Blog >> váltó

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-11-19

A futómű felújítás első nagy fejezete sikeresen megtörtént. Az alábbi alkatrészek lettek kicserélve:
Első alsó, első felső lengőkarok (TRW, Speedline), hátsó keresztstabilizátorok.
Az autó úttartása érezhetően jobb, sokkal kevésbé lötyög, kopog. Mivel pár alkatrész még cserére szorul, most ha a kormány egyenesben van, kicsit jobbra húz a kocsi. Legközelebb ez is a normalizálódik reméljük :)

Aggódtam, hogy a váltóval is kell valamit csinálni, mert az én eddigi váltóimhoz képest kissé laza, nem annyira precíz. Fel lettem világosítva, hogy ilyenek az Alfa váltók :) Azóta már nincs is gondom vele, jól teszi a dolgát.

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-09-07

Ki lett cserélve a szervokormány folyadéka, és a váltóolaj.
A váltóé szép tiszta volt, de a szervo a szép piros helyett valami sötét sár szerű lé volt. Most a folyadékok mindenhol felfrissítve.

km: 103001

Egy ideje észrevettem, hogy ha nagyon meleg van, és viszonylag sokáig araszolgatok a városban, akkor a váltókar elkezd szorulni, nem ugrik vissza az alapállapotba, üresbe. Ma elvittem szervizbe, megnézték, a perselyt bezsírozták, a bovdeneket is, volt próbamenet, járatták, meleg is volt, és érdekes módon nem produkálta a hibát. Elhoztam, irány a város, meg a dugó, és lám, elkezdett szorulni megint.
A váltó tökéletes állapotban van, ahogy a kuplung is, a bovdenek is, a persely is... rejtély

Km: 181111

>> EseménySte90 // Alfa 33 1.3 VL Boxer // 2010-06-30

üdv
28.-án pár nappal a váráslást követően, menet közben szétesett a váltóm. 3. ból 4. be tettem, amikor egyszer csak megszűnt minden összeköttetés a váltókar, és maga a váltó közt. egy kedves Alfás ismerősöm segített hogy mit hogy csináljak, ezúton is szeretném megköszönni Dieselnek ;) szerencsére csak a váltó rúdja csúszott szét, 2 db zégergyűrű és 2 alátét után, már újra jó a kicsike hála istennek. ennél nagyobb baja ne legyen.

>> Tuning és extraÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-06-16

Amikor megvettem az autót GEORGE-tól, mgé szépen világított a műanyag váltógomb, ha előre mentünk zölden, ha hátra, akkro pirosan. Persze gagyi volt, és a gomb maga csúnya, de végülis annyira vicces is volt egyben, hogy hagytam. Aztán pár év múlva előbb a zöld, aztán a piros világítás is eltűnt, egy vezeték szakadt el, meg vaalmi forrsztás is szétjött. Naná, hog ynem jívtottam meg. Viszotn így a váltógomb maga már igen zavart. Kerestem eredeti fát hozzá, párszor fel si tűnt bontott, de sosem voltam elég gyors. Újat nem akartam, mert az túl drága lett volna.
Tegnap este elég kómásan vásároltam a tescoban ahhoz, hogy egy semi-gagyi bőr váltógombot megvegyek. Nem votl túl drága, viszotn valódi bőr, olasz gyártmyány, és a formája sem vészes. Ráadásul úgy sikerütl felszerelnem, hogy most a váltókar maga egészen rövidke (jobban beelcsúszott ez a gomb, mint a régi), és ez így nekem nagyon tetszik.
Szóval nem rossz most már így az egész, a korábban beszerel tfakormánnyal együtt is egészen tűrhető.

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-10

Alapvetően sosem tetszett a váltókar mozgása a kulisszában. Ezen kívül mindig is vonzott ez a short shifter dolog is. Találtam még tavaly egy leírást, hogy hogyan oldották ezt meg egy régebbi Alfába. Ekkor értettem meg a lényegét, és hogy meg lehet csinálni házilag is. Ráadásul praktikus okaim is lennének mert ha normális utakon mozogna a kar, akkor elvezetné az asszony is.. :) Lehetne kocsmázni! :)

Aztán egy jóbarát említette pár hete hogy az épített Punto-jának megcsinálta a rudazatát ilyenre, és elkészítené az enyémet is. Csak ki kellene szerelni. Na az a nem egyszerű..

