Blog >> backstage
Már mikor tavaly megrendeltem az autót, akkor megkeresett Halesz, hogy szívesen lefilmezné ezt a színt. Persze, miért ne.
Aztán hosszabb szünet után, mikor júliusban megérkezett az autó a kereskedésbe, fel is vett pár vágóképet róla. Úgy volt, hogy lesz velem is egy kis beszélgetés ebben, de nem tudtunk megfelelő időpontot találni.
Úgy alakult, hogy a nyár folyamán Halesznek sem volt ideje a nyersanyagból összerakni a videót, így addig húzódott a dolog, hogy végül találtunk megfelelő időpontot az interjúra is. Így, tehát, szeptember elejére elkészült a videó, majdnem az eredeti elképzelés szerint.
Backstage extra - A Montreal zöld Giulia Quadrifoglio
Láttam AlfaCity-t belülről. Csak nem úgy, mint Ti. Annyira belülről láttam, mint Neo a Mátrixot. Tudtam, hogy működik, hogy minden alaktrésze passzol egymáshoz :)
Viszont nem láttam, hogy milyen is igazán. Éreztem, hogy működik, hogy hatalmas, hogy ez valami jó, de a részleteket nem tudtam élvezni, mert én voltam az egyik, aki az alkatrészeket működtette épp.
A sok-sok negatív előítélet, a sok vádaskodás kihozta belőlünk a maximumot. Valami nagyot akartunk alkotni, amiről utána azt mondják: megérte, jó volt ott lenni, jövőre is el kell menni.
Jónéhányan előítéleteket fogalmaztak meg, azt terjesztették, hogy biztosan sár lesz vagy azt mondták, hogy ha nem sár lesz, akkor por lesz. Hiába mondtuk, hogy égszakadás esetén sem lesz sár, tornádó esetén sem lesz por. Nem hittek nekünk.
Végül napsütés lett, meleg lett, szélcsend lett. És 800+ Alfa lett :) A legbüszkébb pedig arra vagyok, hogy a résztvevők több mint 20 százaléka külföldről érkezett!
Rossz, hogy nem láttam, milyen tuti Alfák érkeztek, mert épp szétestem, folyamatosan csörgött a telefonom és ide-oda rohangáltam, próbáltam átlátni a káoszt. Utólag, a képeken fedeztem fel, hogy milyen autókat nem láthattam közelről...
Szokás szerint mindössze néhány emberrel tudtam normálisabban beszélgetni. De utólag jó látni, olvasni, hogy tetszett Nektek, hogy jól éreztétek magatokat.
Úgyhogy legszívesebben már most el is kezdeném szervezni a 2010-es AlfaCity-t. És, ha úgy vesszük, már el is kezdtük szervezni, hiszen már most arról beszélünk, mik azok a dolgok, amiket jövőre meg akarunk valósítani :) Szóval remélem, Ti is ugyannyira várjátok, mint én.
És mégvalami. Ez volt az utolsó alfás találkozó a GT-mmel. Azt hiszem szép búcsúajándék volt ez neki :)
Az a rohadék levonó... a képen éppen a csíkokkal küzdök. Nem is azokkal volt igazi nehézség, bezzeg a fluoreszkáló 08-as logó, na, az aztán nem adta könnyen magát! És jó sok ragacsot otthagyott maga után. Voltam annyira rutintalan, hogy nem rögtön a matrica leszedése után álltam neki eltávolítani az ottmaradt ragasztót, hanem adtam még neki pár napot, hadd tapadjon bele a por.
Először sebbenzinnel próbáltam. Negyedórás dörgölés, és intenzív bazdmegolás után sikerült leszedni a nyolcas felső-belső kis karikáját, ráadásul rá ment egy fél üveg benzin. Hát akkor ez így nem lesz jó. Konzultáltam Matricás Csabával: ő pedig hozott magával egy adag oldószert. Az valamennyire leoldotta, viszont abból meg négyezer körül van egy flakon, és el kellett volna használni legalább a felét. Tehát ez se jó.
Szerencsére Csabának volt még egy ötlet a tarsolyában: 95-ös benzin! Hm, hát próbáljuk meg. És láss csodát, 5-5 perc alatt, mintegy 2 deci benya felhasználásával pikkpakk lejött az összes trutyi. Persze előtte-után gőzborotvával alaposan átmostam a felületet. A "tejben-vajban fürösztés" analogiájára ezentúl mondhatom, hogy benzinben fürösztöm az autót. :)
Egy dolog viszont kurvára biztos: ez volt az utolsó alkalom, hogy ekkora felületű matrica került az autómra.
