Blog >> momo

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-06-07

Lepucoltam, majd leápoltam a bőrüléseket. Már rájuk fért. Turtle Wax bőrápolót használtam, kétszer is átkentem a biztonság kedvéért.
Utána szépen letöröltem mindent a motortérben és lefújtam a műanyag elemeket műanyagápolóval.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-10-15

A jtd eredeti kormánya 7 éve alussza csipkerózsika álmát a garázs polcon. Egyszer fel akartam már tenni a TD-re, de le lettem szavazva, kopások és gyűrűnyomok voltak rajta, nem volt az igazi. Valahogy eladni sosem volt szívem. Amíg megvolt a jtd azért, miután eladtam, legalább ennyi emlék megmaradt belőle :-D
Most viszont... nem tudom mi lett velem, de lassan 3 hónappal azután, hogy a kasznisnak azt mondtam, hogy "Robi, hagyjuk ezt a kocsit", pont az ellenkezője történik.
Egy darabig a fakormányok piszkálták a fantáziámat, aztán lemondtam róla, ahogy az autóról is. Nem sokon múlt, hogy egy Giulietta-t anyagiakkal felszerelkezve elmenjek megnézni helyette.
Az Alfák viszont maguk választanak gazdát, ezt sokszor megtapasztaltam már. A Giulietta lelépett az orrom elöl, a kis 146 viszont maradni akart. És lassan minden alkatrész amit valamiért megőriztem, megvettem, helyre talál benne.

A kormány is. Ebay-en találtam valami érdekeset. Egy világos cérnával varrt 146 kormány NOS (New Old Stock) cimkével, gyári cikkszámmal borzasztóan drágán. MOMO utólag rendelhető "lineaccessori" lehetett. Végre valami ami tetszik, ritka és elérhető közelségbe hozható. No nem úgy, hogy megveszem 90e-ért.

Annyit már tudtam, hogy Rendes József az akit kormánybőrözés ügyben érdemes megkeresni. Azt is tudtam róla, hogy a Momo-nak dolgozott nagyon sokáig. Talán ő még készített ebből eredetit. Elküldtem neki a képeket és megkértem, hogy alkosson nekem egy ilyet. Ténylegesen egy műalkotás lett, öröm kézbe venni.

>> Tuning és extraKriss93 // Alfa 145 1.6 TS // 2017-11-08

Kezdődött minden azzal, hogy még szeptemberben elindultunk Pestre. 3 óra zötykölődés, eltévedés, navigációs problémák elhárítása után 1 órás késéssel meg is érkeztünk a címre. Eladó üdvözöl. Pacsi, pénz minden letudva, csak szerelés van hátra. Kalandosan kikaptam a bőrbelsőt a donorból ami sajnos bontásra került, de hát nem lehet minden gépet megmenteni. Egész jól sikerült a művelet, mivel csak egy ujjamat sikerült teljesen harcképtelenné tenni. Véremet adtam a szettért. A hazaút nyugalmasan telt.
Elérkezett a nap, hogy bekerüljön a bőr. Sajnos ez októberben történt, mivel akkor volt csak szabad hétvége, de legalább betudhattam szülinapi ajándéknak. Szövet ki, bőr be. 2 nap alatt meg is voltam a cserével, amibe a mélyreható festés, tisztítás és ápolás is benne van. Nagyon tetszik a végeredmény és büszke vagyok, hogy a kicsikébe gyári MOMO bőrszett került. Amire többen is azt mondták, hogy lehetetlen vállalkozás, így hát következhet a Zender szett! :D :) Gyanítom az nagyobb falat lesz!

Tegnap felkerültek a 18''-os téli kerekek, rájuk pedig az új MoMo North Pole gumik.
Köszi Totti!
Ezzel párhuzamosan az előző téli gummák eladóak, hirdetéseim között meglelitek :)

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-11-20

Végre megérkezett a sport MOMO 3000 típusú pedálszettem!
Kellett már, sokkal esztétikusabb,mint az elkopott gumik :)
1hónapot vártam rá, pár ezer km-t megtett míg ideért :))

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-14

Sikerült vásárolnom végre gyári MOMO bőrbelsőt, ajtókárpitokkal!
Amit gyorsan be is szereltünk, leápoltuk.
Ajtókárpit cserénél bekerült a puntómból átmentett első szettem is:

Audio System Radion 165, csipogókkal,hangváltóval.

