Mutasd

>> Tuning és extra2023-03-15

Az idei első pályanap a Pannoniaringen volt, de sajnos az időjárás nem volt tökéletes. Ugyan az eső nem esett, de elég nagy szél volt és 9-10 foknál nem melegedett tovább a levegő. Az pálya hideg volt, de cserébe sem a fékek sem a motor nem melegedett el. Nem volt szükség hűtőkörre.
Első alkalommal voltam ezen a pályán, ezért túl jó időre nem számítottam. 3 etapra vettem jegyet, ezalatt a tavalyi semi slickek-et mostmár tényleg sikerült teljesen lenullázni.
Az első etapban VMate ment először 2-3 körön keresztül előttem, próbáltam tőle ellesni az íveket, fékpontokat. A másodikban ő ment mögöttem egy kört és utána elmondta mit csináltam rosszul. Ez egy elég trükkös pálya a szintkülönbségekkel és a két csúcspontos kanyarokkal. Az autónak az egyenesek hossza jobban fekszik mint a Hungaroring, mert kb pont úgy jönnek ki hogy a végén nem kell felváltanom, a motor elforog majdnem 7ezerig és elérek a fékpontig.
A köridőket kíváncsiságból mértem, de ahogy számítottam rá, első alkalommal és hideg pályán nem lettek túl jók, viszont ami a fontosabb hogy folyamatosan fejlődtem. Az első etapban sikerült még Máté mögött menni egy 2:45ös kört. A másodikban már egyedül a tanácsok után egy 2:38-ast, míg a harmadikban a legjobb egy 2:36-os lett egy kis feltartással, de volt egy 2:37es és egy 2:39es is. Új gumikkal, több gyakorlással és melegebb időben ezen bőven lehet még faragni, a kocsiban jóval több van.
A pálya szerintem sokkal trükkösebb mint a Hungaroring, inkább hasonlít a Slovakiaringre. A szervezés és kiszolgálás teljesen jó volt, ajánlom mindenkinek aki ki akarja próbálni az autóját. Ez az esemény egy BMW-s találkozóval közösen volt szervezve. A sok statikus autó mellett néhány körözött a pályán is és tényleg gyorsak voltak. Nem nagyon voltak a pályán ilyen kezdők mint én.

 
>> Szerviz2023-03-14

A hűtőventilátor egyik előtétellenállása korábban kontakthibás volt. A lábánál elengedett a forrasztás. Ideiglenesen meg lett javítva, de most vettem 2 db újat és kicseréltem mindkettőt. Pályanapon fontos a megfelelő hűtés, ezzel nem szeretnék kockáztatni.

 
>> Tuning és extra2023-03-13

A télen bekerült az eltolt szilent a felső lengőkarokba. Az alsó lengőkarok és a segédkeret le volt szedve az eibach stabilizátor beépítés miatt. Ezek miatt muszáj volt újra futómű állításra vinni az autót.
Az első-felső langőkarokban a szilentekkel a dőlést én állítottam be digitális szögmérővel, ez egész jól sikerült. A bal hátsó dőlés sajnos elég nagy, de még nem tudom mi az oka. A szilentek jónak tűnnek.

 
>> Szerviz2023-03-13

A tavalyi első M-Ringes pályanapon beszélgettem az egyik oktatóval és ő mondta, hogy legközelebb a Motul 10W60-as olajat használjam, mert az jobb mint a Mannol 10W60. Ők is azt használnak. Adok a tapasztaltabbak véleményére ezért én is erre váltottam.
2x 4L-t vettem hogy maradjon utántölteni ha kell. Az olajhűtőből is leengedtem a használt olajat. Km-ben nem volt benne sok de az intenzív használat miatt nem volt már szép.
A Valeo olajszűrő hoszabb mint a tavalyi Champion, de azért sikerült beépíteni. Sajnos a V6-nál ez nem egyszerű művelet.

 
>> Tuning és extra2023-03-04

Felpróbáltam az Enkei felnit az autóra és sajnos a 20mm-es nyomtávszélesítővel is beleér a féknyeregbe, ennél nagyobbat pedig már nem szeretnék, ezért a felnik eladóak lesznek.

 
>> Tuning és extra2023-02-16

Rendeltem hosszu mozgókúpost csavart, mert az Enkei felnihez és a 20mm-es nyomtávszélesítőhöz nem megfelelőek az eddigiek.
M12x1.25 50mm

 
>> Tuning és extra2023-02-13

A 3.0 V6 motorhoz megkaptam a motorvezérlőt, az immo boxot és a kulcsot is. Eddig az eredeti 2.5 V6-éval használtam az autót, de ez a nagyobb befecskendezők és a megnövekedett légáram miatt nem volt optimális.
Elvileg a szükséges alkatrészek egy autóból származtak. Gyakorlatilag a motorvezérlő és az immo box össze volt tanítva de a kulcsban a jeladó egy olyan ID-t tartalmazott, amit az immo box nem ismert. Vennem kellett hozzá egy újat és be kellett tanítani arra amit a vezérlő várt.

 
>> Tuning és extra2023-02-11

Beépítettem a korábban vásárolt lítium akksit és az áramtalanítót a kesztyűtartóba. Kellett egy kicsit faragni, de így hibátlanul rögzül a helyére.
A kábelezést az erősítőhöz menő 10 mm2-es autóhifi tápkábelből csináltam, ami kicsit kevés és cserélni fogom egy minimum dupla ilyen vastagra. Jelen pillanatban indítja az autót, de kicsit nehezen.
A kiépített akku, akkutálca és levegőcsövek kb 18 kg-t nyomnak. A beépített akku és szilkoncsövek pedig kb 1 kg-t.

 
>> Tuning és extra2023-02-06

Rendeltem Amazonról 73mm-es központosító gyűrűt az Enkei felnikhez.
23EUR

 
>> Tuning és extra2023-02-03

A "nagy" fojtószelephez passzoló csövezést építettem be egészen a légszűrőházban levő légtömegmérőig. A belső átmérő egészen eddig 80 mm.
Légszűrő kimosva és újra olajozva. A lökhárítóból rávezetett levegő miatt hamar koszosodik, ezért gyakran pucolom.
A forgattyúsház szellőztetés gumicsöve ki volt repedezve a szelepfedél és a lecsapató tartály között. Ezt 22mm-es belső átmérőjű szilikon csőre cseréltem.