Gyerekek... Soha, de soha ne igyatok meg két energiaitalt egymás után.
Először is mindenkinek, aki eljött AlfaCitybe!
Másodszor a támogatóinknak, akik hathatós anyagi és egyéb segítsége nélkül sokkal kevesebbet tudtunk volna letenni az asztalra. Közülük szeretném kiemelni kod barátunkat és kis csapatát, akik egy nagyon pöpec beléptető rendszert raktak össze nekünk! Szintén a támogatók csapatából megemlíteném Bogit és Gabit, akik a szokásos kedvességükkel sürögtek-forogtak egész nap.
A beszállítók közül Csabának (örök matricás emberünk) és Ollah őfelségének szeretném megköszönni, hogy ellátak minket a szükséges készletekkel. Szintén egyfajta beszállító volt NaTo, aki az Alfacity Futam játék C64 stílusú zenéjét szerezte, igazi profi módjára. ;)
Továbbá, azoknak akik nélkülözhetetlen segítséget nyújtottak a szervezésben: ők Adri, Bazsi és Carlos. A szuper parkoltató brigádnak, akik: Bazsa72, Giorgio és öccse, Magoo, Satti, Tsiga és Whiteskull; valamint Ceki, aki előző nap is sokat segített. Volt továbbá nekünk hat aranyos hostessünk (Anita, Anna, Margit, Niki, Réka és Szilvi), és négy ügyes hostunk (Ferenc, János, Szabolcs, Zoltán), akik - bár aznap hajnalban csöppentek a szombati őrületbe - szerintem nagyon jól helyt álltak! Szabolcs még bónuszként fotózott is, a galériában megtalálhatjátok a képeit.
Végül, de nem utolsó sorban, annak az embernek, aki nélkülözhetetlen az Amore létezése szempontjából, és aki elkészítette nekünk az alfacity.hu oldalt is: a világ legjobb programozójának, WebM-nek. :)
Na, akkor a lényeg. Van nekünk egy esztergomi találkozónk, komoly hagyományokkal és csodálatos helyszínnel. Ezen felül, az én fejemben van egy Cél, ami nem kevesebb, mint hogy pár év múlva a világon azt mondják: ha volkswagen, akkor Wörthersee, ha veterán autó akkor Goodwood, ha Alfa Romeo akkor AlfaCity… szerintem ez jó cél. :) Ha valamiért szeretem kivenni a részem a találkozó szervezéséből, akkor ez az.
Hát akkor nincs is semmi gond. Ja… de van. Egy kis ellentmondás feszül a fenti két dolog között, ugyanis nincs helyünk tovább nőni. Nagyjából mindenki ismeri már a helyszínt. Konkrétan 470 parkolóhelyünk van a két parkolórészben együttvéve. Van még a másik oldalon egy parkoló, de azt nem tudjuk megszerezni, mert fenntartják a turistáknak, ami egy érthető szempont, de azért ebből a szempontból bosszantó. Ott van még a füves terület a kollégium előtt, ahol elfér, mondjuk, húsz autó. Elférne, ha oda lehetne állni - de nem lehet, mert közterület. Tavaly kaptunk is egy szép bírságot is a nyakunkba emiatt, ezért idén gondosan elkerítettük a területet. Persze volt akit ez se zavart, és „lezárószalag nem betonfal!” felkiáltással megint sikerült pár cartársnak oda parkolnia. Nem baj, meg tudtuk velük beszélni.
Rendben, tehát kevés a hely. Viszont van sok-sok alfás, aki szeretne eljönni a találkozóra. Összeül az Alfa Amore csapat, és kitalálja az elővételi rendszert. A tagság éljenez, mindenkinek tetszik az ötlet, és három hét eladunk 380 jegyet. Aztán aki ott volt, látta hogy mi történt. A nap közepén üresen tátong a Zöld parkoló egy jó része, legalább 30-40 hely szabadon maradt. Mi is néztünk egymásra, nem értettük. Aki nem kapott parkolóhelyet - érthető módon - még idegesebb lett. De mi volt az oka?
