Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
A nagy utazás Ingolstadt és Győr között természetesen rendszám vétellel és biztosításkötéssel indult. Sajnos mivel már elég rég történt ezért nem emlékszem pontosan ezekre mennyit fizettem, de biztosan nem kevesebbet mint 150 EUR. A tankolás és a pályamatricák árát sem tudom pontosan.
Maga az út kis félelemmel indult hogy kibírja-e a kb 700km-t. A kuplung nagyon mélyen fogott (a felső munkahenger engedi az olajat, a gumi borítás egy része teljesen eltűnt) és a fék is furcsán fogott a 159-esem után. De végül nem volt semmi probléma, simán hazaértem vele óvatos tempóval és nagyobb követési távokat tartva.
Papírok 150 EUR =48.000 HUF
2 tank benzin 40.000 HUF
pályamatricák 5.000 HUF



Az eladó elég pontosan írta le, leszámítva hogy kicsit több rozsda volt rajta mint gondolta. A vételár gyakorlatilag a "tuning" cuccok ára és autó ajándék.
Ragazzon közép és végdob
Goodrich fém fékcsövek
Wichers toronymerevítő
jobb oldali GTA dizájnos TYC lámpa
TSW Imola 8x17-es felni
Eibach Pro-kit futómű (lengéscsillapító+rugó)
egy nagyobb doboznyi pótalkatrész






Az autó vételnél szinte kizárólag csak külföld jöhetett szóba, mert olyan kellett, aminek a forgalmijában be van jegyezve az ültetés és minden egyéb. Így ez átíratható a magyar forgalmiba is és legálissá válik.
Kis keresgélés után találtam Németországban Ingolstadtban egy megfelelő autót. Ez számomra azért volt előnyös, mert a munkahelyem miatt van ott sok barátom és mivel egyik pont akkor ment haza ezért vele kiautóztam, nála aludtam, a felesége reggelit csinált nekem, utána még az autót is segített megvenni és rendszámot venni hozzá.
Mivel az eladó a hirdetésben leírta, hogy a légtömegmérő rossz benne, ezért ezt előre megvettem és úgy állapodtam meg vele, hogy megveszem 300 EUR-ért a kocsit, ha működőképes lesz és lábon el tudom hozni.
300 EUR = 96.000 HUF
légtömegmérő 20.000 HUF

Egy korábban indult project mára (2020.12.25) ért abba a fázisba, hogy blogbejegyzés formájában elkezdjem dokumentálni a történteket. Ez és néhány bejegyzés a múltban játszódik, majd remélhetőleg 2021 elejétől már jelenidőben fogok mesélni.
A Project 156 2018 nyarán indult. Egyre többet olvastam a pályaautózásról és egyre több videot láttam youtubeon, ezért elkezdett érdekelni. Rájöttem hogy nekem kell egy olyan autó, ami legális az utcán, de olyan módon fejleszthető, hogy például a Hungaroringen is lehet vele kellemesen autózni. Nem szeretnék versenyautót, nem akarok senkinél sem gyorsabb lenni, csak meg szeretném tapasztalni hogy milyen élmény a pályanapozás és érdekel hogy mit lehet/kell módosítani egy autón ahhoz hogy ott is használható legyen.
Mivel ennek a tervnek az alapja egy megfelelő autó és mivel Alfa rajongó vagyok, ezért elkezdtem keresni egy 156 V6-ot. A GTA sajnos már nagyon drága, és amatőr is vagyok, ezért egy 2,5 Bussot kezdtem el keresni.