Mutasd

>> Esemény2012-07-19

Sajnos, mióta bent van a Novitec dobozka, olykor-olykor padlógázas gyorsításkor 3600-4200 1/min-es fordulatszámtartományban hirtelen vészüzemmódba vágja magát a vas, motor hibával a kijelzőn. Az üzemmód Restart után visszaáll, de az ikon a kijelzőn marad!
A FES-el P0237-es hibát olvastam ki (1. kép), mely az ECU számára turbónyomásmérő által szállított értelmezhetetlen jelet jelenti.
Tesztelve a nyomásmérő jelét, valóban az FES által jelzett 2800 mBar-os nyomás felett jöttek a hibák (2. kép). 10-ből, 2-3 kigyorsításnál.
Box nélkül 2.500 - 2.600 mBar-os értékeket tudtam elérni (3. kép). Természetesen hibakód nélkül.

>> Szerviz2012-07-19

Egy "motortérben matatás" alkalmával vettem észre, hogy a hűtővíz kiegyenlítő tartály (1. kép) nem teljesen fix, és rezgésre hajlamos.
A rezgés a kupakjának lefele ütögetésével előidézhető!
A mai napon volt egy kis idő és elhárítottam a problémát. Kitekertem a tartály tetején levő 2 db M6-os tartály rögzítő anyát (2. kép), és a tartályt egyszerűen kiemeltem az alsó kengyelből.
A rezgésért ez a kengyel, és a tartály műanyag füle volt a felelős (3. kép). Illesztési pontatlanság!
Megoldásként a kengyelre Loctite 595 szilikonos ragasztót (4. kép) kentem (5. kép), mely kikeményedés után gumiként viselkedve elnyel minden rezgést-mozgást.

>> Szerviz2012-07-09

Amióta megvan a vas, a parkoló radar (APS), bal első radar fejei néha-néha bediliznek, és Randomra besípolnak. A múltkori nagy melegben tett túránk után fülön csíptem a tettest; a rendszámtábla tartó személyében. Korábbi erőfeszítéseim ellenére (amennyire a felfogatócsavarok engedték, balra toltam a rendszámot), továbbra is bezavart a bazi nagy hatósági jelvény (1. kép) az amúgy igen nagy (csaknem 180°) látószögű, ultrahangos elven működő radarok rendes működésébe. Feltehetőleg a meleg hatására fellépő alakváltozás és hőtágulás miatt ~1-2 mm belelógott a bal belső radar (2. kép - piros nyíl) látószögébe a rendszámtábla jobb oldala (2. kép - sárga nyíl).
A mai napon leszereltem a rendszámtáblát (3. kép), és azt Schuller kétoldalú ragasztóval (4. kép) felragasztottam a lökhárítóra vízszintesen, immár a műanyagkeret nélkül (5-7. kép).
Ez a kis beavatkozás véleményem szerint az autó megjelenését nagyban fokozta, és ezzel várhatóan egyszer és mindenkorra elkerülöm a fals jelzéseket.

>> Tuning és extra2012-06-23

A kánikula kellős közepén végre elérkezett a nagy nap! Felkerült a fólia az oldalablakokra, a pillangó üvegekre és a hátsó szélvédőre.
Eredetileg Alfacityre kellet volna elkészülnie, de csak mostanra kaptam időpontot.
Az autóüveg fóliázás előnye:
+ jobb hővédelem, ergo magasabb komfortérzet
+ kevesebb klíma használat, azaz csökkenő fogyasztás
+ maximális UV védelem
+ a beláthatóság csökkenése (kíváncsi szemek)
+ némi biztonság üvegbetörés esetén
+ csökkenő párásodási hajlam
+ és nem utolsó sorban az impozáns megjelenés
Az autóüveg fóliázás hátránya:
- a kiláthatóság csökkenése gyengébb látási viszonyok mellett
- a hátsó szélvédőn levő fólia tulajdonsága miatt, pedig a visszapillantó fény érzékelőjének érzéketlenebbé válása
- nekem személy szerint nagyon nem teszik az engedélyezési jel az üvegek sarkain
Jogi összefoglaló
ENSZ–EGB 43. számú előírása
A kiválasztás:
Sokat gondolkodtam, hogy hova, és milyen fóliát tegyek. Márkából, a piacvezető Llumar-ra tettem voksom. Ami a sötétséget illeti, nem akartam halottas kocsit. Viszont a minden tiltás ellenére, az első oldalablakokra is szerettem volna fóliát, az egységes megjelenésre való tekintettel. Az első oldalablakra, a jobb kilátás végett és bízva a rendőrök lojalitásában világosabb fóliát kívántam tetetni!
Képek:
1-4. kép - A munkafolyamat pillanatképei
5-6. kép - Az elkészült munka, és az autó őre
7. kép - Az engedélyezési jel
8. kép - A felrakott fóliák teljesítmény adatai
A kivitelező:
A munkát a Llumar cég hivatalos applikátora végezte. Gábor végtelenül alapos és precíz továbbá kiváló referenciákkal rendelkezik. Ajánlom mindenkinek aki fóliázásban gondolkodik.
Mihály Gábor
+36-30/997-17-97
Szekszárd
Az ár:
anyag + munkadíj = 29.000,-Ft
A munkaidő:
~nettó 5 óra
Fólia típusa:
A kivitelező határozott ajánlása alapján a Llumar kínálatából a középkategóriás (4*-os) Comfort sorozatból választottam, melyre a gyártó 10 év garanciát vállal. A "B" oszloptól hátrafelé 20%-os (ATR 20 CH SR HPR)-, az első oldalablakokra 50%-os (ATR 50 CH SR HPR) fényáteresztésűt kértem.
Egyebek:
A fóliázás tökéletes és alapos elvégzéséhez szükséges volt az oldalablakok kiszerelésere, aminek nem nagyon örültem, de így legalább tényleg az lehet mondani, hogy közel hibátlan a munka.
Az első napvédőcsíkot egyenlőre nem rakattam fel, mert erősen gondolkodok egy 70%-os kerámia bevonatú hővédő fólia felrakásán az első szélvédőre. Ami viszont, ha bekövetkezik, várhatóan a páraérzékelő nem fog megfelelően működni...
Az első tapasztalataim eddig nagyon pozitívak, remélem a rend őrei sem gondolják ezt másképpen.
UPDATE: 2012.07.19.:
Ma megjött a végleges műbizonylat. Plasztikkártyás (9-10. kép).

