Blog >> kerámia

>> Tuning és extraaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2019-06-30

Történt, hogy egy tempós szerpentinezés után túlmelegedett a fék és elkezdett nyúlni a fékút. A szaga is rettenetes volt. A gyári méreteken belül kerestem megoldást ami bírja a kiképzést és utcai átlagos használat során is megfelelő.
A választásom a Brembo Sport termékére esett. Külföldi oldalakon olvastam pozitív tapasztalatokról, illetve neves gyártó lévén bizalmat szavaztam.
A gyártó szerint 600 C-ig jó fékhatást nyújt, legjobban 200-300 C között működik, és hidegen is elég erőteljes fékhatás van, így nem kell melegíteni átlagos használat esetén.
Kiegészítettem a szettet még fémszövetes teflon fékcsövekkel, valamint dot4+ fékolajjal töltöttem fel a rendszert a kívánt hatás elérése érdekében.

A szerelés menetét nem írom le. Inkább a tapasztalatokat osztanám meg.

Először csak a fékcsöveket és a fékfolyadékot cseréltem le, hogy külön tudjam értékelni a hatást.
Írták, hogy a féhatás hamarabb jelentkezik az új csővel, jobban adagolható a fék, az ABS is direktebben fog működni. Hát rosszabb nem lett az tuti, de nem esküdnék meg az ellenkezőjére. Frankón működik, talán hamarabb felkeményedik a pedál álló helyzetben taposva.

Ezek után cseréltem tárcsát és betétet.
Először pár száz km-t kímélve vezettem városban, hogy rendesen összekopjon. Utána a gyár ajánlása szerint "megedzettem" és attól kezdve lehetett "ütni".
Hidegen fog annyira mint az előtte használt Zimmermann tárcsa és Textar betét.
Érezni, hogy több fékezés után, amikor melegszik, jobban fog.
A "tesztpályán" ahol az előző szett túlmelegedett, ott ez bírta a gyűrődést. Volt ugyan szaga, de fékhatás is megmaradt.
Gyakran kell lemosni a fékport, különben hajlamos a nyikorgásra. Illetve a furatok miatt erőteljes lassítást búgás kíséri.

Az ára kicsit magasabb mint az EBC, amit szintén sokan dícsérnek. Azzal sajna nincs tapasztalatom.

>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-11-19

Ma az Autó Néro Kozmetikában töltötte a napot az autó, a hátsó lökös és a tető javított része kapott egy polírt, majd visszakerült rájuk a kerámia bevonat, végül az egész autóra kértem egy Nanolex SiFinish bevonatot a kerámia élettartamának növelésére - nem árt az extra hidrofóbitás, sajnos megint elértünk a szutykos hónapokhoz.

Bónuszként kipolírozták a ráégett kormot a kipufogóvégekről valami kis menő Rupes akksis géppel. Végre újra makulátlan az autó, öröm és boldogság. :)

>> AutóápolásPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-05-08

Gépi polír és nano kerámia bevonat. Csomagtér kárpit tisztítás 3M dörzsölés mentes technológiával meg a beltérben egy kis apróság. Varázs garázs autókozmetika Győr. Szépen kijön a blu cosmo színe.

>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-10-23

Másfél hónapja van fent a kerámia, eddig hozza az elvárásokat. A lándzsás mosóban is egész szépre lehet mosni, persze ha bogaras, akkor kell egy kis mosókesztyűs rásegítés is neki, de rovaroldóra akkor sincs szükség. Kivétel a két első lámpa, amiken semmilyen bevonat nincs, ezért itt kis mennyiségű rovaroldót használok ügyelve arra, hogy a fényezést ne érje, mert a bevonatnak árthat. A nano üvegkezelő is jól működik, a szélvédő útközbeni rovarmentesítése pillanatok alatt megoldható a kutakon lévő lehúzóval, kefére nincs szükség.

Természetesen igazán szép akkor lesz az autó, ha egy rendes mosókesztyűs mosást kap. Két méterről nézve egy 3 perces nagynyomású mosás után is nagyjából tökéletes benyomást kelt, de ha szeretném eltűntetni azt a minimális foltos réteget is, ami fénnyel szemben nézve látszik, akkor nem lehet megúszni. Már ideje volt, lassan 3 hete tervezem, csak nehezen tudok rá időt szakítani.

A téli felkészülés jegyében szárazolás után feldobtam a fényezésre egy SiFinish bevonatot, ez egy kicsit frissíti a kerámiát, és növeli az élettartamát. A szélvédő kapott egy frissítő réteg Glass Guardot, az abroncsok, műanyagok, kéderek pedig Plast Star-t, ami ápolja őket, és hidrofób lesz a felületük, télen pl. nem fagynak be a kéderek. A fényezésen lévő bevonatra való tekintettel a falcok rendberakásához Sonax helyett a Nanolex Final Finish nevű quick detailert használtam, ami előbbihez nagyon hasonlónak tűnik.

Az esős-havas szezonra beraktam a gumiszőnyegeket is. Érdekes, hogy gyári létükre nem teljesen jó a méretük, elég pronyón néz ez így ki, de célnak megfelel.

>> AutóápolásWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-09-05

Sokat agyaltam rajta, hogy kell-e nekem kerámia, végül rájöttem, hogy úgy sem nyugszom addig, amíg egyszer ki nem próbálom, akkor pedig már inkább kerüljön a még jó állapotú fényezésre. Olyan helyet kerestem, ahol jó minőségű anyagokkal dolgoznak (CarPro, Nanolex, Servfaces, …), végül az Autó Néro Kozmetika mellett döntöttem.

A bevonathoz először kell egy teljesen makulátlan felület, ezért kapott egy enyhe polírt az autó. Nem volt szükség sokfázisos polírozásra, mert a fényezés még jó állapotban volt - leszámítva az első lökös szélén legalulra a múlt hónapban beszedett néhány karcot (burkolatlan részen parkoltam, egy hupli mellett volt egy gödör, ami elsőre frankón nem tűnt fel), szerencsére a polírozással ezek szépen kijöttek, ld. előtte-utána kép.

Ezt követően került fel a Nanolex Si3D HD bevonat a fényezésre, majd az autó másnap késő délutánig a kozmetikában maradt a megfelelő kötés végett. Használni mostmár szabad, de mosni még kb. egy hétig nem javasolt. A bevonatra három év garanciát vállaltak, ami nem hangzik rosszul, meglátjuk, hogy hogy fog teljesíteni, úgy is hamarosan jön a téli szezon.