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-04-21

Megtörtént a féltengelycsere, és a tartóbak is bekerült a helyére. Az eredmény elképesztően hihetetlenül precíz működés érzet. Végre végre végre! Nincs nyekkenés, se zakkanás, se klattyanás! A kuplungot már nem kell érezni, csak ösztönösen használni. És ami a legjobb, hogy a fokozatok olyan simán találnak a helyükre mint még sosem. Lóghatott az a bak, vagy hasonló, mert a váltó is magára talált. Eddig sem panaszkodtam, nem volt az olyan rossz, csak kicsit karcos. Hát most nagyon finoman működik. Megérte egy vagyont rákölteni idén is. Nem volt feltétlen fontos ez a csere, de tényleg megérte a "luxusszervíz".

>> SzervizIgor145 // Alfa 145 1.6 boxer // 2010-02-14

A jelenség azzal kezdődött hogy egyszer csak nem akarta bevenni a fokozatokat a váltó. Első ránézésre az alsó munkahenger fosta az olajat, de akkor vettem észre hogy a nyomóvilla ferdén áll.
Nem volt mit tenni: váltó le. A "pörgős boxer" topicban kaptam a segítőkész kollégáktól képeket és tanácsokat, mert mint kiderült a váltóharangban van egy 5-ös csap, ami a villát hivatott tartani, csak tőből le volt törve és én nem tudtam minek kéne ott lennie. Szóval egy kollégám édesapja esztergált egy csapot és bele raktam.
A másik nagyobb projekt a kuplungozás volt, mivel már a vásárláskor rezonált a kuplung ha csúsztattam. Az előző tulaj szerint eladás elött megkuplungozták, és "azért ráz, mert még nem kopott össze" . Ilyen szar dumának amúgy nem szabad bedőlni! Ez azért van, mert úgy nézett ki hogy tárcsát cseréltek -gondolom hogy eladáskor ne csússzon- , de szerkezetet és csapágyat nem. A szerkezet nyomólapja kopik, hullámos lesz és az új tárcsával rezonál. Szóval komplett kuplung szett csere.
Aztán a váltó kapott még egy alapos mosást, egy rudazat szimmeringet és ment fel a helyére.
Szétszereléskor a kutyacsontokat már egy határozott mozdulattal el is hajítottam a bal vállam felett, mert annyira rosszak voltak, plusz vettem kipufogó tömítéseket is, úgy került vissza a leömlő, mert jobb a békesség!

A projekt nem jött volna létre Malek Péter barátom nélkül, így ezúton is köszönöm neki!

Tételes számla: alsó munkahenger 6500, kuplungszett 25000+2700 (posta), szimmering 140, kutyacsont (stabilizátor inga) 2x2700, kipufogó tömítés 4x180

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2009-12-17

Búgott a diffim és az 1-es és 2-es sebességeket néha kidobálta a váltó, ezért vettem egy használt váltót ami egy 1.8TS-ben volt ezelőtt. Ezen kívül még vettem 2 féltengelyt is, mert mintha az egyik féltengelyem belső csuklója már odalett volna. Így biztos ami biztos alapon a váltón kívül azokat is kicseréltettem. Az "új" váltóba a gyári olaja került bele. Tutela ZC75Synth lett beleöntve. Ha már a váltó le volt véve a váltó oldali főtengely szimeringet is kicseréltettem (reinz). Km. 207000

>> EgyébFerke // Alfa 146 1.7 16v Boxer // 2009-03-04

Kiemelésre került a motor és a váltó, egyúttal ezek piacképessé is váltak. Még a kábelköteg sértetlen kifűzése van hátra, mivel a motor új tulajdonosa csak ezzel együtt tudja beépíteni azt, az immoboliserrel ellátott vezérlőelektronika miatt.