Tagok >> deejayy^147TS >> Blog
Nem kifejezetten kapkodós szervezésem következtében most sikerült eljutnia az Alfának szerelőhöz. Szerencsére a Dunántúlon lakom, így Csörihez vittem Várpalotára.
117767 km óra állásnál a következők lettek cserélve:
- vezérműszíj szett + vízpumpa, vezérműfedél
- vízhűtő
- gyertyák
- első felső lengőkarok
- vezérlésmódosító
- kézifékkötél, hosszbordásszíj, szelepfedéltömítés, ablaktörlők
Ezzel a beavatkozással már gond nélkül átmenne a műszakin is, ami szeptemberben lesz.
"Az Alfa Romeo nem egyszerűen egy autógyártó; egész biztosan több, mint egy hagyományosan elkészített autó. Egy csomo autó létezik, melyektől az Alfa Romeo különbözik. Egy nagyszerű erőfeszítés és elkötelezettség a szállítás fogalmára. Egyfajta életmód, egy nagyon különleges érzékelése a gépjárműveknek. Amit nehéz definiálni. Részei olyan irracionális összetevői az emberi szellemnek, melyek logikus kifejezésekkel le nem írhatók. Olyanok, mint a szenzáció, szenvedély és hasonlók, melyek sokkal inkább az ember szívével állnak kapcsolatban, semmint az eszével." - Orazio Satta, 1970
A múltkori szépészeti kezelés során az autó többször el lett indítva, különösebb távolságtétel nélkül. Miután hazahoztam, nem akart a központi zár zárva maradni, mindig visszanyitott. Sajnos nem ellenőriztem, hogy a motorháztető rendesen le lett-e csukva, így nem tudom, hogy
- zár érzékelő probléma
- nyitva maradt mhtető
- kontakthiba a zárakba folyt tisztítószer/víz miatt
De mindezek tetejébe, miután a központi zárat egy 15-ször megjárattam, nem akart az autó indulni, mert lemerült az akkumulátor.
Zárhatatlan, mozdíthatatlan autó.
Segített egy non-stop szervizes, bebikázta, járattam, valamelyest javult az állapot, az autót már lehetett önállóan indítani és zárni is. Hát ma eljött az ideje, hogy megnézessem az akkut egy szakemberrel is, úgyhogy elmentem oda, ahova egy kollégám javasolta. A szaki meglepődve konstatálta nem csak az alacsony teljesítményt, hanem azt is, hogy még gyári akku volt a vasban, azaz 11 és fél éves volt az akkumulátor.
Azt hiszem, ideje volt a cserének :)
Nem saját érdem, mert nem értek hozzá, inkább profikra bíztam, íme az eredmény.
Megjött a törzskönyv is, vége az adminisztrációnak egy időre.
Egészen a következő műszaki vizsgáig, amire még pár dolgot helyre kell rakni.
Az átvizsgáláskor kiesett egypár hiba, ami ugyan nem akadályozza a járgány működését, de legkésőbb a műszaki vizsgáig meg kell csinálni, úgy mint:
- alsó lengőkarok első szilentek
- felső lengőkar gömbcsapok
- vízhűtőn kezdődő vízfolyás
+ pár nem túl kritikus kopóalkatrész csere
Ezen felül 120-as szerviz: vezérlés, gyertyák, olajcsere.
Megkerestem egy szerelőt, akit a kollégám javasolt, a hibalista alapján megbecsülte, 1-200e lesz csak az alkatrész, de majd még mond pontosabbat, ha összeszedte a szükséges listát. És persze 4-5 nap. Vajon a munkaköltség mennyi lesz?
Meglepő módon két nap alatt végigvittem az összes bürökráciát. Eléggé csodálkozom. Tegnapelőtt voltam a biztosítónál ajánlatot kérni, tegnap visszamentem, mert végülis nem találtam olcsóbbat (K&H-nál kötöttem).
Mára egyeztettem időpontot egy Opel márkaszervizben eredetvizsgára, szóval az is megvolt. Meglehetősen sokáig tartott, több, mint egy órát vártam. Azután, ha már az okmányiroda még nyitva volt, elugrottam oda is. 20 perc (!) alatt végeztem.
Szóval már az állam is elismeri, hogy van egy új autóm. Új forgalmi, a törzskönyvet majd küldik.
Költségek? Vannak:
47.081 Ft - A biztosítás, amit még nem fizettem ki
18.500 Ft - Eredetiségvizsgálat
48.400 Ft - Illeték
6.000 Ft - Törzskönyv
6.000 Ft - Forgalmi
Hát persze, most jön az, hogy járjuk le az adminisztrációs köröket.
Biztosítás, eredetvizsga, tokmányiroda. Bánom én, csak lennék már túl rajta.
A biztosítás egy vagyon a régi autómhoz képest. Szerencsére a teljesítményadó már ki van fizetve idénre, de az is a duplája lesz. Az átiratásba már bele sem merek gondolni. Még jó, hogy sikerült alkudni valamennyit - az eladó helyett az államnak adhatom azt a sok zsetont.
Tettem bele pár km-t, ennek a masinának igencsak elbűvölő hangja van. Inkább hagyom kettesben, akkor nem fog meg a rendőr, de legalább rendesen dorombol :)
Kívülről el van hanyagolva szegény. Karcok, parkolós horpadások, kosz; ezen változtatni kell. Szóval kozmetika is lesz hamarosan.
Megtankoltam tízezeré', pár km-t csak elmegyek vele, nem? :)
A használati útmutató elég vaskos, annak is neki kellene esni, de mindjárt éjfél. Lehet, hogy inkább lemegyek és megcsodálom a holdfényben.
A szerződést ugyan megírtuk, de az összeget utalni akartam, nem készpénzelni, ezért pár napot csúszott az átvétel. Ahogy csipogott az eladónál az SMS, már írta is, hogy jöhetek az autóért. Forgalmi, törzskönyv, kulcs (sajnos csak 1, majd csináltatnom kell másikat is), és maga az autó.
Beültem. Az enyém. Végre. Valahára.
Alfa Romeo 147 1.6 TwinSpark FL, 5 ajtós, szürke, VIP Edition.
Meglátogattuk Pétert is, gratulált a jó fogáshoz :)