Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Lassan itt az indulás. Előkerestem a szokásos csekklistát:
Keréknyomás ellenőrzése (2,7-2,5) - ok
Kerékcsavarok meghúzásának ellenőrzése - 120Nm - ok
Kocsimosás
Ablakpucolás
Belső takarítás
Műanyag ápolás - 06.29.ok
Ablakmosó feltöltés - 06.29.ok
Szervóolaj ellenőrzés - max-on
Fékolaj ellenőrzés
Hűtővízszint ellenőrzés - feltöltve max-ra
Motorolaj feltöltés - max-on
Motorolaj bekészítés (akku mellé?)
Szerszámkészlet bekészítése (akku mellé?) - 06.29.ok
Izzókészlet ellenőrzése - 06.29.ok
Navigáció felrakása
Tartalék navi bekészítése
USB töltő + USB töltőkábelek berakása
Navitöltő tartaléknak
Elemlámpa berakása
Rádió USB átnézése, berakása - 06.29.ok
2 db sárga mellény bekészítése - benne a múltkori túráról
Tűzoltó készülék berakása - mindig benne van
Tankolás
Defektjavító - ok (kompresszor is)
KKL kábel bekészítése - ok
Kamera bekészítése
Osztrák autópálya matrica - van a múltkori túráról
Klímatöltés - 2023.06.28. ok
+
ablaktörlő gumik cseréje - ok
lötyögő váltógomb rögzítése - ok
Kitisztítottam a féket. Ráfért, a szerpentinezés rengeteg fékporral járt. A tárcsa és a betétek szép egyenletesen kopnak, nincs gond.
Aztán rendbe raktam a jobb oldalon is a féket.
A féltengely gumiharangjai és a gólyaláb porvédője ép, nem volt vele tennivaló.
Felcseréltem az első/hátsó kerekeket és lekerült a bakokról.
Keréknyomás állítás után elindítottam a motort hogy légtelenítse magát.
Járattam amíg el nem indult a ventilátor (fűtés maxon) de nem csökkent a vízszint.
Itt egy kb 20 km-es tesztkör és közben egy mosás jött.
Hazaérve kb 1 centit csökkent a vízszint a kiegyenlítő tartályban, tehát kidolgozta a levegőt magából. Holnap még azért kinyitom a hűtő légtelenítő csapját.
Úgy tűnt hogy a 146 porvédője jó lesz, így a győri UNIX-ban vettem egy párat. (Meg egy ablaktörlő lapátot is hogy a gumiját át tudjam tenni PHuBi-ra. Az eladó hölgy ajánlotta hogy akkor vegyek csak gumit. Oké nézzük. Bő 3x került volna többe mint lapátostól.)
A berakás érdekességét az adta hogy nincs rugó összehúzóm.
A megoldás egyszerű. A felbakolt autón emelővel felemelem a kerékagyat, így össze van nyomva a rugó. Ebben a helyzetben 4 db hilti szalaggal rögzítettem a rugót. A lyukak közt mindig akadt amit csavarral össze tudtam kötni. Az emelőt leengedve a rugó rövid maradt. Ki lehetett venni. (Biztos ami biztos spaniferrel is rögzítettem a rugót. Az utolsó meneteken még sikerült is vele egy kicsit jobban összehúzatni, könnyebb volt összerakni.)
Szóval jónak tűnik a 146 porvédője, csak az alsó végét nem lehet rögzíteni. Egyenlőre marad, majd télen kicserélem valami másra.
Gólyaláb visszakerült, már csak a féket kell kitisztítani és visszarakni.
Megjött a gumiharang, nekiálltam.
A kereket levéve feltűnt hogy a gólyaláb gumiharangja is kukás...
A belső csukló könnyen szétjött mert kiszedéskor leugrott a végéről a zégergyűrű.
Kimostam benzinben és feltöltöttem a gumiharanghoz adott zsírral.
