Blog >> szerviz

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-30

Szintén Zé. érdeme:
- új hátsó féktárcsák, betétek
- hátsó motortartó bak

Már nagyon kellett a bak, végre alapjáraton nem masszíroz az ülés, és induláskor nem remeg be a bódé :)

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-29

Zé. mester ma legózott egy kicsit az autóval:
- Vezérlés, vízpumpa, feszítők
- Olaj, szűrők, fagyálló
- Felső lengőkar
- Kipuff függesztő gumik

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2012-05-02

2012.04.27. újabb szerviz.

Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.

A futóművet is beállíttattam.

Óra szerint: 61 041 km

>> SzervizLongman // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-02

Ma lekerült a kocsi a fényező műhelybe hogy frissítést kapjon a külcsín, mellette megrendelésre került néhány alkatrész, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő, termosztát, ventillátor hőgomba, féktárcsák, betétek, motortartó bakok. Az első futóműben is enyhén koppan valami, de azt még meg kell nézni hogy mi is pontosan. Klímáshoz szintén bejelentve jövő hétre.

A mai napon végre beépítettük, a szerelőm vezetésével - a már korábban megvett (1. kép) - szíjakat, görgőket, szűrőket, olajakat folyadékokat. A várakozás oka, a meglepően zord és hideg idő, valamint a műhely fűtésének gyengesége.
A szerelő még nem javított JTD blokkot, ezért előtte interneten készült fel a javításra. A szerelést nagyban támogatta az eLearn.
Reggel mentem este jöttem el!
Először a vezérműszíjcserével kezdtünk.
Észrevételek:
A motortartó bakból kiszakadt, az alsó motorvédő lemez csavarjának egy menetes fészke. Hegesztek bele, majd egy anyát.
A motortérben az egy rétegben festett szénacél elemek erősen korrodálnak. Pl.: motortartóbak, alsó zárhíd, hűtő tartó, 2 db első függőleges nyúlvány. Ezeket tavasszal lecsiszolom, a rozsdát passziválom, alapozom rozsdagátló alapozóval, majd selyemfényű fekete festékkel lekenem.
A főtengelyen levő hosszbordás szíjtárcsa EPDM gumija elöregedett (2. kép). A következő szíjcserekor cserés lesz!
A motortartóbak tartó blokk csavarok elég nehezen jöttek ki, hajtatták magukat, menetrögzítővel be voltak kenve. A vezérműszíj feszítő görgő csavarja elég rövid, sima 8.8-as hlf. csavar (4. kép). Max 5-6 menet megy be a fészekbe. Vélhetőleg nem gyári. Legközelebb kap egy gyárit.
Az Airtex vízpumpa a tömítettséget, nem O gyűrűvel, hanem papírtömítéssel oldja meg! Kár érte!
Az olajleengedő csavart az előző szervízkor megtépték. Másrészt dióta helyen is van, vízszintes pozícióban, tőle kb. 3 cm-re a motortartó bak. Villáskulcs, csillagkulcs lefordul, 1/2"-os crova nem fér oda. A 1/4"-os crovaszár csőhosszabbtás mellett eltörött. A csavart, annak szoknyájának teljes - hidegvágóval való - leverésével lehetett kilazítani. A csavar nagyon lágy anyagból van. Mivel a 13 kulcsnyílású csavarból - a sarkok lenyalódása miatt -, már csak 12 mm-est tudtam csinálni, azt, már csak ezért sem húztuk agyon, de biztos, ami biztos körbekentük a csavart sziloplaszttal.
A következő olajcserekor kap egy gyári új leeresztőcsavart!
Az olajszűrő fedél szintén nehezen jött le!
FIGYELEM! OLAJCSEREKOR A SZŰRŐ HÁZAT ÉS A LEERESZTŐT NEM SZABAD NAGYON MEGHÚZNI!!!
A hosszbordásszíj cserekor volt egy kis ijedelem, mert a megvett a Dayco rövidebb volt, mint a bent levő Dayco, és más volt a száma is. 12:07-kor még tudtam hozni, a helyi autósboltból - egy a bentlevővel azonos számú szíjat -, de az meg hosszabb volt mint az eredeti! Végül a rövidebbet (Dayco 6PK1725) tettük be, és a rugós feszítő is, rúgóutjának felénél állt be!
A hajtóműbe pont 2 liter olaj ment bele. Nem fért bele az előírt 2,3 liter!
A motor előtti öntött hűtővízcső légtelenítő csavarját nem mertem kitekerni. Eleddig levegősödést nem tapasztaltam...
Eddig ahány 100k feletti 1.9 JTD-t láttam, mindegyik fékszervo vákum szivattyújának tömítése engedett. Ennek is, ezért cserétem a tömítést, gyári lapostömítésre. A pumpa működésének közben, közelről hallható annak berregő hangja!
Figyelem! A habos klímatisztító használatától óvakodjon mindenki. A szellőzőrostélyokban folyadékká vált hab, belefolyott a fejbe és kinyírta azt! Remélem csak időlegesen. Sercegett, és most meg ki-be kapcsolgat. Most szárongatom. (5. kép) Szerintem tápegység...
Munkadíj: 16.000,-Ft
Összességében nagyon elégedett vagyok a mester precíz és alapos munkájával. Arról nem is beszélve, hogy én is kivethettem a részem a szervízből. Láttam mindent és tanultam.
Most aztán, már tényleg nyugodtam álomra hajthatom fejem, tudom, hogy mindent kicseréltem. Remélem a Vas is hálás lesz ezért, sok és boldog hibamentes km-t teszünk meg közösen!
A munkádért köszönet Pál Béla!
Hazafele megcsusszant a kuplung, remélem ez valami rövid elmezavar, vagy a szervíz mellékhatása (olaj esetleg). Vagy már a Novitec-é?!? Nagygázas, 6-dikban való induláskor sem fulladt le. Sajnos! Remélem magához tér. Majd figyelem!

