Ismét cserélni kellett a vezetőoldali ülés támláján a huzatot... :/
Ugyanott, mint 2010-ben, a támla bal oldalán, a légzsáknál ismét megjelent egy repedés a bőrön. Legutóbb a húszezres szerviznél volt orvosolva a probléma, akkor sem derült ki igazán, hogy mi okozhatta...
Az Autóház Budaörsnél cserélték, garanciában.
Külön blogot nem írtam róla, de október elején kicserélték a vezetőoldali napellenzőt is, elgyengült és nem tartotta meg magát egyik állásban sem.
Fotók: ha valakinek hosszú lenne a lába, ki kell venni az ülést :))) Az utolsó képen Bazsi pózol :)
A hátsó lökhárítómban a ködlámpa rögzítési pontjai eltörtek, ezért műanyagosnál kellett javítani. Az Autóház Budaörsön keresztül intéztem. Külön köszönöm a szokásos, alapos odafigyelést Horváth Lacinak!
Beállíttattam az első lámpákat is, kicsit úgy tűnt, hogy össze-vissza világítanak. Cserélni kellett egy helyzetjelző izzót is.
Ezt a blogbejegyzésem Murphynak szentelem. És persze a Magyar Colornak és az AutoGlymnek! :)
Még valamikor a télen sikerült meghúznom a jobb hátsó sárvédőmet a garázsomba való beálláskor. Pont annyira, hogy ne csak a fényezés sérüljön, hanem lakatosmunkára is szükség legyen (1. kép). Sokáig húztam, halasztottam a javítását, végül AlfaCity előtt már nagyon érett a dolog, nem akartam sérült autóval megjelenni. Rohodi Misi ajánlása alapján a diósdi Magyar Colornál kötöttem ki. Gyönyörű munkát végeztek, azt hiszem bárhogy nézem, nagyon eltalálták a színt. A jobb első ajtót is újrafényezték, azt még valamikor a tél elején végigkarcolta valaki kulccsal a belvárosban... (no comment..) Gyönyörűen elködölték az élnél, én egyszerűen nem látom más színünek sehogy.
A fényezőtől az autóm első útja az AutoGlym garázsába vezetett. Itt már egy régóta tervezett fullos autóápolás várt rá (polír, wax, bőrápolás, műanyagápolás, motortér tiszítás, stb.). Két napra rábíztam Attilára az autómat, aki fáradtságos munkával újat varázsolt belőle. Eltűntek a karcok, a fenekén lévő rozsdapöttyök (2. kép!), a kátránypöttyök, a waxolás után pedig szinte leesik a víz a karosszériáról (11. kép) Meglepetés volt, hogy a motortér is teljes tisztítást kapott, olyan lett, mintha most jött volna ki a szalonból (10. kép). Érdemes megnézni a fotókat. (Olyan szép lett, hogy AlfaCityben a GT-m volt az AutoGlym bemutatóautója :)
Nos, vasárnap este boldogan hoztam el a GT-t az AutoGlymtől. Az örömöm kb fél óráig tartott, míg Újpestről a Krisztina térre értünk, ahol parkolás közben sikerült megtalánom egy virágágyás korlátját... a jobb oldali küszöbbel...! Szépen benyomódott, pont az ajtó alatt, és persze az élnél... Káromkodni sem tudtam, annyira szerencsétlennek éreztem magam...
Úgyhogy az AlfaCity előtti héten az autóm újabb 3 napig visszakerült Diósdra, ahol szerintem kiérdemeltem a leggyorsabban visszaérkező törzsvendég címét. Magyar Zsolti rendes volt, rengeteg munkájuk volt, de pont befért még AlfaCity előtt. Csütörtök délután hoztam el, pénteken már mentünk le Komáromba :) Csak ajánlani tudom őket, profik, alaposak, és gyorsak! Köszönöm!
Külön köszönet Ritának, Nikinek, Bazsinak, Csabinak, Misinek. Ők mindannyian segítettek valamit a 3 x 3 napnyi GT-nélküliségben :)
Végre itt a tavasz, felkerültek a nyárigumik!
A nyári kerekeknek ez lesz a második szezonjuk, 11.966 km-t gurultak tavaly.
A téliekbe ebben a szezonban 4.316 km került, így eddig összesen (3 szezon alatt) 14.056 km-t futottak.
A Budagimunál egyébként 8C-s Vredestein hirdetés van a falon :)
Másnap egy kis autós kiránduláson átléptük az 50 ezredik kilométert!
Elérkezett a negyedik olajcserém időpontja. Úgy tűnik, ráálltam a 15 ezres olajcsereperiódusokra, a bejáratás utáni 4000-es olajcserét követően mindig úgy jött ki, hogy 15 ezrenként cseréltettem. Ez jó, hiszen rövidebb, mint a gyár által előírt 20 ezer, de azért az ideális a 10 ezrenkénti lenne.