Természetesen a csukló szétjött és lehetett legózni hogy hogyan lehet összerakni. Szerencsére még megvannak a PHuBiból kiszedet csuklók és azt lehetett mintának venni.
A féltengely összerakásáig jutottam.
Holnap jön a gólyaláb.
Az estét kereséssel töltöttem. Úgy tűnik hogy a 146 porvédője jó lesz, holnap meglátogatom a UNIX győri boltját és beszerzek egy párat belőle.
A hűtőcsere közben a kocsi alatt feltűnt hogy az első gumik kissé megkoptak.
Ma ránéztem a hátsókra, azokon még látni a 7 mm-es jelzést, az elsőkön csak az 5-öst.
Itt az ideje felcserélni őket.
A bal oldalon ma megejtettem.
A csere közben észrevettem hogy a belső féltengely gumiharang ki van repedve.
Gyorsan rendeltem egyet...
Folytattam a tegnapiakat.
Visszaraktam a zárhíd alatti kábeleket és a kartervédőt.
Eredetileg a zárhídra akartam két lyukat fúrni a rögzítő csavaroknak, de nem kellett. A lemez annyira puha hogy felveszi a csavar alakját. (1-2. kép)
A párásodás miatt kicseréltem a pollenszűrőt.
Kicsit piszkos volt, de nedves nem. Nem emiatt párásodott a beltér.
A légszűrőt is lecseréltem, már majdnem 10e km volt benne.
Folytattam a tegnapi beszerelést...
Az eredeti elképzelés szerint a Nissens-ről leszedett tartóból vágtam le darabokat.
A zárhíd nem párhuzamos a hűtő tetejével így készíteni kell egy távtartót ami a ferdeséget felveszi. Egyenlőre csavaranya a távtartó.
Masszív lett, ezt nem fogja szétrázni a ventilátor.
Az alsó gumikon is igazítottam, most már mind a két oldalát támasztja az alsó sínnek.
Betettem a hűtőt és visszaöntöttem a rendszerbe a leeresztett vizet.
Még járatni kellene, azt majd később.
Az alsó oldalon ugyan nem lazult ki a hűtőtartó ráperemezett rész, de hosszú fejtörés után kapott egy kis támogatást. A kipufogóhoz rendelt gumigyűrű pont beszorul alulra így a venti súlyát átveszi a hűtőtől.
Felül még nyitott a kérdés.
Egyenlőre az a tervem hogy a Nissens-ről levett felső U idomból vágok le 2 darabot és azzal a zárhídhoz csavarozom a felső tartót.
A kivitelezés holnapra marad...
Megjött a Mahle hűtő és a két szűrő.
A hűtő ugyan olyan felépítésű mint a Nissens volt. A ventilátortartók ugyan úgy vannak ráhajtva a lamellákra mint ott.
Az 5-6 képen látható részlet vert át a kiválasztásnál. Olyan mintha rá lenne peremezve a végére. Mondjuk rá van, de ez egy alufólia ragasztószalag. Szóval nem tart semmit.
Még egyszer átnézegettem a netes kínálatot és nem találtam nem ilyen hűtőt. Ahol lett volna réz ott már nincs készleten.
Ez van, ezzel kell főzni...
Miután a Nissens hűtő leszerepelt valami mást kerestem.
A Mahle/Hella kínálatában találtam meg a kiszemeltet: 8MK376766-001-HEL
A neten található képek alapján hasonlít a gyárira, mert a felső tartó oda van sajtolva az oldalelemhez. Kíváncsi vagyok. Meg is rendeltem a kauffer.hu-n. Biztató hogy az oldal erre 6 csillagot ad, a Nissens-re csak 4-et.
Ma nekiálltam a bontásnak.
A menetrend a régi...
A folyadék leengedéséig jutottam, azt majd csak akkor ha itt az új hűtő.
Ja, kiszedtem a légszűrőt is mert abból is rendeltem újat.