Blog >> helyzetjelző

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-08-15

A 156-ban is LED helyzetjelző pislogott a Xenon mellett, gondoltam teszek egy próbát a 159-nél is.
Ebay-en vettem, ez volt a címe: "2 T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V"

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-04-24

Hol is kezdjem...? Az úgy volt, hogy a lengéscsillapítóim szépen lassan tönkre mentek. Arra gondoltam, hogy inkább felújíttatom őket, mint hogy újat vegyek. Na, meg azon kívül, hogy megújulnak, kicsit keményíttetni is akartam rajtuk, valamint oda-vissza dolgozósra megcsináltatni. És ez mind töredéke az új árának. Dunakeszin a Lindor foglalkozik ilyesmivel, viszont csak kiszerelt lengéscsillapítót lehet odavinni, ők nem szedik ki az autóból. Mivel kellett az autó minél előbb, így nem a jól megszokott Alfaterék szervizét választottam a lengéscsillapítók kiszerelésére, hanem Dunakeszin lévő Alfa Romeo szervizt. Ez így utólag eléggé nagy hibának minősült, mert szerintem horribilis összeget kértek el munkadíjra, Alfateréknál nem ezt szoktam meg. Itt is visszaköszön a régi igazság, miszerint járt utat járatlanért ne cserélj fel...!
Na, de visszatérve a lengéscsillapítókra. Lindor műhelyben kiderült, hogy nem lehet felújítani a cuccot. Ennek az az oka, hogy kizárólag a két csöveseket tudják megcsinálni, nekem meg egy csövesek voltak az autóban. Nagyon örültem, mert az autó szétszedve várakozott a csápos emelőn, nyilván a rosszakat nem tetetem vissza, mehetek újat venni. Szerencsére van ismerős, akinek köszönhetően 40%-os kedvezményt kaptam az UNIX-nál, így azért valamivel olcsóbban sikerült hozzájutni az alkatrészekhez. Hátulra Optimal, előre pedig Monroe lett a választás, de mindenhova két csöves került, hogy már most szem előtt tartsam a jövőben egyszer majd bekövetkező felújítás lehetőségét. Ja, a rugók azért kaptak egy szép piros színt.
A lengéscsillapítón kívül a jobb hátsó hátulsó keresztstabilizátor is ki lett cserélve, mert a szilentek teljesen elfáradtak. Valamint mivel a jobb első helyzetjelző kiégett, az is cserélve lett.

>> Szerviztipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-01-23

Első fékbetétek cseréje, TEXTAR betétek kerültek fel. Ezek állítólag kevésbé hajlamosak a későbbiekben csikorogni. Cserélve lettek az első helyzetjelzők is, szép fehér fényű izzókkal.

Hogy hol?

MÉTA autó szerviz, XVIII. Méta u. AJÁNLOTT!!!

Fentiek után ettünk egy qvvajó hambit. Ez azonban érdeklődés hiányában nem kerül ismertetésre. :)

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2013-01-09

Ha szerviz, akkor valami esik, vagy eső vagy hó.
Olaj, olajszűrő és a szokásosokon kívül javítva a KH a helyzethelzőben, pótolva lett a kipufogó rögzítő így nem zörög, működik ismét a csomagtér világítás és a tolatólámpa.

Egy ideje terveztem már, hogy az első helyzetjelzőket lecserélem LED-re. Szerdán meg is vettem kettő darabot, majd az egyiket be is tettem. Nem ég. A visszajelző nem világít, tehát csak félig jó. Aztán ment az ötletelés, hogy hogyan lehetne megcserélni a polaritást maradandó károsodás nélkül.
Ma elmentem egy villanyászhoz, szembesítettem a problémával, nagyon rázta a fejét, hogy kicsi a hely megcserélni a helyzetjelző foglalatához vezető kábeleket; mert máshogy nem nagyon lehetett működésre bírni az ledeket. Így hát szétvágta a vezetékeket és kicsit hosszabbra is hagyta, majd betettük a ledeket és most jó.
A vicc az egészben az, hogy ugyanilyen led, ugyanilyen autó, és nincs megfordítva benne a polaritás.