Öt oka is volt. Az első, hogy mi hagytunk egy kis tartalékot (kb. 10 helyet) a Zöldben, gondolván hogy inkább maradjon ki pár hely, amit utólag feltöltünk néhány szerencséssel, mint hogy ne jusson valakinek hely, aki megvette a jegyét. A második, hogy a fenti parkoltatóink valamiféle rejtélyes tömörítési eljárást fejlesztettek ki (érthetőbben: nagyon ügyesek voltak :) ), ugyanis majd’ húsz autóval többet le tudtak tenni a Bazilika környékén, mint amennyit mi számoltunk. A harmadik ok, hogy azok érkeztek a legkorábban, akik nem tudtak elővételben jegyet venni. Ez teljesen érthető, viszont mi tudtuk (és jeleztük is előre), hogy csak 40-50 kocsit tudunk beengedni a Pirosba, mert a többi jegy már elkelt. Gyakorlatilag fél óra alatt elfogyott ez az 50 hely… utána már mi is csak azt tudtuk mondogatni, hogy keressenek a városban helyet, mert itt már nincs. Negyedik ok: a Zöld jegyesek, tudván hogy megvan a helyük, annyira nem igyekeztek leérni, hogy elkerüljék a dugót - kb. a „zöldek” fele a beléptetés vége felé érkezett meg. Ötödik ok: volt pár Zöld jegyes aki nem jött el. Ez egy természetes dolog, nincs ezzel semmi probléma, csak említem, mert ez is számít. Na, ha a fenti öt okot összerakjátok, akkor már Ti is tudjátok hogy miért így történt. De ki gondolhatott mindezekre előre?
A parkoltatással kapcsolatban még egy pár dolog: azért töltjük felülről a Zöld parkolót, mert így kisebb a sor, gyorsabb a haladás. Ez tény. Próbáltuk már fordítva, de kétharmad ennyi autónál se működött a dolog.
A fenti körülmények között típusok szerint egyszerűen képtelenség parkoltatni. Hiába szántuk kiemeltnek a 33-ast, egyszerűen nem megoldható hogy egy helyre rakjuk őket. Aki azt állítja hogy meg tudja csinálni (úgy hogy a többi autó rendje és közlekedése is fenmaradjon, és mondjuk a parkoltatás befejeződjön 5-ig), az bocs, de hülyeséget beszél.
A reggeli csúszás pedig valamiféle küldöttség miatt volt, akiket én spec. nem is láttam, de azért sikeresen feltartották a sort egy negyed órát. Köszönjük a Szent Adalbert központnak, hogy tökéletes időzítéssel akasztotta meg a rendezvény kezdését.
Valaki felvetette utólag, hogy célszerű lett volna jobban elkülöníteni a helyszínen jegyet vásárlókat és az elővételiseket. Hát igen, igaza van. :) A lényeg hogy azért tanultunk a hibákból, és jövőre máshogy csináljuk.
Máshogy csináljuk, de helyünk akkor se lesz több… most azt érzem a legégetőbb problémának, hogy erre találjunk valami megoldást.
Szeretném egy alapvetéssel kezdeni, ami talán nyilvánvaló egyesek számára, talán mindenki számára, de néha azért nem árt ismételten rávilágítani.
Az Alfa Amore egy internetes közösség. Internetes. Ez azt jelenti, hogy bármi ami velünk kapcsolatban történik, az online történik. A találkozók ebből a szempontból a kivétel, ahol az online kapcsolatok élővé válnak. Viszont amíg nem találkozunk, addig online kommunikálunk. Ti, mi, mindenki aki tag. Például, az AlfaCity-vel kapcsolatos kommunikáció két részből áll: mi információkat közlünk, Ti pedig ezek alapján informálódtok, megtudhattok szinte mindent a találkozóról. Úgy érzem, hogy az első részt maradéktalanul (najó, 95%-osan) teljesítettük. Rengeteg, rengeteg szöveget írtunk, igyekeztünk mindent elmagyarázni, mindehová kitenni minden infót, folyamatosan válaszoltunk a kérdésekre és probléma-felvetésekre, hírlevelet küldtünk…
Hogy miért írom le ezt? Azért, mert ennek az információ közlésnek egy jó nagy része pusztába kiálltott szóvá vált… Hiába küldünk hírlevelet, ha nem olvassátok el. Hiába csinálunk microsite-ot, ha már csak kiváncsiságból se néztek körül. Kérlek, ne értsetek félre, természetesen közületek nagyon sokan (a jól felfogott saját érdekükben) elolvastak mindent, és meg is tudtak mindent - amit meg nem, arra rákérdeztek. És ez így jó. Ami nem jó, hogy azok az emberek jó része, akiknek utólag problémája volt, ezt nem tették meg. Például valaki azért nem tudott jegyet venni magának előre, mert valami technikai málőr miatt nem tudott belépni az alfacity.hu-ra. Ez sajnálatos, azonban ha nem szól nekünk, akkor április 12.-én, szombaton túl sokat nem tudunk rajta segíteni. Nem szólt, nem tudtunk rajta segíteni, követelte vissza a jegy árát, visszakapta, ő csalódott, mi idegesek lettünk. Jó volt ez bárkinek is? Nem. Mi, ugye, nem tudjuk kitalálni hogy kinél mi nem működik (sajnos a web az ilyen). Ellenben, ha írt volna egy e-mailt vagy egy hozzászólást a topikba, valószínűleg el se jutunk idáig.
