Blog >> állapot
Tisztán látszik, hogy a hollandusok kamuztak a szervizzel kapcsolatban. A vezérlés és a hosszbordás környékén semmi sem volt cserélve. Olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt cseréltek, az olajat eltúlozták, mert sok ment a gyertyákhoz is, meg az egész blokkot meglocsolták és alul tiszta olaj az egész. Vagy a szelepfedél tömítésnél folyik az olaj a gyertyához, illetve a fötengelyszimering ereszt és az van a kocsi alján. Legrosszabb esetben mindkettő fennáll:-(
Pénteken délután lementünk Mórahalomra kipihenni a munka által okozott stresszes állapotot. A kocsit a szálloda előtti parkolóban hagytuk és a bejelentkezés után elmentünk vacsorázni. Én a desszertért álltam fel az asztaltól, amikor az étterem előtti parkolóban megszólalt egy autó riasztója - odanéztem - és abban a pillanatban láttam, hogy a mi autónknak nekimegy a jobb oldalt mellette álló hatalmas terepjáró fara és nekilöki a bal oldalon álló másik kocsinak. A vacsora és a kellemes hétvége ígérete ezáltal elszállt.
Nagy nehezen - a tűzoltók és a katasztófavédők nem jöttek menteni, mert nem volt személyi sérülés és nem akadályozta az eset a forgalmat - kézi erővel szétszedük az autókat és megállapítottuk, hogy a sima karosszéria sérülésen felül nagyobb a baj, autómentő kell, mert nem tud saját lábon közlekedni a kocsi...
Ránézésre a futómű, a felfüggesztés, az autó hátuljának mindkét oldala, az első (a járdárakerülés miatt felpúposodott és a festés is megtört) és a hátsó lökhárító is kuka. Alulra nem láttuk be mi lehet még a gond.
A posztban egyenlőre az autómentés díja szerepel Mórahalom - Székesfehérvár útvonalon.
Kezdődik a kárfelmérői biztosítói saga. A kárszakértő szerint az autónk csak 950 000 Ft-ot ért a baleset előtt - érdekes, ennyiért ilyet (állapotú, felújított motorral, kevés futásteljesítménnyel) még a németeknél sem találtunk, a hollandoknál pedig átszámítva 2 millió körül mennek ezek. A kárhatárt egyenlőre 570 000 Ft-ra állapították meg. A maradványra még nem történt meg a roncsérték meghatározása licit útján..., de javíthatónak minősítették az autót!
A jobb hátuljával kezdtem, kerék le és megállapítottam, hogy a fékkel valami nem kerek. Elvileg már új a tárcsa és a betét is, de nagyon úgy néz ki, hogy nincsenek összekopva. Mondjuk a műszakin alacsonynak is mérték a fékhatást. Majd megnézem a fékerő szabályozót is.
A csavarok rendesen megizzasztottak, az idő nekik dolgozott, rendesen össze voltak "gyógyulva". Azért a sok-sok csavarlazító és némi sör segített.
Azaz mégse, az ABS jeladót tartó csavart (imbusz) nem sikerült kitekernem, egyenlőre semmi sem segített. Holnap levágom flexel...
Ma elvittem az autót állapotfelmérésre! A szerelő szerint 160e-nél nem volt vezérműszíj csere, meg van némi olajfolyás a bal oldalán a motornak, de ez is egyszerűen orvosolható. Olaj és a szűrők cseréje is meg lesz ejtve. A futómű rendben.
Megdicsérte, szerinte is jó választás volt :))
Ízlések és pofonok...de nekem a gyári megoldások tetszenek jobban, így:
Lámpacsere, a gyárira + lökhárító felújítás
(lökhárító miatt örök hálám Face-nek!:) )
1. kép: korábbi állapot
2.-4. kép új lámpákkal+felújított lökhárítóval
A gyári lökhárító szegély még hiányzik, de hamarosan lesz az is....
Alfi kuplung munkahengere belevegősödött, ezért nehezen akarta bevenni a sebességeket..főleg hidegen. Légtelenítés után a probléma megoldódott.
Javítással együtt egy általános állapotfelmérésen is átesett. Eredmény kitűnő, a közelgő műszaki vizsga nem jelenthet problémát. Szerelőim szerint kiváló állapotú autó minden tekintetben.