Mutasd

>> Egyéb2023-07-20

Km óra állás: 103.316 km
Együtt megtett út: 47.816 km
Együtt töltött idő: 2.169 nap
Tankolt üzemanyag: 3.820,85 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,87 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 37,08 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,04 km/nap

 
>> Esemény2023-07-20

Hazaértünk az idei túráról:
- 3 olasz tó és vidéke: Maggiore, Garda, Iseo
- 3.028 km,
- 244,69 liter 95-ös, az itthoni tankolást leszámítva E5 (kint nem divat az E10),
- átlag: 8,08 liter/100km,
- 2.691 db fénykép,
- 391*5 perc videó az útról,
- az idén először sikerült PHuBi-nak elvinnie a pótkerekét is, nem volt rá szükség,
- olajból nem fogyott,
- hűtővíz nem fogyott, a ventilátor tartó remekül tart,
- Nem úgy mint mi, PHuBi zokszó nélkül tűrte a szerpentineket. Jó pár kimaradt...

részletek később....

 
>> Esemény2023-07-18

Ma megkerüljük a tavat. 90km várt ránk, a terv szerint 2:19 menetidővel.
Az út során alig találkoztunk nem olasz rendszámú autóval, külföldi turista nem nagyon jár erre.
Csodálatos táj és nagy meleg jutott a mai napra. A tetőt nem is nyitottuk ki, sőt délután már klímázni is kellett. Jó lenne egyszer 30 fok alatti hőmérsékletben is körbejárni a tavat.
Valahol megebédeltünk, majd a kör vége felé tankoltunk annyit hogy holnap kitartson Ausztriáig.
A vacsorát ma is a szálloda éttermében ejtettük meg, ami a szokásosnál kicsit bőségesebb lett. Ma ünnepeltük a 36. házassági évfordulónkat...

 
>> Esemény2023-07-17

A következő állomás a Lago D' Iseo. Túl egyszerű lett volna felmenni az autópályára és rátenni a tempomatot. (Igen, PHuBi-ban van tempomat!) Inkább hágókat vadásztunk. Az eredetileg tervezetthez végül több hágót kihagytunk, mert nagyon elhagyatott helyeken mentünk és már untuk egy kicsit, mégis sok autópálya lett.

Indulás előtt elkészítettük a szokásos PHuBi&szálloda képet.
Először kicsit autópályáztunk és a szokásos kapus szakasz mellett találtunk "virtuális" fizetőset is. Fórumbejegyzés. (3.kép)
- Első nevezetesség a Comoi tó partján a Baia di Pare - itt laktunk 2014-ben és itt álltunk meg egy ebédre 2021-ben. (4.kép) Most jön a hegyi szakasz.
- 728m Colle Balisio
- 1.258m Passo Culmine San Pietro - Itt szembesültünk hogy a semmi közepén vagyunk. Ugyan két vendéglő is volt, de nem a "szokott" szint. Az út is erősen emlékeztet a magyar mellékutakra.
- 800m Cold' Olda

Rövidítettünk, egy tervezett hágó kimaradt. (884m Forcella di Bura)
- Orrido di Bracca - A kanyon amit nem lehet kihagyni! (45.808997452232965, 9.690934863334359) Sikerült a tervezett helyen megállni és kicsit körülnézni.
- Ebédre a "Ristorante K2"-t terveztem be, de zárva volt. A faluban volt még egy nyitva, de senkit sem találtunk bent hiába köszöngettünk. (8.kép) Elmaradt az ebéd.
Itt az út rövidítése miatt újabb 3 betervezett hágó maradt ki.
A kanyon után hosszú szerpentin vitt le a hegyről.
Azaz mégse maradt el az ebéd. Bergamo bevásárló központjában megejtettük.
Innen már egyenes út vitt a szállásra. (Locanda La Pernice - Sulzano)
A szálláshoz tartozott a városi strand is, úgyhogy kipróbáltuk. Szürreális a medence partáról a kilátás. (9.kép)
A büfében sikerült egy számomra új olasz sörrel is megismerkedni. (10.kép)
A vacsora pizza volt a szálloda teraszán (kilátás a 11.képen)

 
>> Esemény2023-07-16

kb 200 km és 5 órányi kocsikázás várt ránk tengernyi látnivalóval...
Az első "igazi" látnivaló a Santa Caterina del Sasso volt, ami egy csodaszép helyre épített templom és kolostor. (2.kép) Régen csak a vízről lehetett megközelíteni, ma egy lépcső visz le a partról. Nemrégiben építettek egy liftet is, felfelé azzal jöttünk.
Délben valahol egy parti étteremben megkajáltunk. Az alkoholmentes sör márkája új volt, maga a cucc iható.
Nem sokkal később elkanyarodtunk a partról hogy két hágót levadásszunk:
- 1.179m Passo di Forcora (5.kép)
- 1.395m Alpe di Neggia (8.kép)
Az út meredeken és tengernyi visszafordító kanyarral emelkedett. A kilátás lenyűgöző (4.kép)
Most jött az eddigi összes határ közül a legelhagyatottabb. Itt nem nagyon járt senki az elmúlt időben. A határ maga egy kerítéskapu, most nyitva volt (6.kép).
A svájci oldalon a legelhagyatottabb helyeken éttermek (7.kép) Lefelé szintén durva szerpentin, itt egy kicsit szélesebb és jobb burkolatú úttal mint az olasz oldalon. Lefelé szintén szép a kilátás (9-10.kép).
A tó túlsó oldala már a "szokásos" panorámaút. Ott mentünk vissza olaszba ahol tegnapelőtt átjöttünk. Ma sem láttunk ott senkit.
A vacsorát a panoráma miatt a kikötő mellett fogyasztottuk el. (12.kép)

