, de azért mégiscsak a Performance Dark felnik teszik a legszebbé. Friss kép még nincs, majd lesz :)
A Continental ContiWinterContact gumikba első szezonjukban 6034 km került.
A nyári Pirelli P Zero Luxury abroncsok eddig egy szezont futottak, most van bennük 17.785 km.
A kezdetek óta áhított extrát sikerült beszereznem a 145-ösömhöz: a gyári napfénytetőt! Igaz, még csak bontott formában, de DZ megnyugtatott, simán megoldják majd a tetőcserét.
Stoffel Ádám (Stofi) barátom szerzett egy donor 145-öst, amiről szépen levágtuk a tetőt. Köszi a sok segítséget, Misi és Bence!
Így Ádámnak lett egy kabrió 145-öse, nekem pedig egy gyári napfénytetős tetőm.
A tetőt elvittük DZ-hez, aztán kiderült, hogy a Doblo, amivel szállítottuk, eladó. Régóta gondolkoztam már egy igásló autón, ami jó lesz szállításra, kutyázásra, mindenre, szóval megvettem :) Így jár az, akinek autókereskedő barátai vannak :)))
Költségeim:
Tréler Gárdonyból Erdőkertesre: 35.000 HUF
Bontott napfénytetős tető: 20.000 HUF
A váltókar és a pedálsor (+a taposó) polírozását a felnipolir.hu cégre bíztam. Polovitzer Peti (Poló) ajánlotta. Elküldtem nekik csomagként és amikor kész lett, Peti vette át, majd postázta nekem.
Költségek:
Polírozás 10.000 HUF
Postaköltségek: 2300 HUF
Végre, ez itt már tényleg a pont a történet végén.
Először mágnessel szerettem volna felrakni a rendszámot. Rendeltem speckó "szupermágnest", amit fel is ragasztottunk a lökhárító belső felére. Tökéletesen tartaná így a rendszámot, viszont mivel a másik oldalra is elég vastag mágnesek kerülnének, így nagyon eláll a lököstől... Lásd képek. Egyébként tökéletesen rögzítené, bár az érdekelne, hogy _nagyobb_ sebességtartományban lekapná-e a menetszél...
Egyelőre elvetettem ezt a megoldást. Sima kétoldalú ragasztóval raktam fel végül.
Kócosw találta nekem a német ebay-en ezt a 145-be való extrát :)
Ez a 145 Edition 500 kiegészítője volt. Mindössze 50 euró volt postával együtt. Kócosw segített nekem intézni a dolgot Németországból, köszi még egyszer, itt is! :)
Aztán amikor posztoltam róla a 145-ös Facebook csoportba, Horváth Attila (Atis155) felajánlott hozzá egy pedálszettet a taposóval együtt :) 5000 forintot kért érte (plusz 1100 forint volt a csomagköltség).
Fel kell majd polírozni mindet, de nagyon szép állapotban vannak.
Költségeim:
Váltókar: 18.000 HUF
Pedálszett: 6100 HUF
Sokan mondták, hogy ezek a 15-ös teledial felnik nagyon ritkán bukkannak már csak fel, így nagyon megörültem, amikor egy eladó 145-ös hirdetésénél külön lefotózva megtaláltam ezeket a kerekeket.
Sikerült megyegyeznem az eladóval, hogy az autó nélkül is eladja őket :)
25 ezer forintot fizettem a 4 darab felniért :)