Mutasd

>> Szerviz2024-05-22

Nekiálltam a fékfolyadék cseréjének.
Először MES-sel megmozgattam az ABS blokkot, hibakód nem volt.
A hátsó kerekekkel kezdtem. Kocsit hátul felbakol, kereket leszed,
Fecskendővel a légtelenítő csavaron keresztül kiszívtam a folyadékot. A régi sárgás színű az új inkább színtelen.
Ha már itt voltam kipucoltam a fékeket. A betétek és a tárcsa még bőven jó lesz.

A gumikkal kapcsolatban ellenben nem vagyok nyugodt.
Középen még látszik az 5 mm-es jel, de a belső oldal bordái 2-2,5 mm-esek. 11-12e km-t mentek. Tavaly tettem hátra őket a futómű állítás előtt, mert elöl látványosan koptak. Akkor 4 mm volt a belső oldal. Az idei szezont már nem fogják kibírni.
Az anno előre rakott kerekek jobban bírják, ott még mindenhol megvan az 5 mm.
Csak két új gumit kell venni.

 
>> Egyéb2024-05-14

Lehetőségem lenne venni egy tartalék TS motort.
A lehetőség megannyi kérdést szül:
Hogyan kellene hosszú távon tárolni? (Légmentesen lezárva tengernyi páramentesítővel? Állva vagy döntve?)
Olajjal feltöltve vagy szárazon? (Előbbire szavazok)
Vízzel feltöltve vagy szárazon? (Utóbbira szavazok)
Hogyan lehet megakadályozni hogy a hengerfal megrozsdásodjon? (Öntsek olajat a gyertyanyílásba? WD40-et? Létezik valami csodaszer erre? - eddig nem találtam)
- Nem kéne időnként átforgatni? Kézzel vagy indító motorral? (Egy német fórumban "karácsonyi ajándékként" forgatta át a fickó kézzel)

Mivel használt motorról van szó meg kéne ejteni rajta a 2021-es PHuBi motor javítást és a PH2/PH3 átalakítást is a dugattyún. Hogy csináljam? Arra gondoltam hogy nem lenne jobb "szétszedve" és átalakítva alkatrészenként tárolni és csak használat előtt összerakni? Külön a blokkot, dugattyúkat, gyűrűket, csapágyakat, hengerfejet, stb. finoman leolajozva légmentesen lezárt dobozba tenni? Szilikagél van elég, mellé lehetne tenni és akkor a pára és a rozsda nem lenne téma. Nagy előny lenne hogy összerakás előtt meg látni lehetne ha mégis lenne rozsda.

Érdemes-e egyáltalán foglalkozni a dologgal? - Ha nekem végül is nem kell még másnak jól jöhetne.

Vegyek váltót is? Azt hogy lehetne "eltenni"?
...és az elektronikát?

 
>> Esemény2024-05-11

A legjobb alfás buli!
A Spider csapat pénteken érkezett. Mi korábban jöttünk és amíg a többieket vártuk fürödtünk egy jót.
Már a vacsora utáni "bemelegítő edzésen" megfogalmazódott a kihívás. Aki a legrosszabb eredményt éri el az fizeti a szombati italt!
Szóval a Selenia:
- Az itiner jó volt, ettől függetlenül már az első állomás (CARNET) előtt sikerült eltévednünk és csak nehezen találtunk vissza. Aztán a templomkerülésnél is elcsatangoltunk, de ott már hárman bolyongtunk :-)
- A feladatok ötletesek volt. Főleg a templomszámolós tetszett. (Még mindig kérdés számomra hogy honnan lehet tudni egy tornyos épületről hogy az templom-e?)
- A tesztek szokás szerint sok esetben tényleg tippelősek voltak. (A lóhere első alkalmazása a rombusz alapon pl. nekem teljesen kiesett, el is rontottam a kérdést.)
- A szintidőt nagyon nem értettem. A levonás nélkül is 2 perccel korábban értünk be. Mi meg útközben haza is jöttünk hogy rövid nadrágot vegyek fel - emiatt 21 percet levonattunk. Nem kellett volna. Szóval valamelyik hétvégén megyünk még egy kört az útvonalon, immáron nem a megengedett sebességhatáron, hanem alatta. Az 5:04 körüli szintidőből 103 perc volt a feladatokra (a feladatokra adott időket is mértük, ott nem csúszhattunk el), amit levonva 201 perc menetidő jön ki. A távon 23 percet "nyertünk", ami bő 10%-ot jelent. 10%-al folyamatosan gyorsabbak lettünk volna????
- A lángosevés jókor jött.
- A rajtszámok miatt egyértelmű volt hogy ki a versenyző és ki az aki csak Alfával közlekedik. Jó ötlet volt!
- Általában minden infót időben megkaptunk a szervezőktől, erre nem lehetett panasz.
- A szálloda jó választás volt, minden igényt kielégített.
- Szemben a pizzaautomata érdekes volt. Ilyet még nem láttam!
- Volt még egy Spider, de valahogy nem találkoztunk vele, nem is jött oda hozzánk. Kár.

