Az autó vásárlásakor már eldöntöttem, hogy a fényszórókat le kellene polírozni. Nem voltak rossz állapotban, de azért kicsit már opálosak voltak, ráadásul valami nejlonszerű védőréteg kezdett felpattogzani egyes széleken rajta, és nem mutatott túl jól.
A felújítás két fázisban történt. Első lépésként úgynevezett "water sanding" technikával előkészítettem a fényszórókat. Ez azt takarja, hogy folyamatos vizezés, nedvesítés mellett, külön erre a célra való polír-csiszóló papírral lecsiszoltam a felületet. Először egy kicsit durvábbal, majd egy nagyon finommal. Ettől egységes, sima, opálos felületet kaptam.
Ezt követően elgurultam egy polírozó műhelybe, ahol kértem a fényszórók polírozását. A matt opál felület ekkor vált gyönyörű, csillogó, átlátszó fényszórókká. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel. Ugyan a lámpatest kicsit belülről is opálos minimálisan (ez az uv miatt elkerülhetetlen valamennyire elvileg), sokkal szebb lett az eredmény mint a kiindulás.
Ennek örömére az izzókat is kicseréltük Osram Night Breaker Plus-ra. Ég és föld a különbség a korábbi izzókhoz képest, nagyon szép, erős fénye van.
Ezt a bejegyzést kb egy hónapos csúszással írom, karácsony előtt nem volt időm rá :)
Az egyik korrábbi posztban említett váltógomb pár hetes várakozás után szerencsésen megérkezett a nagy vízen túlról. Szerencsére semmi vám-os téma nem lépett fel.
A kicsomagolásról mellékelek pár képet, olyat is ahol össze lehet hasonlítani az eredeti váltógombbal. Nem tűnik jelentősnek a méretkülönbség, de nagyon más a kettő karaktere. Az eredeti gomb nagy, szerintem kissé túlméretezett, ráadásul nagyon könnyű, és magasan van. A momo elvileg tömör fém (az alagutat leszámítva), bőr borítással, úgyhogy nagyon karakteres súlya van, pont megfelelő.
Az eredeti gombot sikerült leszedni a váltórúdról, kiderült hogy a fa gomb még egy műanyag toldáson feküdt, ezzel még magasabban elhelyezve. Ezek után az új gombot felhelyezni nagyon egyszerű volt, 3 szorító csavar tartja a helyén.
Ha már új a gomb, a bőr váltószoknyát is felújítottam kissé. Miután lekezeltem fekete bőrápolóval, rájöttem hogy nagyon jól nézne ki, és nekem sokkal jobban tetszene a váltó, hogyha a váltógomb nem rögtön a szoknyában végződne, hanem kilátszana a váltórúd egy része. úgyhogy a szoknyát visszahajtottam a megfelelő hosszúságra, és fekete cérnával két sorban bevarrtam. (lásd képek). Így sportosabb.
Ezek után helyeztem vissza, és raktam fel a gombot hosszas állítgatás után hogy a legkényelmesebb pozícióban legyen. Kb. 1 hónapos használat után a véleményem, hogy nagyon megérte a gomb cseréje, és mindenkinek ajánlom. Az új gombbal azóta sokkal határozottabban, pontosabban, megfelelő úton tudom kezelni a váltót, mérföldekkel jobb mint előtte :) Maga a gomb pedig egy nagyon kifinomult darab, pontosan a kézbe simul akkor is ha marokra fogom, és akkor is ha csak ráteszem a kezem felülről. A gomb valamelyest alacsonyabbra került most mint eddig volt, pont jó helyen van. Ha valaki szereti az alacsonyan lévő váltókat, egy ilyen gomb birtokában csak kicsit le kellene vágni a váltórúd tetejéből, és meg is van oldva, de nekem pont kényelmes a rúd gyári hossza, úgyhogy csak felraktam a gombot.
Na megvolt az előző postban említett futóműállítás. A kocsit a kedvenc futómű szervizembe vittem ahova évek óta járok, most sem csalódtam szerencsére. :)
Ha már szerviz, pár dolgot még elintéztünk:
- műszeres teljes futómű állítás
- téli gumik felszerelése (és centírozás)
- hátsó 2 fékcső cseréje
- fékfolyadék csere
- fényszóró állítás (és egy új izzó)
Tapasztalatok: pénteken hoztam el a kocsit, azóta is fülig ér a szám :) Nem számítottam rá hogy ennyit számít a precízen beállított futómű. Hihetetlen simán fut az autó, tényleg szinte "lopakodó üzemmódban", szuper a kormányzás, remek az úttartás :)
Ha minden igaz az autóvásárlás utáni legnagyobb felújításoknak nagyjából a végére értünk, nagyon elégedett vagyok :)
A javításokért nagy köszönet Zé mesternek, és a Pátkai szerviznek!
