Olaj csere, szűrő+légszűrő, pollenszűrő.
128.900 km
Hegyekbe készülök, úgyhogy kis karbantartás.
Olajcsere, kipróbálom a motult mert a seléniát nagyon ette. 6 ezer kmrel ezelőtt volt olajcsere mégis hallatszott a motoron hogy vágyik az olajcserére.
Most motul 6100 synergie+. Nagyon sima hangja lett.
Kopogott-nyikorgott elöl, első felső lengőkar csere
Csomagtartó gázrugó csere mert néha bevertem már a fejem mert nem nyílt ki rendesen.
119.000 km
Kicsit megkésett olajcsere, selénia 20k, olajszűrő, levegőszűrő
113000km
Indítás után a kuplung fémesen nyikorgott amikor a pedál ki volt nyomva illetve a jobb első futúmű kopogott így irány a szerviz.
Mivel kinyomócsapágy miatt le kellett bontani a fél kocsit, kuplungszettet is kicseréltettem megspórolván egy munkadíjat.
kuplundszett 54000
kinyomó csapágy 30000
2db stabrúd szilent
világítás 2500
váltóolaj 7800
2db bizbasz anya 3200
fékolaj 1000
munkadíj 50000
109.000 km
110km/h-nál erős fékezésre beremegett a kormány, és egyébként is elég nyúlósnak éreztem a féket. Szerintem amikor vettem, 50.000 km-rel ezelőtt jobban fogott.
30.000km-rel ezelőtt kerültek fel új tárcsák és betétek előre, alig kopott el a tárcsa/betét. Viszont foggalmam sincs, hogy milyen márjákú cucc volt. A hátsó tárcsa már igen kopott volt, a betéten is csak 2-3mm volt már csak.
Előre brembo max, hátra sima bremo tárcsa került fel, mindenhol brembo betétekkel.
Elöl kicseréltük a fékcsöveket is, hátul teljesen jó állapotban voltak.
km óra állás 102.000
Ausztriai siturabol hazafele elerte a 100.000km-t :)
Vezerlesmodosito egy ideje mar duruzsolt a maga kellemes dizeles hangjan hogy csereerett, ugyhogy megint betalicskaztam egy kis penzt az autoba.
Ha mar a vez mod miatt le volt bontva a motor, akkor legyen vezermuszij, de akkor meg legyenek mar a gorgok is meg vizpumpa is, ugyhogy teljes vezerles csere lett vegul. 50ezer km se ment bele az elozobe, amit meg vasarlas utan kapott az auto.
Aztan eszembe jutott hogy a gyertyakat mintha 100ezer korul kellene cserelni, elmeletileg ezek is birtak volna meg egy ideig, de ha mar a boncasztalon volt, akkor had szoljon.
Vezerles szett 33
Vezerles modosito 56
Fesztirogorgo 8
Gyertya 55
Olajcsere 20
Szelepfedel tomites 6
Munkadij 30
Ugyan 50ezer utan nem lenne teljesen indokolt a vezerles csere, de hatarozottabban szebben jar a motor a csere utan.
Ezt meg megfejeltem egy randavuval a gumisnal, mert a jobb elsobe sikerult egy csavart allitani.
2500
Km 99000
Indulas elott gyorsan ellenoriztem az olajszintet, es utanatoltottem kb 2 decit. Majd amikor raktam vissza a flakont a csomagtartoba, eszrevettem hogy rozsaszin a kupaknal a doboz. (Kosz Alfa hogy ugyanolyanok a dobozok!)
Ekkor esett le, hogy jaj csak azt ne. Ugye nem. De. Fagyallot ontottem a motorba. Az a szerencsem, hogy idoben eszrevettem es nem inditottam be, ugyhogy az uj hetvegi program az volt hogy leengedem az egeszet es kap friss olajat. Szurot nem csereltem, mert nem tudtam beszerezni es selenia helyett is vmi olcso olajat kapott, de ugyis olajcsere es vezerles modosito csere jon nemsokara, 1-2ezer kmre megteszi barmilyen olaj.
Lecsereltettem a gyari hangszorokat mert meguntam a gyotrelmes hangjukat. Kicx hangszorok elol, hatul osszesen 8 darab. Sokkal szebben szol mint a gyari, de hianyzik a melylada hogy teljes legyen a kep. Ezen meg torom a fejem, a hangszoro csere jo deal volt.
Zalaegerszegrol vissza pestre olyan tempoval jottem hogy kiesett a jobboldali indexbura a kasznibol es csak logott a tyukbelen. Megfaradt a muanyag tartopocok es elengedett.
Indexbura csere es ha mar ott voltam akkor kicsereltuk az ablakmoso csovet, mert elmallott es az ablak helyett csak a motorterig jutott a viz.