>> SzervizPagi79 // Alfa 145 1.6 TSpark // 2012-02-19

Megvolt az első nagyobb szervízelés is: első lengőkarok, a bal féltengely-csukló, olaj, szervóolajcsere, a hátsó ablakfűtés, a jobb oldali elektromos ablak, illetve a bal oldali tükör háza meg lett ragasztva, égők lettek cserélve, meg még apróságok.
Van két tenyérnyi rohadás-folt az alján, az marad márciusra, ha már jó idő lesz.
Másfél hét van még műszakiig, de elvileg nem lesz gond!

>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2012-02-10

Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.

Km: 110500

>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2012-01-03

Ma reggelre volt időpontunk az Autóház Budaörshöz a nyolcvanezres felülvizsgálatra.
Két kisebb dolog volt még a "kívánságlistán". A jobb első kerék kicsit nyüszögött, mint később kiderült egy pici kavics szorult be a féktárcsához valószínűleg a téli kerekek felrakásából. A másik dolog pedig a jobb ajtó nem csukódott 100%-osan, néha rá kellett segíteni. Ez is egyszerűen orvosolható volt.
A majdnem egy napos móka végeredménye:
- Olaj-, levegőszűrő-, pollenszűrő-, és olajszűrő csere
- 4 új fékbetét
- 1 db fényszóró izzó + 1 db halogén izzó
- Futómű beállítás, fékhatás mérés, fényszóró beállítás
145 511 Ft

>> Szervizfapuma8 // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-11-18

Vezérműszíj+ görgők gyári
Vízpumpa gyári
Ékszíj
Xenon 55w 4.3k
Helyzetjelző
Olajszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő házzal
Gázolajszűrő
Olaj Selenia 10W60 Racing
2db ablaktörlő
Chip

Wredestein Winter Xtreme 205/55/R16
Futóműbeállítás

>> Szervizwilzi // Alfa 156 Alfa Romeo 2.0 JTS // 2011-10-19

Az autó elkezdett kicsit kéken füstölni, meg úgy éreztem, hogy a lovakból sem mindenki veszi ki a részét és gyengébben muzsikál, ezért elvittem Szatyihoz, aki szétszedte a motort és az alábbi alkatrészeket cserélte ki illetve javította meg:
Hengerfej tömités-
Vezérmüszij szett-
szelepszár szimering/16db/-
Ballansszij-
Ballansszij feszitö-
Vizpumpa--
Szelepfedél töm.készlet-
Motorolaj-5L-AGIP-
0lajszürö-2000ft
Hengerfej-le-fel-vezérlés csere-
Hengerfej jav-szelepek csiszolása-tisztitás-szim.csere.-
Üzemanyag szürö-

Újabb vagyont költöttem az autóra, de hát aki Alfa tulajdonos az tudja milyen ez. Az első futómű, kuplung mellett már a motor is garanciális. Király:)
Most biztos, hogy egy ideig csak olajat kell benne cserélni. Az autó hibátlan.