Sikeresen megtörtént az autó felújításának második nagy szakasza.
Ami cserélve lett:
- az eddig nem cserélt futóműalkatrészek, vagyis 2 szilent elől, 2 szilent hátul, 2 stabilizátor pálca, 2 hossztartó.
- teljes motorvezérlés csere (vezérlőszíj, vízpumpa, görgők, +1 feszítő görgő ami már nagyon cserére érett volt, hangja is volt).
Volt számítógépes motordiagnosztika is, hálisten elvileg minden rendben a motorral :) És külön öröm, hogy a motorban annyi km van amit a műszerfal is mutat, szóval nem lett visszapörgetve a számláló.
A kormány szervó folyadék is után lett töltve.
Tapasztalatok: az autó nagyon szépen megy, a motorhang tiszta és szép (eddig volt egy kis mellékzöreje, valószínűleg a nyikorgós görgő miatt). A kormány még finomabban jár mint eddig :) A futómű most már tényleg csendes, de még hátra van egy műszeres futóműállítás :)
Km óra állás: 170 560
Nos lekerült a kocsiról az 1.6-os felirat. Ennek oka, hogy 1. nem tartom szükségesnek hogy látszódjon kívülről mi van belül, 2. ha lesz sikeres chiptuning, az 1.6-os feliratról téves asszociációk lehetnének a motor teljesítményére. :)
Természetesen minden más maradt :)
Na megérkezett az új Alfa embléma a kocsi elejére. A régi már szinte teljesen ezüst színűre kopott, úgyhogy megérett a cserére :) Itt a képek magukért beszélnek.
A régi embléma leszedése jó kis meló volt :) A hajszárítós megoldás vált be, szépen meglazította a régi ragaszót. Utána szépen lecsiszoltam, megtisztítottam a helyét. Jól mutat rajta a vadi új embléma :)
A gyári fa váltógomb ugyan szimpi, de a sebességfokozatok festése már eléggé lekopott róla. Meg igazából, nekem egy bőr váltógomb lenne az ideális, úgyhogy elkezdtem nézelődni, milyen lehetőségek vannak. A tapasztalatok, hát elég változóak :)
Alig lehet találni szép, igényes váltógombot, miközben neonszínűen világító műanyag gagyikkal tele van az internet.
Sokáig kerestem igényes, bőr váltógomb után, amikor a MOMO márkába futottam. Az ő kínálatukban 3 féle tiszta bőr váltógomb van, a Anatomico (rövid és hosszú), és a Super Anatomico. Itthon is lehet kapni a sima változatokat elvileg, de a Super az nemzetközi szinten sem számít gyakorinak, ezért az eBay-en kezdtem el nézelődni, ahol belefutottam a képen látható gyönyörűségbe. Új, jó árban, ráadásul fekete fémgyűrűvel (az ezüstszínű a gyakoribb). Licitáltam, szerencsére nem volt más érdeklődő :) Úgyhogy most várom hogy megjöjjön az USA-ból.
A futómű felújítás első nagy fejezete sikeresen megtörtént. Az alábbi alkatrészek lettek kicserélve:
Első alsó, első felső lengőkarok (TRW, Speedline), hátsó keresztstabilizátorok.
Az autó úttartása érezhetően jobb, sokkal kevésbé lötyög, kopog. Mivel pár alkatrész még cserére szorul, most ha a kormány egyenesben van, kicsit jobbra húz a kocsi. Legközelebb ez is a normalizálódik reméljük :)
Aggódtam, hogy a váltóval is kell valamit csinálni, mert az én eddigi váltóimhoz képest kissé laza, nem annyira precíz. Fel lettem világosítva, hogy ilyenek az Alfa váltók :) Azóta már nincs is gondom vele, jól teszi a dolgát.
Vásárlás után kedvenc szervizemben felmérettem az autó állapotát. Az ex tulajék szerencsére vigyáztak rá, ezért leginkább csak a futóművet kell rendbe tenni.