Tehát olvasás, és online kommunikáció. Nektek is kell olvasni és kommunikálni, igazán nem kerül semmibe (csak egy kis időt igényel), viszont gyors, egyértelmű, stb. Ennyi proaktivitást a jövőben is mindenkitől szeretnék kérni, mert ennélkül nem megy.
Fejben már számolgattam, de most le is írom, hogy mivel jár egy ilyen rendezvény lebonyolítása.
Előtte:
- 4 hónap előkészület a polgári foglalkozás mellett
- 2 hónap komoly munka, a polgári foglalkozás kezdi megsínyleni a szervezést
- 2 hét megfeszített munka, a polgári foglalkozás teljes háttérbe szorul
- mintegy 157 csésze kávé elfogyasztása a megbeszélések alkalmával
- 764 baszdmeg hagyta el a szánkat
- 426 óra telefonbeszélgetés
- 981 e-mail váltás
- 96 m konzol összeállítása
- 30 hangfal
- ezeket 12 fő technikai személyzet végezte el
Aznap
- 1 órás alvás, ébredés kakasszóra
- 11,2 km legyalogoltunk a rendezvény területén fejenként
- 42 "hol a wc" kérdés megválaszolása
- nyitás után az első üveg üdítő elfogyasztása 3 órával
- nyitás után az első étkezés elfogyasztása 7 órával
- szerződött személyzet: 14 fő
- önkéntes segítség: 10 fő
- helyhiány miatt kérésre visszafizetett belépő: 25 db
- igazolatlan távolmaradás a zöld parkolóból: 15 fő
- 20 liter vér folyt jó helyre
Péntek, 15:00
Sikerült egy időben kiérni a DJ Team csapatával, akik a helyszín teljes hangosításáért felelősek. Első napirendi pontunk a köszönés és a gyors egyeztetés után a turista látványosságnak is elsőrendű lángosos felkeresése volt. Zárva volt, ezért átmentünk a szomszéd vegyesboltba, de megbeszéltük, hogy következőkor nem só lesz, amit a szökőkútra viszünk. Mire Rambo szabadul, lesz lángos.
Eddig nem fordítottunk elég figyelmet az esemény dokumentálásával, így idén elhatároztuk, hogy saját operatőrt alkalmazunk. A választás a lelkesen jelentkező Carlosra (idei kártyanaptár megalkotója) esett. Még nem tudtuk eldönteni, hogy mi nagyobb, az Amore Team képernyő kompatibilitása, vagy Carlos kameraforgatói tehetsége. A gyanúm az, hogy egyenlően alacsony szinten van, de nem mi lennénk, ha nem akarnánk mindenből a legjobbat kihozni - ez esetben meg se próbálnánk 450 férőhelyre 550 autót leparkoltatni.
Péntek, 12:00
Idén fél nappal jobbak voltunk, mint tavaly. Pénteken már délben elindultunk a tett helyszínére, hogy organizáljuk a kitelepülés aznapra tervezett részeit.
Kis rendezői konvojunk plusz a stábautó csurig megpakolva holmikkal az egyik legszebb, Dobogókő felé vezető úton érte el Esztergomot.
A nyugalom vihar előtti. Ablak lent, Jovanotti cd forog, nyugdíjasok néznek utánunk a távolsági buszmegállóból, Teddy kaszkadőrmutatványokat gyakorol, Carlos a buja növényzetet vizsgálja önfeledten.