Új gumik, Continental PremiumContact6. Nem a régi 215/40 méretben, mert kicsinek tűnt a kerék külső átmérője. Ezúttal 225/40 R18 lett, így már jobb a szemnek.
Szépen fut vele az autó, nem is érezni, hogy 18-as.
A SportContactban levő többletre úgy érzem nincs szükségem (elvileg amúgy se sok többlet van benne), viszont többet fogyaszt vele az autó és hamarabb elkopik.
Egy felni lett görgőzve, a többi hármat nem kellett. Nem hiába, O.Z.
Km: 182.434
A téliek ebben a szezonban futottak: 2.864 km
Összesen: 10.609 km
Régi vágyam vált valóra RB cartárs jóvoltából. Eladta a 156-osát, a Supersprint rendszert pedig külön árulta. Hengerfejtől a végéig. Minden passzolt a gyári helyekre, semmit nem kellett mókolni. Ki lett cserélve a sortömítés, Reinzet kértem.
A képeken a gyári rendszer mellett látható a Supersprint.
Ismét Castrol Edge Professional 10W60 került bele Mann Filter szűrővel. Kapott új leeresztő csavart is új alátéttel. Spontán jött egy ózonos klíma tisztítás is.
Km: 182.225
Leírok mindent az elejéről. Lehet hogy valaki(k) meg fog(nak) sértődni, de ez már nem igazán érdekel. Az egész ott kezdődött, hogy Erhard az Albaautós cartárs eladott nekem 1 pár gyári xenon lámpát. Nem lett azonnal beszerelve, mert keresni kell olyan embert, aki be tudja kötni és időpontot is kell egyeztetni vele. Szóval vásárlás után kb 2 hónappal lettek beszerelve, amikor kiderült, hogy a jobbos lámpa belsejében levő trafó nem jó. Erhard erre annyit mondott, hogy “kapu garancia”. Köszi... Nálad se veszek többet semmit...
A lámpában kicseréltem a trafót, de nem lett szépen megjavítva, nem viselte jól a szétszerelést és összerakást.
Képbe került GTPeti, akinek volt 2 db fekete belsejű lámpája. Mondta, hogy cseréljük el, mondtam, hogy az enyém nem lett szépen javítva. Azt mondta nem baj, fizessek rá valamennyit, az ő lámpái szépek. Mikor odaértem hozzá, akkor derült ki számomra, hogy azokon a lámpákon szemöldök van és az egyikről épp a ragasztót távolítja el, a másikról pedig akkor veszi le a szemöldököt, a ragasztó már az én feladatom maradt. Egyikről sem tűnt el nyom nélkül, főleg amiről ő szedte le valami géppel és egy-két helyen belemart a műanyagba. Ez az évek múlásával csak egyre rondább lett. A lámpák belseje mozgott fel-le, jobbra balra, össze-vissza világítottak. Tavaly amikor a gyári csatlakozók beépítésre kerültek, akkor pattintottuk helyükre a pöcköket. A balos jó is lett, de a jobbosban a magasságállító pöcke nem ment a helyére, mert az 180 fokkal el van fordulva. A lámpákat korábban valaki már szétszedte és rosszul rakta össze. Ráadásul olyan anyaggal, ami nem lágyul hőre. Így a jobb oldali lámpa az autó elé világított és alig lehetett vele látni.
Probléma volt még a jobbos lámpa csatlakozója is, ki volt törve belőle egy pin. Ez annak köszönhető, hogy alig találni bontóban csatlakozót a kábelkötegből és kúlönféle sufni módszerrel vannak bekötve az utólag xenonosított autók lámpái.
Tatán a Trencsik weboldalán találtam gyári új xenon fényszórókat barátságos áron, vezérlő nélkül 130.000 Ft a pár. Megvettem tőlük, végre szépek az autóm fényszórói.
Még tavaly vettem egy gyári új légszűrőházat tartalékba a Trencsiknél Tatán. Adták hozzá a V6-osok csövét. Mivel ma lent volt a lökös, kicseréltem ezt is, lett egy kis szívóhangja is a motornak. Régebben már volt ilyenem, akkor visszacseréltem és eladtam a csövet.
Ugyanott lyukadt ki az alja, ahol 2 éve javította egy lakatos. Most már több információval rendelkeztem és találtam olyat, aki jól dolgozik.
www.valler.hu
Új kuplung (Valeo), főtengely és balansztengely szimeringek.
Új első felső lengőkarok (bal gyári, jobb TRW).
Új hátsó féktárcsa (Brembo) és fékbetét.
Légzsák lámpa világított, első övfeszítőket írta hibának. Kontakt hiba javítva, hibakód kiütve.
Ismét maximális elégedettség a Csörgő Autószervizzel.
Km: 179570
Végre sikerült vennem működő fényszórómosó relét :)
Ez nem Bosch, hanem Valeo. Lehet, hogy ez a titka? :)
A régi Exide akksi 9,5 év után feladta a harcot. Egy Optima Red Top 50 Ah vette át a helyét 815 A indítóárammal.
Km: 177.480