Szóval 69-70. helyet csíptük meg azonos pontszámmal Zseléékkel. Jobbra számítottunk, de végül is mindegy! Jó buli volt!

A Spider csapat nem nyert most se semmit.
Este - amikor már nem voltunk szomjasak - Kraszy arra tévedt és beszélgettünk egy jót. Meg is említettük neki hogy egy különdíjat igazán kaphattunk volna: A Spideres csapat, aki négy éve nem nyert semmit! :-))

Ja, és nem mi lettünk a Spider csapatban az utolsók, így potya piával zártuk a hetedik Seleniánkat.

Jövőre újra megpróbáljuk!

 
>> Szerviz2024-05-03

Már régóta furcsa zajok jöttek hátulról. Hosszas keresés után arra jutottam hogy a csomagtartó fedelet mozgatva jön a kattogó hang a teleszkópok felől. Ahogy irányt vált a terhelés kattan egyet. Elég volt annyi is amennyit a kéder engedett.
Rendeltem két új Marelli teleszkópot és felpattintottam.
A jobb oldali teljesen el volt már fáradva, amint a balost levettem a fejemre is esett a tető. A balos még megtartotta egyedül.

Várjuk a próbautat...

u.i.
A Selenia Rally során nem hallottam a kattogó hangot, tehát ez volt az oka.
Cserébe nehezebb lecsukni, de már megszoktam.

 
>> Szerviz2024-03-20

Ma folytattam az ablak beállítását.
Kicsit lejjebb kellett állítani hogy ne ütközzön felül és egész jó lett.
Össze is raktam az ajtót. Remélem a hétvégén jó idő lesz kipróbálni.

 
>> Szerviz2024-03-18

Most jön a szervizkönyv.
Elsőre az ablak ívének beállítását javasolja. Ez nem más mint az az ív amit az üveget tartó sín ad.
Az alsó tartócsavarokhoz ad egy 4 mm-es méretet. Ehhez gyártottam egy műanyag sablon (eredetileg cikkszámos sablon kellene). Első csavar: 1-2-3. kép, hátsó: 4.kép.
Mindkettő bőven a 4 mm felett volt.
Másodiknak az ablakot a helyére kell tenni. Ehhez az ajtó tetején lévő két gumi kupakot ki kell szedni. (5-6, kép) Ha felhúzzuk az ablakot akkor a rögzítő csavarok ide esnek.
Most ki kell lazítani az üveg alján a két tartó csavart. (7-8.kép)
Kell egy segítő aki beül egy 8-as dugókulccsal a kezében. Ajtót bezárni és az ablakot felhúzni. A laza csavarok miatt a rendszer enged és szinte beáll a helyére. Kintről kézzel pontosan be lehet igazítani hogy minden él párhuzamos legyen. Sőt ami eddig mindig gondot okozott hátra is lehet tolni hogy a "B" oszlop tömítésére felfeküdjön.
Most a bent ülőnek meg kell húzni a két csavart a gumidugó helyén lévő lyukakon keresztül.
Már egész jó a helyzet.
A legközelebb innen indulunk tovább...
Pár kép a gumitömítésekről: 9-12. kép

 
>> Szerviz2024-03-17

A 2022-es túrán kezdődik a történet. Ausztriában az autópályán 120 felett egyre hangosabban süvített a szél a bal oldali ablaknál, pont a fülem környékén. 125 feletti tempót már nem is nagyon lehetett menni. Az egyik kútnál vettem ragasztó szalagot és megpróbáltam itt-ott leragasztani az ablakot (érdekes volt a jobb oldalról beszállni a kormányhoz), de nem lett jobb.
Azóta többször próbálkoztam a csökkentésével, de mindig az jött ki hogy igazából nem is az ablaknál süvít a szél, csak ott hallatszik be. Honnan jön a hang??