>> Autóápolás2012-06-09

Előző blogomban írtam már az Autoglym-ről.
Kipróbáltam hát a második legjobb wax-ukat, sötét autókra (1-2. kép). A legjobb az: Autoglym High Definition Wax. Ajándékba kaptam egy sampont (3. kép) is mellyel a próba előtt lemostam a verdát (4. kép).
A wax próbát a motorháztetőn végeztem. Jobb oldal a waxolt, bal oldal a waxolatlan (5. kép). Az eredmény (6-9. kép) engem meggyőzött, és ha még plussz védelmet is biztosít a wax, akkor már többszörösen megtérül a felvitelell befektet munka.
A termékek konkrétan:
Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner – 0,-Ft
Autoglym Ultra Deep Shine – 4.500,-Ft
Az autó teljes waxolását egy teljes polírozás után fogom elvégezni!

>> Autóápolás2012-06-09

Az Alfacityn megismeretem az eddig számomra ismeretlen, nagynevű autóápolási termékeket gyártó angol céget, az Autoglym-et!
Odaálltam a standjukhoz az autómmal és mondtam a gyártó képviselőjének Tóth Attilának, hogy ha van olyan termékük, amikkel szebbé, jobbá és tartósabbá tehető autóm, és azt itt be is tudja mutatni a vason, akkor én azt azonnal megveszem.
Hát volt olyan termékük:
Autoglym Leather Cleaner (1. kép) - 2.500,-Ft
Autoglym Leather Car Balm (2. kép) - 3.500,-Ft
Azt gondoltam, hogy bőrülésem tiszta és ápolt. Tévedtem (3-4. kép)!

>> Tuning és extra2012-06-06

Jelen „gaztettet” több dolog összejátszása folytán voltam kénytelen elkövetni:
1. A klímatisztító tönkretette a gyári fejegységem.
2. Az előző verdámból valósi, felső kategóriás fej a kutyának sem kell, pedig már bagóért árulom.
3. Zene nélkül utálok utazni.
A beépítés:
Nem egy nagy kihívás, hiszen a gyári fej is tulajdonképpen 1 DIN-es és csak be kell tolni a gyári keretébe. A bekötésnél szükséges volt egy kis átalakítás. A tápszálat össze kendácsoltam a bekapcsolószállal, mivel a fej kábelkötegén pont ott nem volt „Y”-elosztó, az autó kapcsolószálát pedig nem találtam, így maradt a direkt rákötés.
Az ott éktelenkedő lyukat pedig egy 4 mm-es gumi lemezből kivágott lappal takartam el.
UPDATE: 2012.06.13.:
A fejegységet eladtam!

