Blog >> szamosi
Azt hiszem a legjobbkor lyukadt ki az alsó turbócső, a szerviz utolsó decemberi munkanapján. Lassan jöhet a futómű reparálás, mert a szilent megkenése nem oldotta meg a nyekergést amit ebben a hidegben produkál.
Norvég túra után aktuálissá vált az olajcsere, egyben megnézték a futóművet is. Egyelőre egy kis zsírozással megúsztam, de valószínű a féltengely környékén is cserélni kell a dolgokat. Először gumivásárlás következik.
Lejárt a műszaki, így elvittem a Szamosiba, hogy vizsgáztassák le. Egyúttal a tücsköket is sikerült kiirtani a hátsó ülésből, el se hiszem.
A meglepetés akkor jött, amikor közölték, hogy a xenon "már" nem szabályos, így +5e.
Állítólag a rendőrök is szarakodnak ezzel, na majd meglátjuk?!
Köztes olajcsere, olajszűrő. Az ülés alatti légzsákcsatlakozót talán már sikerült maradandóan rögzíteni, hogy ne csússzon szét. Rendszámvilágítás izzó csere.
Elsőre jó ötletnek tűnt sétálni egy kicsit, míg az olajcsere tart, de rohadt hideg volt :)
Csókoltatom a szomszédot, aki úgy gondolja, hogy jó ötlet más autójának a megrongálása majd csöndben elsunnyogás.
Mostani akcióban egy tükörlapcsere (betörték), bal oldali első index (valami vagy valaki betörte) cseréje történt meg, utasoldali légzsák WD40.
Úgy látszik ezek légzsák kontakt hibák vonzanak, mert már a 147-esnél is üldöztek, vagy csak nem szeretik a Nagyvázsony - Szentantalfa kiváló minőségű aszfaltutat.
Megtartottam a tízezres periódust, így a kötelező szerviz a Szamosiban letudva.
Egyúttal a lejárt zöldkártya is, meg lett hosszabbítva.
Extra javításként egy bal helyzetjelző izzó, a kézifék-bowden és a csomagtérháló pöcök lett javítva.
Kopogott, nyekergett az eleje, így Szamosinál megvolt a futóműszervíz. 2 első lengőkar és 2 első torony szilent csere lett a dologból.
Behzony. Itt az ősz. Itt van, érzem a szívemben. Füst száll fel a kertesházak dolgos házigazdái keze által. Megjött. S persze rögvest belémnyilal: ősz után itt a tél. Behzony. S ezt nem csak én érzem, hanem a büdös csődörkancája is. Érzi mind a százhúszezer kilométerjében. Korábban setétedik, szereti ha felteszem rá a messziről jól látható macskaszemeket, s a teát is már mézzel issza. Nem volt mit tenni, irány a Szamosi. A kemény egy napos túra. De addig is együtt vagyunk... A büdös csődörkanca meg én.
Cineccitta átvizsgálása: 3.300,-
Hajtőműolaj csere: 3.960,-
Hajtómű olaj: 6.639,-
Mindösszesen: 13.899,-
Sok? Kevés? Nemtudom. Én se vagyok olcsójános.
De számunkra a legfontosabb, hogy csak egyetlen rejtett s veszélyes hiányosságra derült fény. Nem égett a jobbos rendszámtábla izzó. Szelávi!
Ismét egy olajcsere, ezúttal sikerült belül maradnom a kitűzött 10 ezres intervallumon. Ezúttal Szamosiéknál jártam, cserélték a levegőszűrőt, a pollenszűrőt is.
A levegőszűrő iszonyat koszos volt, úgyhogy előfordulhatott, hogy a 20 ezres Szerviznél a Csiki-Begében ezt nem cserélték ki. :/
Kitisztították a légmennyiségmérőmet is, elég dzsuvás volt... :/
Mivel az autó ültetve van, gondoltam nem ártana beszerezni egy kartervédőt. Szamosiék intézték a dolgot, ők is raktál fel.