- főkép
>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Közeledett a 80.000k szervíz és a kuplung munkahengeremből csordogált az olaj. Egyik esős este furán fogott a kuplung szóval úgy döntöttem nem várunk tovább. Sikerült beszerezni a csere alkatrészt 6.690Ft (után gyártott). Majd megejtettük az előlre hozott szervízet (Gyöngyös botigta mester :) ) egy füst alatt ez is ki lett cserélve. Tehát kuplung munkahenger csere, 4 főgyertya csere (azthiszem BOSCH, tudom tudom :) ), égszíj csere, szelepfedél tömítés csere, vezmód javítószett (sajnos nem élt sokáig), termosztát csek, mert nem voltam/vagyok megelégedve a hőmérséklettel pedig új. A szervíz borra valóval együtt 30k volt.

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Néha sajnos sokat áll az autó annak ellenére hogy megy bele a Km rendesen :) Szóval a nyári gumik elég rendesen ütöttek 100 nál már rázott a kormány, mintha hullámos lenne az út. Kerék centírozás nem sokat segített. Egy másik helyen szemfüles szakik észre vették, hogy nem is a súlyozással van a probléma, hanem a gumi deformálódott picit az ácsorgás miatt. leszedték a gumikat elforgatták, majd visszarakták, újra kicentírozták. Persze a deformálódást nem tudták megszüntetni maradéktalanul, de sokkal jobb lett már 130 nál sem ráz úgy mint előtte 100 nál. Ennél többel úgy sem megyünk :D Nem volt olcsó de izzadtak rendesen hogyan lenne a legjobb, így megérte borravalóval együtt...

 
>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Elérkezett a pillanat - 90.990Km
Selenia 20K, Levegőszűrő, Pollenszűrő, Olajszűrő, futómű és fék ellenőrzés. Minden ok.
Powered By DCS :)

>> AutóápolásAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Vásárláskor is látszódott rajta jónéhány kőfelverődés, egy helyen a motorháztető bal sarkában a festék is megkopott, picit rozsdásodott, illetve úgy az egész autó kifakult kicsit. Egy szó mint száz 2006/08/21 -én elvittem festőhöz aki felpolírozta és kijavította az apró hibákat. A kőfelverődésekkel nem lehet mit csinálni azóta is szaporodnak, de sokkal szebb lett az autó olyan mintha új lenne a festése :)

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

2005-2006 -os tél elég rendesen megette a kipufogó dobomat, azért is érdekes mert tél elején egy rozsda folt sem volt a dob külső burkolatán. Tél vége felé már csak a szentlélek tartotta a külső borítást. Aztán kora tavasszal Pesten az egyik oldalon megadta magát a fém a rozsdának és karistolta az aszfaltot. Ezt mehanikusan leszedtem majd így jártam vele egy darabig. A gyári kipufogó egyébként is úgy néz ki mint egy rúd parasztkolbász, szóval nem a legszebb ha szabad finoman fogalmaznom :) Jano-Dob nál felrakattam egy általuk gyártott halk dobot + egy félig ovál króm véget. Lehetett volna olcsóbban is, de azok mind hangosak. Egy hosszú úton nehéz elviselni a kipufogó hangos "kiabálását" :) Ez kellemesen mély és halk is lett. Egy év elteltével hangosabb lett és mélyebb de most sem zavaró szép hangja van szeretem :)

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Hasznos egy szerkezet, nézegettem is sok autón, de nem találtam sehol ahol be lehetne szerezni. Nem is értettem mért nem forgalmazzák, vagy ha még is beszerezné valaki, akkor elég horror árakkal riogattak 2 műanyag darabért. Ma az internet világában úgy döntöttem a neten keresek és megrendelem, plusz kifizetek némi postaköltséget. Valamikor 2006 augusztus vége felé rendeltem meg a totalcar webáruházában. (Tiszta szerencse hogy volt 145/6 -hoz való légterelőjük.) Természetesen postán kértem a szállítást, de kb 2-3 napra rá jött egy telefon egy futárszolgálattól, hogy hoznák a csomagot, gyors szervezés után meg valósítottuk az átadást és a kifizetést majd hétvégén gyorsan fel is "szereltem". A gyári ragacsok nem tartanak túl erősen, és azt sem sokáig. Nagyjából 1 év után lifegett szóval most a hétvégén (2007/05/20) megerősítettük a ragasztást :)

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Hasznos egy szerkezet, sajnos ez nekem hiányzott, igazából nem zavart, de a gyári féklámpák nem annyira szembe tünőek. Egyik nap kora ősszesl este felé Pesten majdnem belém szált egy auztós, kiabált meg majd szét durrant az agya, de ő volt a figyelmetlen, de elhatároztam kell egy pótféklámpa is. (2006/09/17) A beszerelés macerás volt, mert nem akartam a kábelt elől látni szóval behúztuk a kaszniba. Ezzel el lehet szórakozni egy kicsit :) Viszont legalább jobban látszódik ha fékezek...

>> EgyébAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

2006 őszén elkezdett gyengélkedni az akumulátorom, nem akartam megvárni míg egyszer csak nem indul be reggel az autó (pláne télen). Szóval vettem egyet gyorsan és le is cseréltem hamar :) Ment mint a karika csapás. A csere darab egy Banner 55Ah -s darab lett.

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Valahol, valaki meghúzta a szelepfedelemet minek következtében megrepedt, persze szólni nem szólt, DCS nél szervizelés után szóltak, hogy meg van repedve figyeljek oda. Olaj minimális mennyiségben jött ki a repedés mentén, az olajszinten nem látszódott változás. Nagyjából 10.000 km -t mentem így majd lecseréltettem. Picit kalandos volt a csere is, de egy bontott darabot rakattam bele DCS nél, most már nyugodt vagyok :)

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-20

Már vásárláskor is meglehetősen kopottak voltak a régi Alfa emblémák mind elől, mind pedig hátul. Nem rég elhatároztam, hogy nem nézem tovább és lecserélem. Őszintén szólva a hátsó embléma cseréjétől féltem, de az pik pakk ment könnyedén. A csomagtér ajtó belső burkolatát le kell szedni 4 csavar tartja és kb 6 patent, aztán könnyedén hozzá lehet férni a felfogatáshoz az egész csere kb 5 perc. Na az első az keményebb dió, ugyanis a pajzsba bele van ragasztva az embléma, minek következtében csak feszegetni lehet, első próbálkozásra nem tudtam megbontani, másodikra sikerült (egy hét elteltével okosabb lettem :) ) , de sajnos maradt nyoma a pajzson, ez viszont kb 1 órányi izzadás volt :) Viszont most már szépek az emblémák elől hátul.