Sajna meghalálozott a fejegységem. Blaupunkt. Egyből 2x is volt ilyen fejegységem, elősször és utoljára, Blaupunkt soha többet semilyen formában. Most egy használt LG LAC-M 1600R szereztem be (155Gábor kollégától) ideiglenesen jó lesz ez.
Ujra megtörtént a vérátömlesztés: 150013km
Alapanyagok beszerezve
Selenia 20K Alfa Romeo : 10900HUF
Olajszűrő : 1500HUF
Új olaj leeresztő csavar : 3300HUF
Munkadíj : 2000HUF
Átestünk ezen is ismét. Csak a vizsga díjak messze a küszöb érték felett vannak. Ez tiszta rablás. Az első alsó lengőkarok lettek cserélve ismét. A hátsó dobfék rosszalkodott, de semmi komoly baja nincsen. A Hátsó gátlóim viszont határon vannak, de a műszakin még átmentünk. Így megvan a következő project is :)
A vízhőfok hirtelen felmelegedett a mostanában jött meleg miatt. 20 fokban kb 5 perc állás után elindult a ventillátor és percenként kapcsolgatott. Most kicseréltük a termosztátot, plusz új paraflu is aztán meglátjuk mi lesz. THX András Bácsi
ui:
2009.06.08
Eredmény gyanánt felesleges volt a termosztát csere. Hasonlóan hirtelen melegszik be az autó. Legalább 30 fokban sem melegszik gyorsabban ahogy tapasztaltam. Multkor eltünt a ventillátor első fokozata csak a második volt. Az elsőt egy Kollégám és András Bácsi segítségével orvosoltam. Most már van újra első fokozat is.
(A csatlakozó rohadt szét, csati beszerzése volt körülményes, de egy kollégám sportszeletért cserébe hozott egy marékkal.)
Azt mondják ne izguljak majd megy a ventillátor. Engem akkor is zavar hogy 20 fokban zümmög míg régebbi termosztáttal 40-45 fokban is 5 percenként kapcsolgatott csak, igaz akkor meg télen nem volt fűtésem menet közben.
Tuti más konstrukció ez a termó, sőtt gyanítom 90fokra tervezett termó ez csak 83fokra lőtték be... Lett egy használt de jó termosztátom. Legközelebb más stípust próbálok ki ez EPS...
Áppdét:
2009.06.29
Nos hát úgy néz ki hogy lehet ez az újj gyári állapot, hogy piszok hamar melegszik hidegben is. melegben eléri ugyan azt a hőfokot hamar ahol bekapcsol a venti első fokozata de amúgy nincs vele semmi gond. Majd hozzá szokom :o)
eleddig nem foglalkoztam ezzel a problémával, aztán figyelni kezdtem, h melyik autó hogyan melegszik, és hát hasonlóan ahogy látom... Csak még mindig nem fér a fejemben hogy mitől van ekkora különbség a régi és az új termosztát között.
Az autó átesett egy kisebb ápgréden. Első Féktárcsák (Jurid), Fékbetétek (Texar) csere, hátul dobvan ugyebár :). A régi tárcsák nem voltak már a helyzet magaslatán. Hossz bordás szíj, Feszítő és vezető görgő. Valamint motorhőfok jeladó (a termosztátban lévő jeladó, a vízhőfok mérő a blokk oldalában van, de az csak a múszerfalban lévő műszerhez megy), állítólag lehet ez majd megoldja a hidegen rángatást, majd kiderül... Plusz vízhőfokjeladó. THX András Bácsi
Ismét eljött. 140173km.
Szelénia 20k, Olaj szűrő, Pollen, levegő szűrő.
Valahol valamiért ereszt (2x leeresztett) a bal első kerekem. Nem mai gyerek már a felni, lehet emiatt engedett meglátjuk javult -e majd valamit a gumis keze által. Két legyet egy csapásra akcióban ott hagytam a jobb első felnmet is. Nyáron szépen megpatkáztam.
134600km. Elérkezett az idő a kuplung cseréhez. KM ből pontosan nem tudom mennyi van az autóban és ki tudja mennyi a kuplungban, mivel előttem megint lehetett egy pár tulaja. Bandi szerint nem lesz már hosszú életű, így kicseréltettem gyári Valeo -ra. Hát birt volna még egy kis időt a kuplung de nem olyan sokat. A Karmok is elég szépen megkoptak, meg hát a kuplungnak sem volt őszinte a mosolya.
Kicseréltem a hőgombát másodszorra is. Első csere egy bontott darab volt, ami egy ideig úgy ahogy jó volt de később nem győzött meg a működőképességéről. Szóval ujra csere jött de mostmár gyári BOSCH. Meglátjuk milyen lesz. Az első jelek bíztatóak :o)
Ismét eljött az idő. 130 508km.
Szokásos. Selenia 20K, Olaj szűrő, pollen szűrő, levegő szűrő.