 
>> Esemény2023-07-15

Ma PHuBi pihenőnapot kapott, mi hajóval meglátogattuk a három nevezetes szigetet:
- Isola Bella
- Isola Superiore
- Isola Madre

Este egy parti étterembe mentünk pizzázni.
Evés közben megjelent egy helikopter és elkezdett a parton repkedni, majd nem messze a sövény mögött leszállt. A vacsi utáni séta megfejtette a dolgot, egy vendég jött az egyik part menti szállodába...

 
>> Esemény2023-07-14

A régi szállodánktól visszaindultunk a mostaniba.
A szerpentin lefelé is király volt. Egy kávé erejéig újra meglátogattuk a helyet ahol ebédeltünk. (1.kép) Most van hely, ide beteszem az ebédre efogyasztott rák nyárs képét is. (2.kép)
A Lago di Mergozzo érintésével jöttünk vissza.
A szállodában egy üveg bor várt minket engesztelésül a tegnap esti kellemetlenségekért. Jól esett a bocsánatkérés és az egész napos autókázás után a bor is.
Lementünk egyet sétálni a partra (5.kép), majd felmentünk a szálloda tetejére, a napozóteraszra körülnézni. (6-11.kép)
Holnap PHuBi pihenni fog, a tavon lévő szigeteket fogjuk meglátogatni, ahogy anno 2012-ben is tettük.

 
>> Esemény2023-07-14

Anno 2012-ben - még a második Nagy Túra keretében - már jártunk errefelé. Akkoriban Domodossolában egy hegyi szállodában laktunk. Ma ezt a szállodát céloztuk meg.
Az időjárás némi esővel kezdte, de később sokat javult a helyzet.
2. kép: Kilátópont az út szélén egy kanyarban - az út gyakorlatilag a vízparton és a sziklák alatt vezet. A kilátás csodálatos.
Az olasz-svájci határt úgy léptük át hogy szinte észre se vettük. Nem nagyon őrzik. Holnapután ettől sokkal elhagyatottabbon fogunk átkelni...
Locarnoban balra fordultunk Domodossola felé. Néhány útikönyv a legszebb vasúti útvonalak közé sorolja ezt a szakaszt. Úton is szép és változatos. A vasúttal többször is találkoztunk. (3.kép)
Innen gyakorlatilag az olasz határig balkonút visz. (4-5.kép) Hihetetlen meló lehetett anno megépíteni.
6.kép: Svájc - olasz határ. Anno 2012-ben itt álltunk meg még a faluban. Sajnos most nem sikerült ugyan ott megállni és fényképet készíteni.
7.kép: Santuario della Madonna del Sangue - Mindig lenyűgöznek az ilyen építészeti műremekek. Itt ittunk egy kávét is.
Még mindig esik :-(
8. kép: 965m Scopello-Pass - Itt van az olasz kerékpáros Marco Pantani emlékműve.
9. kép: egy egyszerű Q8 benzinkút aminek az érdekességét a mögötte lévő gránitbánya adja. A fél hegyet már elhordták.
10. kép: Egy út melletti étteremben megebédeltünk. Mindenhol lehet érdekes és finom dolgokat találni, itt a rák nyárs volt a felfedezés.
Egy kiadós szerpentinezés végén ott állt 1.100m-es magasságban az Albergo Ristorante Da Cecilia - 2012-ben aludtunk itt (Domodossola) A 11.kép még 2012-ben készült, a 12-es most. Jó volt visszaemlékezni az akkori kalandokra. A faluból ide vezető 10 km-en tanultam meg hogy beláthatatlan visszafordító kanyar előtt dudálni kell, így hallani ha jön szembe valaki...

folyt.köv.

