Jobb Hátsó kerékkel kezdtem, mert onnan jött a zavaró hang. Úgy tűnik azt a hangot is csak a lekopó rozsda okozta. Meglepően hosszúak csavarok, aztán meg lett a turpisság, nyomtávszélesítő van. Elöl is, de ott keskenyebb a szélesítés,és a csavarok is valamivel rövidebbek. Ahátsó Gumik megöregedve (20 éves) repedezett, kissé félrekopva. Az alsó-hátsó lengőkar külső szilentje ki van, mind két oldalon. A hátsó fékbetétek, ezt a szezont még kibírják, a tárcsák, a kis rozsdát leszámítva, és az első fékbetétek nagyon jó állapotúak. Az első gumik két évesek jó állapotúak, nincsenek félrekopva. Stab pálca szilentek meg vannak öregedve, cserések lesznek. Az alja eég jó állapotnak örvend, annak ellenére, hogy valamikor emelésnél a küszöbök peremét elgyűrték. Úgy nézem még vissza lehet majd egyengetni, a küszöb nem rogyott meg. Most először hasznát vettem annak a piros vezetőnek, mert az első tárcsán a nyomtávszélesítő pörgött mint a ringlispíl, még véletlenül sem állt volna be lyukra...
Kell beszereznem egy alacsony profilú hidaulikus emelőt, mert az enyém már nem fér alá...
Kopogás nincsen, meg elég feszesnek is éreztem, a futóművet. Úgy gondoltam rendben van , csak vásárlás óta ferdén állt egy picit a kormány. Leginkább ezért vittem állításra. Van azért még mindíg problémája, de kihozták belőle amit lehetett...
Tegnap felraktam a téli kerekeket.
Ma pedig elvittem az autót futómű átvizsgálásra és beállításra. A futóműnél minden feszes, minden rendben, egy pici állítást igényelt csak...
A Nokian gumikban 31699km van ezek kerültek most előre. A Laufen gumik 0km-ek.
Az autóban 313817km van.
Generátor cserénél feltűnt, hogy kicsit le van nyalva a jobb első guminak a belső fele, így bejelentkeztem futómű állításra. Az állításra nem került sor, mert arra lett következteteve, hogy még egy korábbi futómű hibából adódóan van a kopás.
A beállítások szerint inkább a külső felét kéne ennie a gumiknak. A gyári beállításokhoz képest összetartása van az első kerekeknek, de mivel van egy kicsi dőlésük is, ez kompenzálja az összetartást és ezért nem állítottak rajta.
Ma kicseréltem.
Nem volt egyszerű, de csak mert a múlt héten már nekiálltam, és félbe kellet hagynom. Először a jobb oldalinak álltam neki, mivel a balost már régebben cseréltem, így tudtam, hogy a balosnál könnyebben megfognak indulni a csavarok, (így is lett).
Szépen haladtam a bontással, viszont a gátló alját rögzítő csavar nem volt hajlandó kijönni. Használtam drótkefét is a menetnél, és be volt fújva csavarlazítóval is, egy kicsit megmozdult, de nagyon nagy erőkarral, és attól féltem, nehogy eltépjem. Így inkább összepakoltam, hagytam egy hetet pihenni. Meg is lett az eredménye, most nagyon könnyen ki tudtam hajtani a csavart. Kiszerelésnél megállapításra került, hogy semmi baja nem volt a gátlónak, sem a toronyszilentnek, de érezhetően más a karekterisztikája a két gátlónak, persze az egyik gyári, a másik Lip márkájú.Tulajdonképpen pont azért cseréltem ki, hogy egyformák legyenek bent.
Ha már így megbontottam, úgy is készültem, hogy újra zsírzom a felső lengőkarok szilentjeit, a jobb oldali lengőkarban, a gyári Boog szilentek vannak a tartóssága miatt, ennek volt némi nyüszögése, de a zsírzással ez meg is szűnt, nem lóg. A bal oldali Starline lengőkarban a saját szilentjei vannak, ezek nem nyüszköltek, viszont sajna már van némi lógásuk, hiába voltak már új korukban zsírozva, úgy látszik a persej így is megrágta a gumiszilentet.
Vagy megpróbálok gyári szilenteket beszerezni, vagy majd poliuretán fog bekerülni...
Kép csak azért ennyi, mert melóból hazaérve délután ugrottam neki, és iparkodnom kellett, hogy ne nagyon csússzak bele az éjszakába.
Ma sikerült vennem két új első lengéscsillapítót, a számla szerint Bilstein B4
Hamarosan csere :)
Kicseréltem a stabilizátor pálcát a bal elején, mert már nem tudtam mire vélni a koporgást, és végre újra csendes a futómű :)
Múlt hét kedden voltam Erhard 242 (Dark Side) kollégánál, és vettem nála 4db stabilizátor pálcát. Hátulról hallottam a zajt, így ott kicseréltem mind a kettőt, lehet hogy még a gyáriak voltak, legalább is egy idősek voltak az autóval. Végül a rendszámtábla tartó keretet szedtem le hátul, hogy megszűnjön a zaj, kissé fel voltak lazulva a csavarjai.
Az első pálcák megmaradnak tartaléknak...
Tényleg nagy szívás kicserélni, rendesen rá ment az egész napom, de legalább jó a tudat, hogy az is rendben van :)
Nem kommentálom, mert kész regény lenne...
Ma kicseréltem a kerékagy csapágyat a jobb hátsó keréknél, mert voltam olyan szerencsétlen és beletéptem épp a kerékőr csavart... Még jó hogy meg volt még a régi hátsó hidam arról vettem le, így akkor már mind a két csapágyat, még meg is lepődtem, hogy SKF csapágyak voltak rajta :), annyi, hogy ezek nem ABS jeladósak, de amúgy sincs ABS az autón...Még ami furcsaság, hogy a dobféknél a csapágy alatt menyivel vastagabb alátétet használnak....