WebM - főkép
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-20

Arra gondoltam, hogy néhány posztban összegzem az első tapasztalatokat. Kezdem is a motorral, mégiscsak ez az autó lelke. :)

Annyi jót írtak már róla, hogy nem is tudom, hogy mit mondjak még. :) Specifikáció szerint 200 ló, ami egy nem túl nehéz kasztniban kellemes, jól autózható viselkedést ígér. Sokszor vezettem már erősebb és gyengébb autót is, így gondolatban kb. el tudtam helyezni. Ehhez képest érzetre inkább többet kaptam, amiben nyilván szerepe van a gyors váltónak és a könnyed mozgásnak is, de a motorról is úgy hírlik, hogy a névleges teljesítményét szerényen inkább alullőtték a valóshoz képest.

A turbóval alapvetően inkább nyomatékosra mint pörgősre van hangolva, a leszabályzás sincs magasan (elvileg eleinte 5500, ami később valamivel feljebb tolódik, de nem tudok róla, hogy ez hivatalosan meg lenne erősítve), habár ezt a régiót még nem volt alkalmam kipróbálni, mert még bejáratós, én meg fegyelmezett vagyok, még ha nehezemre is esik. :) Mindenesetre a 2000-3500-as tartományban is szépen gyorsul, a modern turbómotorokkal kapcsolatban el kell ismerni, hogy az alacsonyan érkező nyomatékhegyek a hétköznapokban nagyon kényelmes használatot eredményeznek.

A hangja a hengerszámhoz mérten nagyon szép, sportos, de mellé elég halk és kulturált. Fogyasztásra inkább majd visszatérnék hosszabb használat után. A MultiAir rendszer a Giuliettában sajnos elég kényesnek bizonyult. Nem tudom, hogy az azóta eltelt 7-8 évben milyen fejlesztések történtek, majd elválik, hogy ez a motor hogyan szerepel, arra mindenesetre ügyelni fogok, hogy csak jó minőségű olajat kapjon megfelelő gyakorisággal, állítólag korábban ebből fakadt a legtöbb probléma (nem a tulajok hibája, a csereciklus volt túl hosszú).

Start-stop. Változó a megvalósítások színvonala, de alapvetően eddig egyiket sem szerettem nagyon, és sajnos az Alfa sem kivétel. Ami kifejezetten zavaró, hogy ha megállásnál leállítja a motort, kirakom a váltót N-be, majd felengedem a féket, akkor újraindít. Nem foglalkozik vele, hogy N-ben vagyok. Indulás után fél perccel is simán leállít, amikor még teljesen hideg a motor (habár alapjáraton nem sokat melegszik, tehát ez még lehet megalapozott is). Szerencsére deaktiválható, viszont ezt minden indításnál meg kell tenni, ami nem túl kényelmes. Olvastam egy olyan megoldást, hogy a motorháztető érzékelőjének csatlakozóját szét kell húzni, így nyitottnak hiszi, és akkor deaktiválódik a funkció, de én nem szeretem az ilyen mókolásokat, mert nem tudom, hogy másra nincs-e hatással az a szenzor. A start-stop kérdése egyelőre megoldásra vár, de lehet, hogy csak rászokok majd a kikapcsolgatására.

Apró érdekesség: az olajszint menüből ellenőrizhető, nívópálca nincs. Van ilyen máshol is, úgy tűnik, az Alfa is elindult ebbe az irányba.

>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-17

Papírok, magyarázat, tankolás, és már pörögtek is az első km-ek. Azóta boltba menni is öröm. :)

Többen is óva intettek attól, hogy a külső és a belső is piros legyen, de nekem mindkettő annyira bejön, hogy képtelen voltam őket elengedni, még ha sokak szerint ez így egy kicsit sok is. Szerencsére még rendelés előtt volt alkalmam élőben csekkolni egy ilyen példányt, így nem vállaltam zsákbamacskát. Nekem nagyon tetszik, és ez a lényeg. :)

Ülésekből maradtam a félbőr változatnál, nyáron sajnos a szövetben is könnyen megizzadok, szellőztetés pedig nem rendelhető. Szerintem élőben szépek a fekete betétek (fotókon kicsit furcsa), és a szövet is jó minőségű.

Felniből nagyon dögösek vannak nagyobb méretben, de az itthoni utakra jobbnak láttam maradni az alap 17-esnél, nekem tetszik ez is, és talán a futómű is meghálálja majd.

Bejáratásról, biztonsági olajcseréről megoszlanak a vélemények, egyelőre nem használom a felső fordulatszámtartományt (egyébként lent sem megy rosszul, inkább nyomatékosra van hangolva a motor), kerülöm a konstans fordulaton történő hosszú haladást, és az első olajcserét is előrébb fogom hozni.

A benzinről többeket is kérdeztem, normál 95-öst javasoltak, és a gépkönyvben is ez van, úgyhogy - habár így az elején jól esik mindent megadni az autónak - úgy döntöttem, hogy egyelőre ennél maradok.