 
>> Esemény2023-07-13

Ma véget ért a Garda tó felfedezése, tovább állunk a másik nagy olasz tó felé.
Sokat tervezgettem hogy mit is kellene útközben megnézni. Szóba került Brescia és Bergamo belvárosa is, de végül Milano mellett döntöttünk. Mint utólag kiderült nem a legjobb döntés volt.
268 km és bő 4 óra utazás várt ránk.
Első megállónk valahol az autópályán volt egy kávé erejéig. Utána a milánói dóm jött volna. Már korábban voltunk a tér melletti mélygarázsban (Autosilo Diaz) Igaz nem olcsó, de nincs 100 méter a dómtér. Az eredeti tervhez (és az összes létező útvonal tervezőhöz) képes vagy másfél órát vesztettünk a bejutással.
Aztán mire odaértünk már meg is tellett a parkoló. Minket még beengedtek, de odabent sehol sem találtunk helyet így kijöttünk. Kifelé jövet rakták ki a megtelt táblát...
A felszíni parkolók esélytelenek voltak. Szóval számítva arra hogy kifelé is nehéz lesz elindultunk Arese felé...
Itt egy kis Alfás vásárlás jött volna ha lett volna mit. A shop választékát végignézve nem igazán találtam olyat ami azt mondta volna hogy velem akar jönni. Valahogy olyan érzésem volt hogy uborkaszezon van. Itt találkoztam magyarokkal akik szintén vásárolgattak. Csak a parkolóban döbbentem rá hogy cartársak voltak amikor megláttam a fehér 155-öst. (4.kép)
A múzeumtól nem messze van egy bevásárló központ egy nagy és viszonylag olcsó benzinkúttal, itt megtöltöttük PHuBi bendőjét. Utána bementünk a központba és megtöltöttük a sajátunkat is. (5-6.kép)
Innen egyenes út vitt az új szállásunkra a Hotel Royal-ba. A helyre a kikötő közelsége miatt esett a választás.
Telt ház volt, csak a szomszéd telken tudtak parkolót adni ami az utca túlsó oldalán volt. Ellenben fedett parkolóhely csak itt volt.
A szobában nagyon meleg és ráadásul büdös is volt.
A klímát nem tudtuk bekapcsolni. Lementem jelezni a dolgot.
Amíg lent voltam a Rita rájött hogy a fürdő padlóösszefolyóban nincs víz ami a bűzelzáró lenne. Öntött bele, megszűnt.
A portás feljött, de ő se tudta bekapcsolni a klímát, olyan volt mintha nem lenne benne áram. A folyosón lévő biztosíték fel volt kapcsolva. Ígérte hogy szól a szerelőnek.
Megmutattam a fickónak a bűz forrását és hogy azt már megoldottuk, de még érezni lehetett az "illatot".
Egy kiadós tóparti sétával és egy tóparti pizzával zártuk a napot.
Mire visszajöttünk működött a klíma, kellemes hűvös várt minket a szobában.

 
>> Esemény2023-07-12

Mára 181 km és bő 5 óra hegyi túra volt betervezve (1.kép)
Sajnos az idő nem az elvárásoknak megfelelően alakult (eső és hatalmas köd várt minket a hegyekben), ezért néhány pontot kihagytunk.

- Strada della Forra - Most lefelé mentünk, mert reggel még két irányban járható. Napközben csak felfelé. Vagy 4 második világháborús Jeep jött szembe. Az egyik még gulyáságyút is húzott. Bőszen integettünk egymásnak.
- 287m Passo S. Giovanni - a tó északi végére vezető úton van, már többször jártunk erre.
- Találtam egy panoráma utat, de nem láttunk belőle semmit (2.kép)
- 1.617m Bocca del Creer - Hágó (3.kép) - Nulla kilátás

A következő tervezett helyet kihagytuk, mert az egy autónyi szélességű és visszafordító kanyarokkal teletűzdelt utakon nem volt nagy élvezet 10-20 méteres látótávolsággal kocsikázni. (1.289m Passo Pozza della Cola)
- 1.469m Sella della Malga Prà Alpesina (7.kép)
- 1.425m Bocca di Navene - Hágó (4.kép) - itt már néha kiláttunk a felhőkből.
- 1.430m Chalet Novezza (5.kép) - Itt ittunk egy kávét meg némi üdítőt. Rajtunk kívül senki sem volt a vendéglőben. Maga a fa épület is érdekes volt.
- 1.235m Rifugio Novezzina - (6.kép)
- Santuario Madonna della Corona - Itt már jártunk korábban, most kihagytuk mert a kilátás miatt lenne érdemes ide lemenni.
- A hegyekben találtunk egy katonai temetőt: Sacriro del Monte Baldo (8.kép)
- A hegyekből a partra vezető úton több helyen is csodálatos panorámát láthattunk. (egy a sok közül a 9.képen)
- Aril folyó (8.kép) - Itt meg kell állni és a folyó TELJES hosszát érdemes végigsétálni. 175 méter a forrástól a torkolatig :-)
- Malcesine-ban közvetlenül a tó partján található étteremben megebédeltünk.
- A hegyekben sok koszt szedtünk össze (némi tehénlepényt is) ezért és mert közben elállt az eső lemostam PHuBi-t. (11.kép)
- Strada della Forra jött, most felfelé. Ma mindkét irányban megvolt :-)
Innentől átadtuk magunkat az édes semmittevésnek, amit csak egy laza vacsora erejéig szakítottunk meg. (12.kép)