Blog >> kerékcsere

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-03-02

Mivel egész héten nagyon kellemes idő volt, és a beigért eső sem érkezett meg errefelé, így átcseréltem a kerekeket nyárira.
Óra állás: 320094km
így lett a Nokianokban: 37976km
a Laufenekben: 6277km
a nyári gumik pedig most indulnak nulláról...

>> Tuning és extrajohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-03-16

2 új gumi és végre fent vannak az alu kerekek.

Felkerültek a nyári kerekek, határozottan jobban fest az autó, és az alja se ér le.

>> EseményRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2017-11-25

Ahogy elhoztam az autót még aznap felrakattam a téli szettet, ami szintén gyári, csak ez 17-es. Kevésbé néz ki jól, mint a nyári 19-es TI felnikkel.

Az autóhoz pótkerékkel együt 7db nyári kereket kaptam, mindegyiken Conti Sportcontact 3 gumikkal. Különböző állapotban. Próbáltam itthon kitalálni, hogy hova melyiket tegyem, de nem sikerült igazán összeraknom egy tuti garnitúrát. Két kerék volt amin rengeteg minta van még, a többi olyan forma-forma, még egy szezon bennük van.
Úgyhogy felhívtam a gumist, két fordulóban elcipeltem neki a rengeteg antracit Ti felnit és megkértem őket, hogy rakjanak össze nekem egy használható garnitúrát, vagy javasoljanak valamit, hogy mi legyen.
Gondoltam, hogy ha picit is indokolt, hívnak majd, hogy új gumi kell, hisz nekik az az üzlet. De nem hívtak. Másnap a megbeszélt időpontra ott voltam, már elő volt készítve a 4 frissen centírozott kerék.
És a helyszínen még variáltam picit, mert átcseréltettem egy felnit. Feltűnően le volt horzsolva a pereme. helyette egy épre átszereltettem a rajta lévő gumit. Kicsi plusz költség, de a 4 felni így már fix, nem kell tovább csereberélgetnem.

Aztán gondoltam egyet, rákérdeztem mennyiért raktározzák el a télieket. Valahogy semmi kedvem nem volt 2 fordulóban visszacipelni a rengeteg kereket. Azt mondja 4e/garnitúra. Na mondom akkor ezeket nem viszem innen sehova :-) Ennyiért elteszik, ősszel felhívom őket, időpontot egyeztetek, ők addigra lemosva előkészítik a 4 kereket. Jó szolgáltatás, jó áron.

Aztán csaptam egy próbakört, mert megvallom tartottam a 19-esektől. Bár anno ilyennel próbáltam a Ti-t és tetszett. Na.. most is. Magára talált, sokkal jobban viselkedik vele, mint a 17-esekkel. Nem ráz jobban egyáltalán, sőt, simábban veszi a rossz utakat és mintha könnyebben ugrana.

És hát szép nagyon. Viszont szegény autó így járt egyelőre, még nem sikerült egy normális fotót lőnöm róla. Most is csak az udvar sarkában, kicsit koszosan sikerült, hogy valami azért legyen itt. Na majd, ha indul a kiránduló szezon :-)

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-04-14

Az autón téli gumik voltak, mikor megvettem, nyári szett nem volt hozzá. Így egy felső közép kategóriás szettet akartam nézni hozzá. Mivel a gyári mérete a 17-es felnihez 225/50 R17, ezért szívtam kicsit a fogam, mert 17 colos 225-ös gumi standard oldalmagassága a 45, az 50-esnek így majd egy 10-essel többe kerül darabja.
Kicsit vacilláltam, hogy az a kis csalás, amit a 45-ös gumi okozna, még nem vészes, és azt kéne venni, de aztán megembereltem magam és berendeltem 4-et a Hankook Ventus V12 evo2 50-es méretéből, összesen 139963 HUF-ért. Friss 0116 DOT-os gumikat kaptam.
Amikor elvittem a gumishoz, ő egyből azt mondta, hogy nem ezt a mintát kellett volna vennem, mert ez sportkocsikra való gumi, 10%-al kevesebbet fog bírni. Igazából Hankookból ez volt a méretben a legolcsóbb az Automaxnál, ezért vettem. 10% meg olyan 4000 km, ha 40ezret tud majd futni. Üsse kavics.
A felnire áthúzás, centrír és felszerelés a téli gumik betárolásával együtt 12ezer volt, így jött ki a végösszeg.

Update: A Michelin gumi összehasonlítója alapján egyébként a kategóriáján belül kimondottan jónak mondható a gumi kopás szempontjából (3. kép)

Update2: 2017 januárban eladtam az egy szezont futott nyáriakat, 18"-asra váltás miatt, 85 ezer Ft-ért. (Költségekből levonva)

>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-11-23

Eljött az idő a tavaszias Ősz végén, hogy lekerüljenek a nyáron használt 17-es kerekek és télire váltsunk. Egyelőre ezt a telet 15"-on visszük végig, majd ha elmennek a GTA görgők, lépünk előre e tekintetben is.
Összehasonlításul egy kép! :D

>> Szervizgaborbarth // Alfa 147 Twin Spark 1.6 120 LE // 2011-03-21

Felkerültek a nyári gumik és az alufelni. Centírozással felszereléssel egy két csavar kicserélésével újra és munkaköltség 4500 Ft

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-27

Ma reggelre leesett az első hó.. Én pedig a tavalyi tél után pánikba estem, és téligumim ugyan van, de felnit még nem vettem hozzá. Úgyhogy reggel szépen nyakamba vettem a várost, és benéztem néhány gumishoz. Az egyiknél volt is egy nagyobb készlet, igaz Stilo-ra való, tehát 6,5x15 ET43. Az ET miatt aggódtam kicsit, de elhoztam, nem akartam már tovább variálni, elég ritkák lettek a 4x98as acélfelnik. Igaz 30.000-ért ideadta volna a 145 facelift gyári aluját is, azokkal a nagy lukakkal, de le is volt padkázva, meg amúgy sem tetszene a 155-ön, úgyhogy maradtam az acélnál.
Meg ezzel olyan igazi "sleeper" lett a külseje, vagy inkább olyan bontószökevényes? :)
A gumizást magamnak csináltam.

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-06-01

Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.

Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)

Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.

Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))

Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9

Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))