Az összes ajtót kifújtam üregvédővel.
Az üregvédelem még folytatódik..

Következő a kormány ,és a váltógomb bőrözöttre cserélése lesz, rajta vagyok az ügyön :)

Műanyagok is le lettek ápolva epres illatú szilikon spray-vel.

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT JTD 16V Distinctive // 2012-07-31

MOMO kulcstartó és polírozott alumínium jelvény, a hiányzó láncszemek megjöttek, teljes a sor:-)

 
>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Gondoltam egy merészt, és újrafestettem a kormányt.

Kellékek:
- Bőrfesték (cipőkellékes-bőrös boltból)
- Foltbenzin (festékbolt)
- Kompresszor és megfelelően finom szórópisztoly.

Elég hülye anyag ez a bőrfesték, ecsettel, szivaccsal festve csíkoz. Kevés kell belőle egyszerre, ha nem hangyahajszálnyi vastag réteget visz fel az ember, megfolyik. Meglehetősen híg anyag...

A kormányt leszedés után finoman megcsiszoltam acélgyapottal meg vízpapírral ott, ahol ki volt érdesedve. Eztán benzines zsírtalanítás, majd több réteg festék óvatos fújása, pár órás száradási időközzel. Pár nap múlva bőrápoló gazdagon.


Egész jó lett, egyelőre tartósnak is tűnik, és nem fog ;)

Első három kép bifór, a maradék három áftör :)

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-12

Ezt a bejegyzést kb egy hónapos csúszással írom, karácsony előtt nem volt időm rá :)

Az egyik korrábbi posztban említett váltógomb pár hetes várakozás után szerencsésen megérkezett a nagy vízen túlról. Szerencsére semmi vám-os téma nem lépett fel.

A kicsomagolásról mellékelek pár képet, olyat is ahol össze lehet hasonlítani az eredeti váltógombbal. Nem tűnik jelentősnek a méretkülönbség, de nagyon más a kettő karaktere. Az eredeti gomb nagy, szerintem kissé túlméretezett, ráadásul nagyon könnyű, és magasan van. A momo elvileg tömör fém (az alagutat leszámítva), bőr borítással, úgyhogy nagyon karakteres súlya van, pont megfelelő.

Az eredeti gombot sikerült leszedni a váltórúdról, kiderült hogy a fa gomb még egy műanyag toldáson feküdt, ezzel még magasabban elhelyezve. Ezek után az új gombot felhelyezni nagyon egyszerű volt, 3 szorító csavar tartja a helyén.

Ha már új a gomb, a bőr váltószoknyát is felújítottam kissé. Miután lekezeltem fekete bőrápolóval, rájöttem hogy nagyon jól nézne ki, és nekem sokkal jobban tetszene a váltó, hogyha a váltógomb nem rögtön a szoknyában végződne, hanem kilátszana a váltórúd egy része. úgyhogy a szoknyát visszahajtottam a megfelelő hosszúságra, és fekete cérnával két sorban bevarrtam. (lásd képek). Így sportosabb.

Ezek után helyeztem vissza, és raktam fel a gombot hosszas állítgatás után hogy a legkényelmesebb pozícióban legyen. Kb. 1 hónapos használat után a véleményem, hogy nagyon megérte a gomb cseréje, és mindenkinek ajánlom. Az új gombbal azóta sokkal határozottabban, pontosabban, megfelelő úton tudom kezelni a váltót, mérföldekkel jobb mint előtte :) Maga a gomb pedig egy nagyon kifinomult darab, pontosan a kézbe simul akkor is ha marokra fogom, és akkor is ha csak ráteszem a kezem felülről. A gomb valamelyest alacsonyabbra került most mint eddig volt, pont jó helyen van. Ha valaki szereti az alacsonyan lévő váltókat, egy ilyen gomb birtokában csak kicsit le kellene vágni a váltórúd tetejéből, és meg is van oldva, de nekem pont kényelmes a rúd gyári hossza, úgyhogy csak felraktam a gombot.

>> Tuning és extraDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-04-17

A X. Esztergomi Alfa Romeo találkozó ürügyén, ha már úgyis arrafele jártam, elhoztam egyik kartársunk megunt felniszettjét. Természetesen nem bírtam ki, hogy ne próbáljam fel a kocsimra. Szerintem meggyőző lett, azért egy szolíd hasmagasság csökkentés/használhatóság rontás még ráférne a kocsimra, de ez még a jövő zenéje.