Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
A szüleim ismerik a tervemet, ezért karácsonyra megleptek egy homológ sofőrkesztyűvel.
Szintén a külföldi fórumok szerint ez a futómű az egyik legjobb kompromisszum ésszerű kereteken belül a 156 alá.Csak az autó magassága állítható, az összenyomás és elengedés sebessége nem, de több tulaj véleménye szerint ez optimálisan van hangolva. Majd meglátjuk. :) Pályanap előtt beszerelem. Csak azt nem tudom honnan szerzek mérleget a magasságok beállításához.
500 EUR = 182.000 HUF
Ezzel el is érkezünk a mai naphoz. (2020.12.25) Az autó november eleje óta a festőnél van, sajnos ki kell várni a sorát, de remélem az eredmény kárpótol. Mivel az autó jégvert volt, ezért van mit javítgatni neki.
A két lökhárítón és a csomagtérajtón kívül mindent fest.
Az autó vételekor a jobb oldali lámpa ilyen fekete hátterű volt, de a bal oldali nem. Az előző tulaj elütött egy őzet vele és az állat összetörte a lámpát, ezért rakta vissza bele az eredeti Carello lámpát. A másik oldalit is adta az autóval.
Találtam Marketplacen egy az enyémhez passzoló szintén TYC bal oldali fekete hátterűt, és gondoltam megveszem. Fel is políroztam mindkettőt.
Black Friday keretein belül egy nem is pénteki napon megrendeltem a pályára szánt féktárcsákat előre-hátra és a fékbetéteket hátra.
Az a tervem, hogy az autó forgalomba helyezéséhez megtartom a jelenlegi első féktárcsát és berakom a korábban megvett fékbetétet. A hátsókat rögtön cserélem a képen láthatóra. Később mielőtt pályanapra megyek cserélem az első féket a 330mm-es szettre.
166,34 EUR = kb 61.500 HUF
Itt következett az igazi munka. Azt már mikor megvettem tudtam hogy jól el van rohadva az autó. De azért ennyire nem gondoltam volna....
Szerencsére ismerek egy lelkiismeretes karosszériást, aki megcsinálta nekem, de azt mondta ilyet többet nem vállal. Kb 1 hónapig csak az én autómon dolgozott. Mindent lepucolt, leszedte a rozsdát mindenhonnan (kivéve a motortér, mert még a motor benne van hogy mozgatni lehessen), kivágta a hibás részt, lealapozta....csinált nekem erősebb emelési pontokat, a kipufogót rozsdátlanította, festette....
Vennem kellett neki a munkadíjon kívül kb 70 ezerért kellékeket, 1 komplett első sárvédőt, egy pótkeréktartót és hátfalat, meg néhány apróságot.
A különbség már abban érezhető, hogy ha most elkezdem emelni az első emelési ponton akkor nagyon hamar emelkedik a hátsó fele is a kocsinak, míg előtte szinte kettéhajlott. :)
A teljes költség tartalmaz még egy szélvédőt, egy üregvédelmet, a belső tér szét- összerakását, a szélvédő kivágást, a szállítást a festőhöz és vissza, a rengeteg képet és a sok baráti beszélgetést :)
A képek csak egy kis ízelítő. Szinte mindenhez hozá kellett nyúlni. A nagy lemezeken kívül még az összes tartót, rögzítőt, fület, mindent újra kellett alkotni.
Vennem kellett egy leömlők utáni részt, mert több helyen lyukas volt és a flexi része is kifújt.
(A Spiderem is kapott egy hátsó részt. Az eredeti is jó volt még, de V6TB hátsó szekciójában egyel kevesebb dob van és ezzel szebben morog a 2,0 TS :) )
225 EUR = kb 75.000 HUF
Ajánlott egy utcai felnit használni a kocsi alatt és a pályanapra való gumikat egy másikon tartani.
Szerencsére a nyáron mennem kellett Németországba, ott már nagyon olcsón lehet 5x98-as felniket akár gumival is kapni. Ezeket én 100 EUR-ért vettem kb 50%-os gumikkal. Egy öngyilkos őz elintézte a tulaj kocsiját, és már nem volt szüksége ezekre a kerekekre.
Mivel tisztában voltam vele, hogy a karosszéria nagggggyon rozsdás, ezért még mielőtt ment volna a kocsi a karosszériáshoz, rögtön megvettem a javítóíveket.