>> Esemény2012-06-02

Elérkezett életem első Alfás találkozója, amit már szinte az óta vártam mióta megvettem az autót. A várakozás, a találkozó előtti utolsó hétében, már egyfajta eluralkodott autóbuzériában teljesedett ki. Minden szabadidőmet az autó hiányosságaira befejezetlen és elvarratlan szerviz teendőire fordítottam.
A találkozó több szempontból is fontos volt. Egyrészt szerettem volna azokat az embereket személyesen is megismerni, akik sokat segítettek írásaikkal. Másrészről pedig kíváncsi voltam a cartársak autóira, mert hát a leghatékonyabb információgyűjtés mégis a személyes kontaktus. Tovább szerettem volna érezni azt a felemelő érzést, amit több száz alfa tömeges együttléte ad.
Hát jelentem innen ismét a billentyűk mögül: Nagyon szuperül éreztem magam, fantasztikus és vidám (itt-ott fanatikus és elvetemült) Alfásokat ismertem meg. Csodaszép járgányokat láttam.
Köszönet érte és a szervezőknek pedig gratuláció.
A helyszínen jó néhány dolgot sikerült összevásárolnom, mondhatni igen jó áron!

>> Tuning és extra2012-06-01

Korábban beszerzésre került a képeken látható alfás bőr kulcstartó. A kulcstartót Auto-Trade '91 Kft.-től vásároltam.

Az ár:

3.990,-Ft + 500,-Ft szállítás.

A kulcstartó nem volt olcsó, de az valódi bőr és tökéletesen harmonizál a meglevő bőrkárpittal és a belső enteriőrrel.
A sérülések elkerülése érdekében a gyári fém kulcskarikát bőrre cseréltem. Ehhez egy bőrdíszművestől vásárolt bőrcsíkot 2K-s pillanatragasztóval (Loctite 3090) végtelenítettem (1-2. kép).
Arra viszont figyelni kell, hogy a bőrön levő fém trikolor kétoldalú ragasztója könnyen megadja magát, ha bőr hajtogatva van, pl. nadrágzsebben.
Én ezt a problémát jóval rugalmasabb sziloplasztos ragasztóval (Loctite 595) oldottam meg. Remélem tartósan…

UPDATE: 2012.06.25.:

Sajnos a ragasztás nem volt tartós és bekövetkezett amitől legjobban féltem, elveszítettem a Tricolort, a kulcstartó ékkövét.
2 nappal később a garázsban mókolás közben - a földre térdelve - megtaláltam az aknába hullva a kulcstartómról az elhagyott olasz trikolort (3. kép).

A Loctite szakemberével konzultálva az alábbiak szerint ragasztottam vissza:

1. A régi ragasztó(k) eltávolítása.
2. A felületek érdesítése P320-as csiszoló vászonnal.
3. A felületek zsírtalanítása (pl Loctite 7360-al).
4. Ragasztó (Loctite 454) felvitele, mely zselés nagy réskitöltésű, nagy szakítószilárdságú, mely jól tapad a bőrhöz és a fémhez is.
Sok ragasztót nem szabad felvinni, mert a felesleg kinyomódik, és csúnyán kifehéredik!
5. A fém tricolor felhelyezése a bőrre.
A kötési idő alatt (~12 óra) kerülni kell az igénybevételeket!

UPDATE: 2012.12.16.:

A kulcstartó egy picit besötétedett a szennyeződések hatására. Így az, már majdnem olyan színű, mint az ülések.
A tricolor a ragasztás óta még mindig a helyén van.

>> Tuning és extra2012-06-01

A ti-sítés jegyében egy kis optikai átalakítást végeztem az autón. Vásároltam 2 db utángyártott tükörburkolatot a Mogauto Kft.-től, melyet lefestettem (1-7. kép).
A fent levő gyári burkolatot nem akartam piszkálni. Hátha szükség lesz még rá….
A színnek nem a ti-s krómot választottam, hanem a felnim színét: selyemfényű sötét antracit szürkét.
A burkolatok előre alapozottak voltak, de a biztonság kedvéért szórógittel átfújtuk őket. A vizes csiszolás után következett a bázis, majd a lakk.
A lakkhoz adagoltunk 1:1-ben mattítót, de ez nem igazán keveredett el a lakkal és nem terült szépen.
Ha lesz időm és kedvem, majd átfújom matt 2K-s lakkal.
Típus:
TYC – előre alapozott
Az ár:
2 x 1.488,-Ft
+ 1.500,-Ft szállítás
+ 1.000,-Ft festék
Felszerelés:
A felszerelés nem egy leányálom. Ezt a részt olasz barátaink jobban is megálmodhatták volna.
A burkolatot alul, felül két-két fülecske rögzíti a műanyag testhez. Ez még nem is lenne probléma, de ezek csak igen komoly erőkifejtés és feszegetés árán adják meg magukat és akadnak ki.
A burkolatok leszedése előtt be kell hajtani a tükröt, és a tükörlaptól ellentétesen, arra merőlegesen kell húzni a burkolatot, közben műanyag feszítőszerszámmal szükséges elfeszíteni a fekete – tükörtest részét képző – kerettől. Itt meglehetősen óvatosnak kell lenni a sérülések elkerülése érdekében.

Update: 2017.10.16.

A burkolatot könnyebb leszedni belülről. Ehhez ki kell pattintani -az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörlapot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférni a 4-ből három pöcökhöz.