Megkerestem a 147 régi motorjának fázis érzékelőjét, meg a vezérmű kerekét, és neki álltam a cserének.
Az egyes henger gyertyáinál állt az olaj, nem kicsit. Szelepfedél tömítésre gondoltam, de nem is mindenhol volt megfelelő hosszúságú csavar, és volt köztük olyan is ami tök laza volt.
Közben ráakadtam a riasztóra, és, hogy ennek is van OBD csatia, de mivel se a távirányítója, se a kulcsa nincs meg, így ezt nem mertem piszkálni...
Holtpontra állítottam az egyes hengert, és levettem a szelepfedelet. Lám valaki itt már jelölgetett...
Kissé nyugtalanít, hogy olyan repedezett a veztengelyek végén a lefogatás, bár ott az olajat nem szórta, talán nem is gond. Majd megnézem, hogy a 147 régi motorján ami van azzal passzol-e.
A vezérmű keréken jól látszik, hogy mi okozta a szenzor halálát. Biztos, hogy nem az elszabadult szenzor hajtogatta el így a lemezt...
Kénytelen voltam kiegyengetni ezt a lemezt, mert persze, hogy nem egyforma a 147 régi motorjának a kereke ennek a kerekével... Szenzort felrakva, feltűnt, hogy vagy 15cm-vel hosszabb a kanóca, aztán az is, hogy a stekker se olyan a végén. Na most akkor az lett, hogy a döglött szenzor vezetékének végére nyomtam kis sarukat, amik passzoltak a vezeték végén lévő sarukra. A stekker végén meg is vannak számozva a vezeték kiosztások, de biztos ami biztos rá is mértem. Összedugdostam, és jó is lett. A motor most már hibakód mentes.
A szelepfedélre rá fér majd a takarítás, de majd úgy is cserélem a szíjakat, majd akkor. Kapott egy lehelletnyi pasztát, és csavarokból is minden helyre olyan került, ami le is húzza rendesen.
A vezérlés burkolatán is próbáltam minden csavart pótolni, nem kellett volna. Több helyről is hiánnyzott csavar, aztán az egyik lyuknál, nem is volt a blokk oldalában menet. Viszont ahol meg volt menet, ott meg a burkolaton nem volt lyuk. Úgy fest nem rá való a burkolat. Most viszont, hogy mindenhova raktam csavart ahova lehetett , el is áll a teteje a blokktól, és még a vezérlést is hallani, hogy beleér...
A hosszbordás szíj vezető görgőlyét lecseréltem, mert volt egy alig használtam elrakva.
Lehet a vezérlés módosító, meg döglődik benne... A hangja is ketyegőssebb mint a 147 motorjának.
2 200000 ablak ablakmosó ablaktörlő ac ajtó akku akkumulátor alapjárati alkatrészek alufeli alufelni antenna apróságok axial állapot állítás. ápolás baleset beállítás benzin bőr búcsú burkolat címkékülés cs csapágy csere cső csomag csomagtér diagnosztika drl e85 ecu egr egyebek elegáns elektronka elkelt elsősegélynyújtó embléma eredetvizsga érzékelő etanolozás ez+az fagyálló fázis fázisérzékelő fejegység fék fékbetét féknyereg fékolaj féktárcsa felmérés felni féltengely fény fényezés fényvédő fertőtlenítés festés folyadék folyás fordulatszám főtengely fólia fólia. frissítés fűtés fűtőventillűtor futómű g-szem gázolajszűrő generál generátor giulietta gomb gömbfej gömbgej görgő gumi gumikéder gumiszőnyeg gyertya gyertya. hangszóró határoló hátsó ház. helyzetjelző hi-fi hiba hidrotőke hifi hosszbordás hűtés-fűtés hűtő
>> SzervizAlfa Spider / GTV 916 // 2024-04-06