Tagok >> Tedi >> 145 2.0 QV >> Blog
- Típus:145 2.0 QV
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Nero 601 B/B
Fekete autóhoz fehér oldalindex dukál, ezeket is kézhez vettem a napokban. 5400-ba fájt egy pár, de szerintem megérte és ez volt a legolcsóbb a piacon.
Ez nem a Haleszé volt, ezt zsír újan vettem :D
Megvalósítottam soron következő nagy álmom és megvettem Zekedanitól azokat a felniket, amikre mindig is vágytam. 17-es Alessio Monza felnik, 205/40-es Pirelli P Zero Nero gumikkal. Várom a tavaszt és elég türelmetlen vagyok :)
Mint minden cucc, amit eddig az autóimhoz vettem, ez is Halesztól érkezett, Dani autója előtt a szőkeússágosé (illetve az ő 145-öséé) voltak a gurulók. Fura...a toronymerevítőm is onnan van, meg a 146-ra a dupla sugárhajtómű is tőle van. Minden szarja nálam köt ki előbb-utóbb :DDD
Hát ez is eljött. Valamilyen fura esemény következtében január 3-án állították ki rá 2 éve a forgalmit, részemről tehát mehetett a szívás. Végülis január 8-án levizsgázott. A bal első lengőkarokat kellett csak kicserélni a kézifékbowdeneken kívül. Ja meg kellett venni egy napszemüveget a vizsgabiztosnak a xenon miatt :)
Nem akartam venni csak jövőre, de muszáj voltam. Január elején rakták fel, azóta persze nem volt égető szükség rá, de sokkal nagyobb biztonságban érzem magam, mióta fent vannak.
Mivel a 195/55-ös méret @#@$÷ß drága, a 185/60-as mellett döntöttem. Ez csak 7 mm-rel nagyobb és sokkal olcsóbb is. Végülis 12.000 forint pro stück árért szereztem Semperit Speed Grip gumikat. Eddig maximálisan meg vagyok elégedve velük. Kicsit talán lehetnének komfortosabbak.
George-ot és Willyt meg fogom ütni. Pár hete kérdezték tőlem, hogy a hosszbordás szíjat és a görgőt cseréltettem-e. Mondtam, hogy nem. Válasz: nem ártana, mert szépen bekavarhat a vezérlésbe, ha szakad.
Na, hát ezt úgy, ahogy van le se szartam, egészen múlt hét péntekig. Beadtam Alfonzt a helyi szerelőhöz, mert iszonyatosan vonyított a motor. Én a generátorra tippeltem, mert onnan jött a hang. Aztán megállapították, hogy a hosszbordásszíj görgője adta meg magát. Kivették, betettek egy új SKF-et, a szíj viszont maradt a régi, azt mondták, még jó állapotban van.
Mindez munkadíjjal együtt 20.000 forintomba fájt.
Szóval George, Willy, jövök egy sallerral Nektek :)
Km állás: 158.300
És eljövé a téligumi ideje, mert valaki, akinek finga nincs arról, hogy milyen a normális időjárás, így akará. Csak reménykedni tudtam abban, hogy az autóváltás után használni tudom még a gumikat, hiszem 1 telet még simán elhúznak.
A viharfelhők már akkor gyülekezni kezdtek, amikor a két kereket egymás mellé téve konstatáltam, hogy biza a 185/60 R14-es kerekek vagy fél centivel kisebb átmérővel rendelkeznek. Hogy ettől az óra csalni fog, ám legyen, a nagyobbik baj az, hogy az amúgyis alacsonyan lévő dekni méglejjebb kerül. Szóval jók voltak a kilátások.
Aztán próbálnánk apuval felerőszakolni a felnit, de hát csak nem ment fel. Először a tüskére gyanakodtunk, hogy attól nem megy. Némi töprengés után pedig leesett, hogy a fékek miatt nem megy fel a 14-es felni. Nem fér be egyszerűen.
Örömtáncot járva hoztam meg ezek után a kényszerű döntést, mi szerint a téli felniknek és a guiknak menniük kell. Nem így terveztem, de én már nem tudom a hasznukat venni. A QV felni megmarad téli keréknek, a nyáriakra pedig már van egy cseles tervem :)
Végre minden összejött ahhoz, hogy az eresztő karteremet le tudjam cserélni. Amióta megvettem Alfonzt, csöpögött belőle az olaj, ezt az előző tulaja tudatta is velem. Csak idővel a csöpögés kicsit felgyorsult és eszeveszett tempóban folyt el az olaj.
Kihasználtam az alkalmat és egyből olajat is cseréltem. Sok tanakodás után végülis a Valvoline MaxLife-ra szavaztam, meglátom hogyan váik be.
A karter 25-be, az olaj 6.6-ba, a szűrő 1.6-ba, a munkadíj 12-be fájt. A munkálatok természetesen Pirinél végződtek el, szép passzívban megmondva :)
157.000 km
Papírvékonyak voltak már a fékbetétek és a tárcsák is a végüket járták. Elugrottam Pirihez, hogy javítsunk a dolgon. A tárcsa gőzöm sincs, hogy milyen márkájú, de a bemarások és a lyukak miatt nagyon tetszetős :) A betétek Ferrodo típusúak.
Km állás: 156.800
Kezdtem unni a sárgát meg azt, hogy alig látok. Hiszen hiába az egyébként profi vetítőlencsés technológia, ha az izzók nem frankók. Elhatároztam, hogy kell egy xenon szett. Szerencsémre pont ekkor tűnt fel a láthatáron egy kedvező ajánlat és a xenonnagykerből 25-ért el is hoztam egyet.
A javulás szemmel látható. Sokkal nagyobb teret világít be és a 6000K-es színhőmérsékletnek köszönhetően is jobban látok. Reflektor használata e mellett gyakorlatilag felesleges, jobban nem látsz tőle, csak sárgábban :)
Képeket hamarosan töltök fel.
Nagy híre és riszpektje van a Tés és Olaszfalu közötti útnak a barátok körében, azt hiszem nem véletlenül. Eljött az idő, hogy a QV is megtapasztalja, miről van szó.
Volt már ott pár érdekes manőverem, többek között három éve egy téli napon. A hosszú egyenes után fékes balos kanyar. Kicsit több lett a fék, mint gondoltam és elindult a segge. Ellenkormány kicsi gáz és égnek állt a hajunk :) Mikivel azóta csak úgy hívjuk: A kanyar. :)
Most nem volt hó, sőt, tökéletesek voltak a körülmények. Szűk, jó minőségű út, tele élesebbnél élesebb kanyarokkal, forgalom nélkül...minden adott ahhoz, hogy a fülemen csordogáljon az adrenalin. Folyt is rendesen. A gokartos futómű, a szépen húzó motor, a direktszűrő hangja mind hozzájárult ahhoz, hogy fülig érő szájjal nyomjam végig a mintegy 8 km-t. Felejthetetlen élmény, ajánlom mindenkinek.
Alfonzó újabb élménnyel gazdagított, meg ő is megtanulta, hogyan kell arrafelé közlekedni :)
MENNYÜNK' MÉG EGY KÖRT :D