Érdekesség: csak gyújtással világít a hibavisszajelző, de ha jár a motor, már nem. Fénykürtre is fel-fel villan, de nem mindig.

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2011-12-21

A mai napon, kicseréltem a helyzetjelző izzókat ellenállásos (hő disszclipációs) 3 power LED-es-ekre! Cserekor, a kivett jobb oldali régi izzó felraktam az akkumulátorra, s onnan - mikor a bal oldalit vettem ki, és észrevettem egy régi helyzetjelző izzót a foglalatban - azonnal levertem, melyet elnyelt a motortér! A búrában levő kis izzót, egy drótra felrögzített, besziloplasztozott kis mágnessel tudtam kicsalogatni a foncsor alól, hosszas, vagy 20 perces erőlködés árán. Mindenki vigyázzon a helyzetjelző kiszedésekor, mert az izzó sokszor könnyebben kicsúszik a foglalatából, mint a foglalat a foncsorból!
Update 2012.09.08.:
Az izzók tönkrementek, felváltva (de nem rendszeresen) írogatja a fedélzeti számítógép, hogy kiégtek. Valószínűleg tönkrement a rajtuk található SMD ellenállás, és így nem vesznek fel akkora áramot, amennyire az hibakereső áramkör szerint szükség volna. Így ő úgy látja, hogy kiégtek, de valójában világítanak.
Mindenkit óvva intek, az ilyen és ehhez hasonló helyzetjelzők beépítésétől. Főleg nem szabad ilyeneket venni vidéki kiskereskedőktől. Indokolatlanul drágán mérik, és silány a minőségük!
Update 2012.11.11.:
Ma volt időm és rápillantottam a helyzetjelzőre. Siralmas. Levált és tönkrement az ellenállás (9-10. kép). Mielőbb kiszerelem, míg fel nem gyújtja az egész autót!

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-11

Most úgy néz ki egyenlőre kész. Kapott egy új helyzetjelzőt flexibilis LED szalag személyében. Most eléggé kívánja a szemem az üvegekre a fóliát is. Majd meglátjuk mi lesz a következő projekt.

Ma kicseréltettem a légszűrőházat (bontottat vettem), a két kézifékkötelet, és a bal első helyzetjelző izzó foglalatot. A régi légszűrőház fedele nem záródott teljesen, így fals levegőt szívott, és a légtömegmérőnek sem hiszem, hogy jót tett a dolog. Most érezhetően finomabban megy.
Az utasoldali légzsák hiba jelentkezett megint. Lehet, hogy legközelebb kiiktattatom azt a csatlakozót.
A bal első helyzetjelző izzó foglalatot kiszedtem a régi lámpabúrából, és berakattam.

Egy ideje bal oldalról hallani némi kattongó, körforgalomban (olyankor jobban megemelkedik az autó bal oldala) recsegő hangokat. Szóval a lengőkarok produkálják a hangokat. Később cseréltetem.

km.: 194.761

>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-10-24

Azt hiszem egyelőre befejezettnek tekintem a LED-esítést, most hogy már elkészültek a helyzetjelzők is és a rendszámvilágítás is! Ugyanaz a srác csinálta, aki a beltérvilágítást is! Viszont mivel a középkonzolon mindegyiknek van visszajelzője, ezért kellett bekötni a rendszerbe ellenállásokat is, hogy ne azt érzékelje folyton, hogy ki vannak égve az izzók! Azt mondta a srác, mindegy hogyan kötöm be az ellenállásokat, mert mindegyiket párhuzamosra csinálta! Vagy mi! :-DD Nem értek a lovakhoz! :-D Csak annyit kellett tennem, hogy megbontom egy kicsit a kábelek szigetelését és hozzáforrasztom az ellenállásokat! :-)
Jah, az autót szemből nézve a jobb oldali LED a régi és a bal oldali a most készült! :-)

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-10-12

A nyér végére kiégett mindkét első helyzetjelző izzóm.

Led izzók: 2.425 Ft
Extra drága csere (lökös le-fel) + fényszóróbeállítás: 13.500 Ft