Káromkodásokkal tűzdelt esemest kaptam barátomtól, akinél a Zender felnijeim csücsülnek, polírozó kezeim törődésére várva, hogy ellopták őket a kertes ház belső udvarából, az ő összes verseny-, meg mittoménmilyen felnijeivel együtt. Nagyon örültem a hírnek, mindegy, mondtam, hogy bele van gravízozva az enyémbe egy rendszám, figyelje a hirdetéseket, stb. Persze én Horvátországban voltam éppen, nem tudtam a felnik után eredni, meg aztán értelmét sem nagyon láttam...
Lényeg a lényeg- elugrottak egy nem messze lévő fémgyűjtőbe, lerakathoz, méhbe, tudsomisén és ott figyeltek a felnik a halom tetején. Mind a sok.
Éljen a magyar föld, a biztonságos zuglói családi ház, a tolvajok, a fémgyűjtők, s úgy ahogy van -talán-, az egész társadalom(?).
Meglett, ez a lényeg, még jó, hogy a kocsimat nem lopták ki a garázsból ezalatt:S
Le lesznek polírozva, k.rvaszéplesz, no:)
Akit érdekel, ELADÓ- 4szerszázas, 15ös, vannak excenteres csavarok is hozzá esetleg. Nincs olyan kocsi, amire feltehetném...
Uff
Életet mentett! És nem viccesen mondva, vagy átvitt értelemben.
Édesapámmal cseréltünk egy hétre, az dízöllel mentem horvát szomszédainkhoz, kompromisszumot kötöttem, ez van... A lényeg tehát, hogy a GTV nála volt és Bp-en tett meg párszáz km-t (sajnos). Édesapámat egyik délután sürgősen behívták a korházba szüléshez. Kiderült, hogy nem kis galiba volt a csöppséggel és perceken múlott az élete, ami nagyban köszönhető a GTV-nek. Nem részletezném a konkrét esetet, de annyit tudni érdemes, hogy egyébként nem vezet gyorsan városban apám, (mert hát ugye minek?), de ha behívják szülni, akkor nem szívesen ülök mellette, és más sem szerintem. Láttatok már taxist "drága" fuvarral őrülten száguldani? Na, emeljük négyzetre, vagy ilyesmi. Remélem ebből soha nem lesz gondja, és balesetet sem okoz majd...
Mindenesetre a GTV most életet mentett. Ennyi.
Ezzel a beszámolóval tartozom még, úgy érzem...
Most találtam az archív képek között ezt a dögöt. Angliában béreltük ki, eredetileg valami kisebb volt a listánkon, de olcsóbban adtak nagyobbat végül.
Azért írom meg ezt a posztot, mert hátha(?!) bárki ilyen autó vásárlására adná a fejét- Isten ments.
Sok autót vezettem életemben, a legtöbbet meg tudtam szeretni valamiért, akár percekkel a vezetés kezdete után.
Ez egy sz@r. Ilyen hangos és kelletlen dízelmotort, ami ilyen sokat fogyaszt még nem láttam. Cmax-ot vezettem elég sokszor, abban az 1.6os TDCI motor van, az kellemes volt, ez nem az. Nagyon nagyon zajos és olyan hangja van, mint egy öregebb, széthajtott teherautónak, pedig volt benne vagy 7ezer(!) km, fél éves sem volt.
A színe szép volt, egész kényelmes és tágas volt, nagy csomagtartó, 6os váltó ami egy rendes motornak remek párja lehetne.
8.7-8.9et evett szinte csak országúton és autópályán használva- és az autópályán is max 112km/h-nak megfelelő max sebességgel közlekedtem, mert szabály az szabály- ott is;) Tényleg nem hajtottam nagyon, sőt- kedvesem, öcsém és édesanyám is a fedélzeten volt, utóbbi kettő fosik mindentől ezért riasztózik magas fordulatszámra, kanyarsebességre stb stb. Ilyen menet mellett a 156 1.9JTD-vel 5, max 6 litert evett volna és nem fordult volna fel a gyomrom lehúzott ablakos krúzin' mellett a hanghatástól. Ja és rezonált is, remek...
Irány Horváthon, racionális választás a családi autóparkból JTD SW, evvan.
Az SW nagyon gyengécskének tűnt eleinte a V6 után, Novitec ide vagy oda, de aztán megtanultam újra vezetni a túrólyukkal, novitecgázpedálreakcióval, de akkor is benzin az üzemanyag neve. Fogyasztás- pálya+szerpentinek+falubanközlekedések: 5.25. Ezt hogy a fenébe tudja egy telepakolt dög sportwagon?! Pofátlanság...
Folytatás következik, még 3 nap és megyek vissza kedvesemmel, hajrá Novitec;)
Egy hete, most tudtam meg, mert külföldön süttetem a hasam...
Annyi vigasztal, hogy Alfa klubtag az új tulaj, remélem gondját viseli majd és szeretni fogja ezt a gyönyörű és jó autót... ejj, nem vagyok boldog... Alfa talin majd megsimogatom, ha látom.
5 évet töltöttünk együtt- jóban és semmi rosszban. ennyi.
Még pont eladás előtt 40ezer HUF kikerült a tárcámból- biztostás, zk, műszaki, minden oké...
Agip benya nagyon bevált a kocsiban- csendes járás, alulról húzás magabiztosabb volt vele- lehet, hogy rászokom az agipolásra, bár sehol nincs a közelben kút:S Veszprémbe nem mehetek mindig ;)
Fogyasztás: 9.7- szerintem ez az utsó, amit mérek- ezt is csak kiváncsiságból. Ebben mondjuk csak ~100km város volt, így nem meglepő az érték... Vagyis azért kicsit az, mert elég sokszor élveztem a V6 morgását, s üvöltését. Sejthető, hogy rendben a motor, ennek nagyon örülök- egyben van a drága, soha nem adom el:)
Nagybátyám kipróbálta- kissé durván bánt a gázzal, csúnyán néztem rá, de olajkályhához van szokva, rég volt már neki Alfája...
Első fogyasztásom tankolástól tankolásig OMV-féle drágábbik 95össel (Carrera? vagy az egy porse?) 10,28 liter. Vegyes használat, vegyes sebességgel;)
Ennél azért többre számítottam, ejnye-ejnye... Nem gond, majd javítok rajta:D
PS: nem tudom van-e 71 liter a tankja, mert 58,3 litert tankoltam bele és már világított a jelzés. A tartalék akkor elvileg 9 liter.
Nos, nézegetem a MAK felnik utódját, bár idén a cserére nem kerül sor, de nézni ugye szabad:)
A cs.ch-n találtam is pár képet egyik kedvenc Novitec felnimmel szerelt klónvasról, így nem kell fotóboltolni, ilyen lenne vele pontyosan, mint a képeken.
Ravliknak írtam, hogy rögtön ajándékozza nekem az ő felnijeit (17"-osak, 18 szóba sem jön Andrásbácsi:P), de csak kocsicserével érdekelné a dolog:DD
Az első képen tehát Novitec N5, a harmadikon a számomra szimpatikus gyári 17es, a negyediken pedik a Barracuda (Blade oldaláról), ami szintén szimpátikus darab.