Az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, így most ez került az autóba. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető különbség... egy kicsit halkabb motorhangnak például örülnék :)
A szervizelést ismét az Autóház Budaörs végezte. Most került sor az első és a hátsó fékbetétek cseréjére is, érdekes módon kb. egyszerre koptak el...
Garanciában cserélték a váltógombot , ugyanis az alsó fele elkezdett mattulni. Megigazították a lógó motorvédő műanyagokat is és a kilincseken is állítottak kicsit, télen a hidegben ugyanis néha nem ugortak vissza a helyükre.
Köszönöm Horváth Lacinak és Rohodi Misinek az ügyintézést és az odafigyelést!
Nem gyenge fotókat készített az autómról az AutoStat fotósa, Gusztáv. Már tavaly Kaposújlakon kinéztek pár autót, amiket szépen sorban be akarnak mutatni, például Totti sárkányáról már készült is egy nagyon jó cikk és fotósorozat.
Mi végül egy januári, hideg, de napos délután találkoztunk, és a törökbálinti DEPO területén találtunk egy egészen látványos helyszínt a fotózásra. Kis bosszúság az örömben, hogy két nappal a fotózás előtt sikerült kicsit meghúznom az autóm jobb hátsó sárvédőívét... sajna fényezés lesz belőle.
Mindenki szereti fotózni az autóját, de egészen más, amikor egy "idegen", külső szemlélő látja, és próbálja megmutatni. Azt hiszem, ez most remekül sikerült, látványosak lettek a képek.
A cikk pedig itt található.
Amúgy az autómba lassan bekerül az 50 ezredik km, azt hiszem, ez a fotózás egy jó pillanatkép a jelenlegi állapotáról.
Egy évet se bírtak a "szuper" ledes helyzetjelző izzóim, amelyeket tavaly októberben rakattam be (drága projekt volt, főleg a beszerelés...).
2-3 hónapja felváltva sípolt a GT-m, hogy éppen kiégett valamelyik, ezt felváltva csinálta, néha ötpercenként. Szóval csere volt. Ma elégeltem meg, amíg 5 kilométer alatt kb 10x sípolt, ezért elugrottam az Online Autóhoz.
(Azért az olasz tervezőisteneknek gratulálnék, amiért a xenonos lámpatesthez csak úgy lehet hozzáférni, hogy le kell szedni a lökhárítót...)
Cicástuningnak hangzik elsőre, de nagyon jól néz ki: valójában ez a gyári fém tanksapka. Egyszerűen nem tudtam otthagyni a Budaörsnél, amikor Misi megmutatta. Nekem minden ilyet el lehet adni, igaz Misi? :)
A vicces benne, hogy ez az az extra, amit kb. csak én látok, mert mindig én tankolom az autómat, kutas nem nyúlhat hozzá :)
Szóval pénzkidobás. Nem érdekel, jól néz ki :)
Közeleg Tél Tábornok, így védekezésül felraktam a téligumikat. Harmadik szezonjuk lesz, eddig összesen 9.740 km-t futottak.
Szokásos statisztika az utókor kedvéért: 11.966 kilométert tettem meg a tavasszal felkerült, új nyárigumikon, ezek most centrirozva, szépen letisztítva várakoznak a raktárunkban tavaszig.
Érdekesség, hogy ezúttal egyik felnimet sem kellett görgőztetni a nyári szezon után.
A gumiszerelést ismét a Budagumi végezte.
A téli felkészítés jegyében lecseréltem az ablaktörlő gumikat is.
Ismét egy kicsit bosszantó történet... Hétvégén az M7-esen arra lettem figyelmes, hogy melegszik a hűtővíz, hirtelen 120 fokot mutatott az óra... gyors félreállás, a kiegyenlítőtartály tele volt... továbbindultunk, és kiderült, hogy 100 km/h felett teljesen jól működik minden. Amint nagyobb terhelés kapott a motor, egyből melegedni kezdett, a ventillátor pedig nagyon lassan hűtötte vissza, úgyhogy maradt a 100-as tempó. Hétfőn az első dolgom volt, hogy elvigyem a Budaörshöz.
A tipp ekkor már egyértelműen a vízpumpa volt, be is igazolódott. Garanciában cserélték, természetesen a vezérléssel együtt.
A probléma gyorsan megoldódott, de nem felhőtlen az örömöm, mert 43 ezer kilométernél egy ilyen hibát eléggé korainak tartok... Még szerencse, hogy megvettem a +2 év kiterjesztett garanciát, mert már pont elmúlt 2 éves az autóm, így ez egy eléggé költséges szervizlátogatás lett volna... Talán annyi apró öröm van, hogy a 80 ezer km-nél esedékes vezérléscsere így 120 ezerre tolódott. Feltéve, ha az új vízpumpa bírja majd addig!
Az Autóház Budaörsben ismét nem csalódtam, kaptam csereautót a javítás idejére, sőt még le is mosták az autómat átadás előtt. Külön köszi a gyorsaságot Horváth Lacinak! :)