Mutasd

>> Egyéb2014-07-21

Elég régóta terv volt egy ilyen csatlakozó beszerzése, de valahogy mindig elmaradt. Ebay-en nézelődve azonban a nagyon kedvező ár miatt azonnal lecsaptam rá. Ma meg is érkezett, kipróbáltam, működik, csak még a legmegfelelőbb progit kell hozzá megtalálni Androidra. Párat már kipróbáltam, de még nem tudom melyik válik be a legjobban.

Update: Úgy néz ki, hogy a Torque Pro a befutó app.

>> Esemény2014-07-05

Kisuvickolt autóval indultunk reggel Balatonfüredre, és amint kikanyarodtam a parkolóból, elkezdett esni az eső Budapesten. Ez már a harmadik év volt, hogy megáztunk AlfaCity-be menet. Tiszta ideg voltam, mert pont annyira lett vizes az autó, hogy tele legyen foltokkal. Balatonfüreden emiatt az első utunk egy mosóba vezetett.
Kíváncsian vártam az új helyszínt, nekem nagyon bejött, hátránya, hogy nem találkoztam mindenkivel, akivel váltottam volna pár szót. Van több olyan ismerősöm, akiről csak onnan tudom, hogy ott volt, hogy láttam a képeken. :-) Viszont több lehetőség volt árnyékban üldögélni és egy ilyen napsütéses napon ez nem volt hátrány! Csemete nagyon élvezte az ugrálóvárat, elég hosszú időt töltött ott.
Mindent összevetve nekem bejött az új helyszín, a kiccsalád is jól érezte magát, tökéletes program volt. :-)

Egy kis saját készítésű videó a rendezvényről:
http://youtu.be/Dswyoi7lbEM

>> Szerviz2014-06-23

Kinyitottam ma délután az autó ajtaját, és mit látok? Egy ketté tört rugó fekszik a szőnyegen. Néztem a pedálokat, mindegyik működött. Hát, akkor honnan jött? Nem messze jártam Zé.-től, be is ugrottam hozzá, hogy tekintse meg. Megnézte, azt mondta nem kell aggódni, nagy baj nincs, csak drága. Ez a rugó a kuplung pedál valami visszahúzója, igazából sok funkciója nincs alapvetően. Én viszont úgy gondoltam, hogy nem baj az, ha a helyén van. Meg is kaptam az összeget, kb 17000 Ft az új. Ez nem hangzott túl jól. Viszont gyorsan kikaptak egyet egy bontás alatt lévő 166-osból, amit megkaptam 5000-ért. Rugó gond letudva.

Update:
Kiderült menet közben, hogy ez a rugótörés a tempomat működésére is hatással volt, méghozzá negatívan. Hiába kapcsoltam be, nem tartotta a sebességet. Visszatértem hát a műhelybe, ahol sikerült megoldani ezt a problémát is.

>> Esemény2014-06-08

Ma felkerült a reklám matrica a szokásos helyre, a hátsó szélvédőre. Vagyis csak részben oda, mert a "10 éves az Alfa Amore" rész hosszú távon is marad, annak más helyet találtam.

>> Esemény2014-05-31

Ez már a negyedik ilyen szervezése volt a TotalCarnak, eddig mindig lemaradtam valamiért, de ma eljutottam ide is. Végül is ez egy márkafüggetlen autós találkozó volt, kötetlen beszélgetés, ilyesmi. Régen voltam bármilyen találkozón is, már nagyon ki voltam éhezve valamilyen összeröffenésre.
Alfákkal is voltunk páran, és életemben először vezettem Spidert is. Ezért hatalmas köszönet Willynek! :-)

>> Szerviz2014-04-25

Azt vettem észre az autón, hogy egyre jobban elhagyta az erő. Szinte napról napra gyengült a teljesítménye, de városban ez annyira még nem is jött ki. Viszont múlt hét végén egy vidéki út során, ahol több nagy emelkedőt is le kellett küzdeni, feltűnt, hogy az autó erőlködik, nem akar felmenni, vissza kell váltogatni, holott ez korábban ezen a részen nem volt megszokott. A motor is magasabb fordulaton kezdett el húzni, ha azt a minimális erőt húzásnak lehetett nevezni. A kipufogón is egyre több füst távozott, valamint a fogyasztás is megnőtt. A turbóra kezdtem gyanakodni, de szerencsére itt a fórumban megnyugtattak, hogy ahhoz nagyon nagy bajnak kell lennie, sanszosabb, hogy valamelyik turbócső adta meg magát. Mivel a motortérbe betekintve nem láttam sehol szakadást, ellátogattam Zé. mesterhez, hogy derítse ki nekem a hiba forrását. Sikerült is megtalálni, hogy hol távoztak a lovak. Végül nem a turbócsövek voltak a hibásak, hanem egyszerre két vákuumcső is bűnös volt. Mindkettő az illesztésnél szétszakadt. Az egyikről raktam is fel képet. Ez villámgyorsan orvoslásra is került.
Még a télen elszakadt az ékszíjam, akkor egy közeli szervizben lett kicserélve, de azt nem tudták megmondani, hogy mi nyírta el az ékszíj szélét. Viszont néha érdekes hang hallatszott az autó elejéből, kicsit csattogós, fura zörej volt ez. Zé. el is kezdte keresni a hiba forrását, és gyorsan kiderült, hogy az ékszíj megint rosszalkodik. Kiderült, hogy a feszítő görgő el van görbülve. Hogy ezt a téli ékszíjszakadás szervizelésekor a javítást végző szerviz miért nem vette észre, az talány. És hogy mi lehet az elferdülés oka, az szintén kérdéses volt. Szétszedés után derült ki, hogy a generátor szabadonfutójáról hiányzik a porvédő gumi. Először az volt a tipp, hogy elhagytam, de aztán kiderült, hogy ezt bizony valaki kilyukasztotta, csak a gumi közepe hiányzott. Itt szépen telement a szabadonfutó kosszal, megakadt, és minden egyes autóleállításnál rántott egyet a görgőn, ami szépen lassan elferdült. Ezt a rántást éreztem is sokszor, de őszintén szólva a kettőstömegű lendkerékre gyanakodtam. De végre fény derült a titokra, egy feszítőgörgő, egy ékszíj és egy szabadonfutó cseréjével ismét tökéletes a rendszer. Az autóba visszatért az erő, a csattogás is megszűnt és a leállítás is zökkenőmentes. :-)

>> Szerviz2014-04-11

Igazából 159ezer valamennyi, de lényegében 160ezer. Olajcsere szűrővel, gázolajszűrő csere, légszűrő csere. Pár kérésem megvalósítása elmaradt, így vegyesek az érzelmeim a szervizzel kapcsolatban (szándékosan nem nevesítem a műhelyt). A lényeg megvan, a többi meg majd pótolva lesz.
Az olajat én vittem.

>> Egyéb2014-03-22

Ideje volt már, hogy felkerüljenek a nyári kerekek. Így ez ma meg is történt.

>> Szerviz2013-12-28

A mai napon Sparcotól vásárolt ablaktörlő beszerelésre került. Működik, ismét kilátok hátul! :-)

>> Szerviz2013-12-23

Pár héttel ezelőtt megadta magát a hátsó ablaktörlő motorja. Először belassult, egyre lassabban törölt, majd végül teljesen megállt. Sparco kiszerelte a sajátját az autójából, én meg elkértem némi kp-ért cserébe. Beszerelés később.