A tavasznyitó Balaton kör előtt feltűnt hogy a tető éle a bal oldalon kicsit kiáll az ablakkeret síkjából. A bal oldali tetőkampón egyet csavartam befelé. Újra nehéz volt becsukni és lám már kisebb volt a szélzaj.
Arra jutottam hogy valami zavarja az egyenletes légáramlást az ablaknál...

Kikerestem a 2800 oldalas szervizkönyvből az ablakbeállításra vonatkozó részt, méreteket ír és spéci szerszámokat (sablonokat).
Nosza, nézzük tudunk-e vele okosak lenni!

Először lekaptam az ajtó borítást (1.kép)
Első gyanúsítottam a tükör lett. A lötyögő borítást megoldottam.
A második gyanúsított a tükör szélének a felfekvése volt az "A" oszlopon. A jobb oldalon egyértelmű volt hogy a pereme rátakar az oszlopra, a bal oldalinál rés van. A tartó csavarokon (2.kép) lazítva egyértelmű volt hogy a kívánt irányba már nem lehet állítani, így leszedtem az egészet, Itt jött a lötyögés mentesítés.
A gumitömítés kissé deformáltnak tűnt, rákerestem hogy lehet-e kapni. Nos, igen. Csak az ára egy kicsit soknak tűnik. (3.kép) Kicsit nyomkodtam rajta és sikerült visszarakni úgy hogy a tükör széle már elér a keretig. (4.kép) Még kéne 1-2 mm, de egyenlőre ennyi. Rés már nincs.
Az eredeti állapot az 5-ös képen. Sajna a teló a háttérre fókuszált, de a rés jól kivehető.

 
>> Szerviz2024-03-17

Az ablakállítás közben feltűnt hogy mozog a balos tükör borítása. Nem nagyon, de jól érezhetően. Ha már a szélzajjal küzdök ennek is utána kell járni.
Mivel egyértelmű hogy a tükörlap felől kell bontani nem vágtam neki egyszerre. Van egy jobbos bontott tükröm, először azt szedtem szét. Itt királyság van, mert a tükörlap egy pattintható műanyagon van. A tükörlapot kézzel elbillentve egy műanyag kárpit leszedővel be lehet nyúlni és lepattan. Igaz oda is van ragasztva, de az már szinte semmit sem tartott. (1-4. kép) Külön csoda hogy a 98-ban gyártott tükrön a pattintó kampók még működnek és nem törnek porrá. A 4. képen látni hogy még mind ép.
A sikeren felbuzdulva nekiálltam a saját tükrömnek.
A meglepi most jött mert a faceliftes tükör másképp néz ki.
Itt nincs pattintós rész, simán rá van ragasztva a tükörlap a motorra.
Szerencsére a kárpitleszedővel be lehet nyúlni és el lehet választani a az alaptól. A ragasztó még így 22 év után sem volt száraz, nyúlt és mindenhová odaragadt. Féktisztítóval sikerült kicsit feloldani és így le lehetett kapirgálni.
A lötyögés oka a tükröt összetartó 4 csavar volt, mindegyiken lehetett húzni és már nem is lötyögött.
Kétoldalassal visszaragasztottam a tükörlapot és kész a mű :-)

 
>> Esemény2024-03-03

A "szokásos" kiskör volt a szezonnyitó:
Szigliget - Tihany (itt nyitottunk) - Füred - Balatonvilágos (Panoráma kilátó) - Siófok - Szántód (ÚJ komp van!) - Tihany - Zánka (itt zártunk) - Badacsony
A kilátótól Siófokig a part legalsó útján mentünk, közvetlenül a villasor előtt. Egy más világ.

Ma 320 km-t mentünk.
A fedélzeti kamera megunta a telet és nem hajlandó működni. Először kártyahibát írt, majd miután azt formáztam már memóriahibára panaszkodott.
Lehet hogy kell egy új?

 
>> Esemény2024-02-25

Korábban már írtam hogy merre tervezzük a nyári túrát.
Ma feltettük az i-re a pontot, lefoglaltuk a szállást a Stelvio hágón :-)
Igaz hogy ehhez regisztrálnom kellet a hotels.com-ra mert az eddig használt booking.com finoman szólva túlárazott (200€/éj) szállást kínált csak.

Most már tuti hogy lesz képem a hágó táblával, eddig sose fértem oda.
Remélem relikviákból is sikerül bevásárolni.
Még sose aludtunk ilyen magasan...