- főkép
>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-08-05

Az előző légterelő gyárilag ragasztócsíkos volt. Na ez a ragasztás kb 1 évig bírta. Házilag próbáltam más ragasztási módot, de nem fogta meg, annyira nem hogy pesten simán kiesett a baloldali :( Szóval beszereztem egy másik ítpust. (www.szatuna.hu) Ennek az a titka hogy általában nem ragasztott, hanem befeszül a helyére. Meg is izzadtunk, féltem hogy eltörik annyira feszült, de mikor a helyére került, megnyugodtam...

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2007-07-27

Túlestünk ezen is. Igaz a km óra még nem érte el a 100.000km -t csak 99.380km -t mutat de ez most így jött össze :) Mivel a vezérlés 80k nál ki lett kompletten cserélve azért most nem sokmindent kelett beújítani. Pontosabban csak a 8db Gyári NGK gyerta (Egyben ez volt a legnyagobb tétel :) ) . Ráadásul műszakis is lesz az autó, szóval komplett átvizsgálás és olajcsere + egyéb szűrők (olaj, levegő, pollen). Úgyhogy nyugottan várom a műszaki vizsgát.
(Majd el felejtettem 2 napja a kuplung pedál és a kuplunk munkahenger közötti kis gumi megadta magát, ezt egy helyi maszek szerelő megoldotta, így nem kelett komplett munkahengert cserélnem.)

>> EgyébAlfa 146 1.4 TS // 2007-07-08

Egy jó ideje elkezdtek az első ablakaim nyikorogni, néha abbahagyták néha előjött, aztán egyre bosszantóbb hangja lett. Kipróbáltam én mindent, takarítgattam a gumikat, de csak minimális javulást sikerült elérnem. Úgyhogy a sok kínlódás után megelégeltem a dolgot és elmentem egy kasznishoz. Egyből rávágta, hogy a sínben lehet a probléma (por), szóval a sínekbe nyomott egy kis olajat és meg is szünt a probléma végre valahára :D (Mindezt ingyen csinálta)

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-23

Vásárláskor nyáron nem volt szembe ötlő, hogy a termosztát nem jó...
Aztán jött az ősz, a hidegebb időszakok és a fogyasztás emelkedni kezdett, illetve autópályán alig volt 40 fok felett a hőfokmérő. A gyárinak horror ára volt, az utángyártott meg pont úgy nézett ki, még a csomagolása is, úgyhogy utángyártott lett bele.

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Az autóval együtt jött vasfelni, 4 éppenhogy jó gumi és 4 dísztárcsa amiből 2 törött volt. :)
2006/10/29 Vettem 4 dísztárcsát 6k ért. Figyelmetlen voltam, nem vettem észre hogy pereme van így hozzáér a gumihoz, az első keréken így forog alapból. Illetve annyira passzentos hogy egyet sikerült ebből is eltörni :) Hátul azért nokedlival elment egy telet :)
2007/05/11 Vettem egy újabb szett dísztárcsát Thomika kollégától. Ezek erősen használtak és koszosak (voltak), de pont olyan mint amilyen a gyári. 6k
(Több garnitúrát nem tervezek beszerezni :D )

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

2006/03/31 Egomi találkozó előtt felkerültek a vancsi új papucsok felnivel :) Alutech 15" + Pirelli P5000 195/50 R15 82V

>> Tuning és extraAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

2005 késő ősz 4db Téli papucs vasfelnire Kleber gyári méretben 185/60 R14 (~40.000Ft)
2006/01/29 Kiszúrták a bal első kerekemet
2006/02/04 Sikerült beszerezni egy ugyan olyan mintájú gumit (12.500Ft)

 
>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Első olajcsere 2005/09/03 - 66.959Km
Agip Szintetikus olaj 10W40 + Olajszűrő, légszűrő

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

80.000k szervíz után ami 79k nál sikerült :) a vezmód javítószett vagy nem volt jó vagy nem lett megfelelően belepakolva mert az eddigi dizeles hangzást indításkori IFA zörgés váltotta fel :) Úgyhogy Vezmódcserére szántam el magam. Beszereztem a vezmódot a Fiat nál volt 39k más állítólag olcsóbb helyeken 50k körüli összegekkel riogattak. Pesten lett volna olcsóbban is, de úgy volt, hogy gyöngyösön lesz szervizelve botiga mesternél, de annyira tele voltak melóval, hogy majdnem 1 hónapot kelett volna rá várnom. Így Elvittem Pestre a DCS hez. Itt bekerült az új vezmód, új vezérműszíj, új feszítő görgők, sajna új csapágy is kelett + olaj (selenia 20K) , olajszűrő, szelepfedél tömítés. Ez pedig 78k -ba fájt :) Nem volt olcsó de gyorsan és jól dolgoztak... Azóta legalább tudom hogy mi van az autóban :)
81200km

>> SzervizAlfa 146 1.4 TS // 2007-05-21

Elmentem motordiagnosztikára (Gyöngyös Fiat). Hidegen erőtlennek éreztem az autót. Előtte cseréltem légszűrőt is, mert sok volt már benne :) A diagnosztikán nem találtak semmit, csak az autóról kérdezgettek ott hogy milyen, mert tetszik nekik :) A légszűrő 2.200 volt a Diagnosztika 3.640 volt. (Annó még nem tudtam, hogy valszleg az LMM gyengélkedik, ez azóta is megvan lassan tisztítani kell vagy cserélni :( BOSCH )