Tagok >> Shadin >> 159 1750 Tbi SW Ti >> Blog
- Típus:159 1750 Tbi SW Ti
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Nero Carbonio 876
A vezérlésmódosító tárcsa vélt javítása után még mindig maradt némi indításkori murrogás ami kb. 3mp hosszan szól, általában több óra állás után. Ez a hang sűrű versenyolajjal (10w-50) halkabb, alig észrevehető, gyári 5w-40 esetében hangosabb.
Úgy tűnik, hogy valahol olaj visszaszivárgás van. Ez lehet az olajszűrőháznál amit már ellenőriztünk többször. Lehet az olajszivattyú hibája, ami most lett cserélve és úgy néz ki nem lett jó most sem. Annak ellenére nem, hogy az szivattyú belső csavarjai ki voltak lazulva, két csavar kivételével kisebb-nagyobb mértékben.
Ennek örültem, mert derengett valami az alagút végén és igazolni látszódott hogy nem dobtam ki ismét a ráfordított több 10000 Forintot. De az első indításnál már hallottam a hangot.
Ezzel annyit értem el, hogy most már legalább nem kell aggódnom az olajellátástól, lehet hajtani a vasat.
További forrása lehet a hibának az elvileg megjavított vez. módosító tárcsa valamelyike, vagy esetleg a hidrotőkék hibájából fakadó olaj eleresztés.
A költség tartalmaz futóműmunkát is.
Folyt. köv. éljenek a zuzmók
Yani kartársnak köszönhetően, aki volt olyan kedves és legyártatta a korábban lemért alkatrészt, ma kicseréltem a pöcköt és remélem hogy tartani fog sokáig.
Furcsa, hogy bő két hét alatt a fehér cucc egy része eltűnt :-(
Nem volt zárolva a vezérlésmódosító alaphelyzetben. 90% hogy ez okozza a kerregést indításnál.
A fehér műanyag pöcök a rugó végén okozza a gondot. Méretet vettem róla.
Link...
Olajpumpára gyanakodva ma reggel lehúzott gyújtótrafókkal indítóztam kb. 5 mp-ig. Így nem indul be értelemszerűen és nem is tudja a vezérlő tárcsákat működtetni.
Terveim szerint így a 'hiányzó olajat' felpumpálja oda ahova kell. Indítózás közben az elméletileg alaphelyzetben lock-olt tárcsák nem zakatolhatnak (mint pl. TS). A szelepeknek sem volt hangjuk indítózásnál, vezérlés látszólag oké.
Visszaállított gyújtás után autó indul jelentősen rövidebb ideig tartó kerregéssel...
Hőmérséklet 24,5 fok
Min. 8 óra állát követő indításnál a motorból kerregő hang jön, talán szelepek összeszólnak.
Az olajrendszer hibájára gyanakodunk. A VVT tárcsa szívó oldalon korábban szét lett szedve P0017-es hiba miatt, ami meg is oldódott, ez azóta nem jelentkezik.
Két dolog lehet, visszafolyik idővel az olaj a karterbe ill. indításkor ezt nem tudja megfelelő nyomással pótolni.
Visszacsapó szelep nincs a rendszerben, két dolog okozhatja a problémát, az egyik
az olajpompa talptömítésének hibája 2.0JTDm-hez hasonlóan, a másik pedig az olajszivattyú fogaskerekei.
A második marad, mert a most jött vissza a "generált" követő 3000-es olajcseréről és a tömítések ki lettek cserélve és a szűrőház ill. az olajjáratok pucolva lettek és nem segített.
Következő hétvégén szétszedem a vezérlést ismét a VVT tárcsával egyetemben, ha ott minden rendben akkor olajszivattyú csere 41k + meló.
Hasonló hibát jelzett _ATA_ cartárs, ill. az AO-n is van egy pár résztvevős csoport akinek fennáll ez a jelenség, de eddig semmi megoldás.
Saját videóm nincs, de az angolok feltettek egyet róla: Youtube
Itt található a topic: AlfaOwner
- Olajszivattyú talptömítés
- Olajszűrőház szétszedés, tisztítás
- Olajcsere Selénia Sport Power 5w-40
Kapott egy gyári frissítést a vas, hátha megszűnnek a P0365-ös hibák, meg javítottak valami kopogásérzékelős hibát is.
ECU ISO code: 08 07 98 08 04
FIAT drawing number:
Hardware number: 0261S04279
Hardware version: 00
Software number: 1037518485
Software version: 0204
Homologation number: D173B0
ECU programming date: 06/30/2017
Soha sem volt ilyen finom és halk hangja ezelőtt a jószágnak, minden apró rezgés, vibráció megszűnt. Jó érzés menni vele.
Sebváltó olaj csere is volt, ezzel kapcsolatban nem érzek sok változást, előtte sem volt rossz. Féltengelyek zsírozva kívül-belül, hajtáslánc "lógása" lényegesen csökkent. Lehet, hogy megpróbálkozom 75w-90-es olajjal.
...
Yani jóvoltából szert tettem gégecsőre és rendbe tettem kicsit a motor közeli vezetékek borítását. Elporladtak, nem bírták a hőt :-( Pár patentot is pótoltam, ill. cseréltem.