Blog >> tanksapka
Mikor konfiguráltam az autót, már akkor kinéztem magamnak a gyönyörű, Alfa Romeo logós alumínium tanksapkát, ami egy eredeti Mopar alkatrész/kiegészítő. Az Alfacity '21-es szereplésért és viszontagságokért pedig Halesztől megkaptam ezt ajándékba. Nagy köszönet, Halesz!
Ismerőseim többen kérdezték, hogy minek nekem ilyen tanksapka, úgysem látszik, csak tankoláskor. Hát pont ezért. Elég jó étvágya van a gépnek és sokat kell nyitogatni a betöltő nyílás takarót. Legalább ezt a szép alumíniumot lássam és fogdossam, amikor ott állok a kúton, és megint ott kell hagyni pár tízezer forintot :D
Nem lehet zárni a tanksapkát. Már ilyen állapotban volt a vételkor is... eddig. Megjavítottam, most már lehet zárni. :)
Cicástuningnak hangzik elsőre, de nagyon jól néz ki: valójában ez a gyári fém tanksapka. Egyszerűen nem tudtam otthagyni a Budaörsnél, amikor Misi megmutatta. Nekem minden ilyet el lehet adni, igaz Misi? :)
A vicces benne, hogy ez az az extra, amit kb. csak én látok, mert mindig én tankolom az autómat, kutas nem nyúlhat hozzá :)
Szóval pénzkidobás. Nem érdekel, jól néz ki :)
Már a mai tankolás volt zsinórban a második, mely után azt éreztem, hogy hirtelen nagyon fürge lett a kocsi. Ez azért érdekes, mert amikor ez először történt meg, akkor a benzin minőségére fogtam. Úgy gondoltam, egy jó minőségű, és/vagy jól adalékolt 95-öst sikerült venni.
De akkor most egy még jobbat tankoltam?
Hát az nem lehet, mert tényleg lusta volt már a vas, amikor beálltam a kútra. 55,33 liter ment bele, de előtte jó nagyot szusszant amikor letekertem a tanksapkát. Ezekből a jelekből arra következtettem, hogy a tanksapkán lévő szelep nem engedi levegővel pótolni az elfogyasztott benzinmennyiséget, az üzemanyag pumpa meg ettől erőlködik, ahogy fogy a nafta.
Úgyhogy behoztam a tanksapkát, szétszedtem, és sterilizáltam. Kissé "iszaposnak" mutatkozott, de nem volt ijesztő azért. Aztán összepattintottam és beszereltem. Gondolom most jó lesz.
Nem rég végeztem az ablakmosórendszer felújításával. Visszafolyószelepet és fúvókákat cseréltem gyári vadi újakra. A fúvókákat azért akartam lecserélni, mert egyrészt már nem szórtak egyenletesen, másrészt lehetetlen volt beállítani őket. Vagy nagyon fel szórtak, vagy nagyon alá. A vadi újat már egész precízen be tudtam lőni!