Blog >> váltó

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-03-05

Ha már lent van a váltó, nosza nézzünk bele.
Szerencsére semmi incidens nem várt belül :)

Összes szimmering és O-gyűrű cseréje megesett.

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-02-19

Pár napja lenn a váltó... rávettem magam egy kis pucoválásra is....

Leugrott a csapágy a középső féltengelyről is.

Bónuszkép kuplungékról...

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-02-12

Hát az van, hogy meguntam, hogy kotyog a váltórudazat, meg a kuplung is lassan megunta a pályafutását.... --> nosza szét kell szedni...

A váltórudazatot kellemetlenül szopás kibontani :) többek közt kipuff és az feletti takarólemez levétel...
Szerencsére rozsdával továbbra sem találkoztam.

Kipuff egy helyen kifúj, az is hegesztendő...

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-11-19

A futómű felújítás első nagy fejezete sikeresen megtörtént. Az alábbi alkatrészek lettek kicserélve:
Első alsó, első felső lengőkarok (TRW, Speedline), hátsó keresztstabilizátorok.
Az autó úttartása érezhetően jobb, sokkal kevésbé lötyög, kopog. Mivel pár alkatrész még cserére szorul, most ha a kormány egyenesben van, kicsit jobbra húz a kocsi. Legközelebb ez is a normalizálódik reméljük :)

Aggódtam, hogy a váltóval is kell valamit csinálni, mert az én eddigi váltóimhoz képest kissé laza, nem annyira precíz. Fel lettem világosítva, hogy ilyenek az Alfa váltók :) Azóta már nincs is gondom vele, jól teszi a dolgát.

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-09-07

Ki lett cserélve a szervokormány folyadéka, és a váltóolaj.
A váltóé szép tiszta volt, de a szervo a szép piros helyett valami sötét sár szerű lé volt. Most a folyadékok mindenhol felfrissítve.

km: 103001

Egy ideje észrevettem, hogy ha nagyon meleg van, és viszonylag sokáig araszolgatok a városban, akkor a váltókar elkezd szorulni, nem ugrik vissza az alapállapotba, üresbe. Ma elvittem szervizbe, megnézték, a perselyt bezsírozták, a bovdeneket is, volt próbamenet, járatták, meleg is volt, és érdekes módon nem produkálta a hibát. Elhoztam, irány a város, meg a dugó, és lám, elkezdett szorulni megint.
A váltó tökéletes állapotban van, ahogy a kuplung is, a bovdenek is, a persely is... rejtély

Km: 181111

>> EseménySte90 // Alfa 33 1.3 VL Boxer // 2010-06-30

üdv
28.-án pár nappal a váráslást követően, menet közben szétesett a váltóm. 3. ból 4. be tettem, amikor egyszer csak megszűnt minden összeköttetés a váltókar, és maga a váltó közt. egy kedves Alfás ismerősöm segített hogy mit hogy csináljak, ezúton is szeretném megköszönni Dieselnek ;) szerencsére csak a váltó rúdja csúszott szét, 2 db zégergyűrű és 2 alátét után, már újra jó a kicsike hála istennek. ennél nagyobb baja ne legyen.

>> Tuning és extraÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-06-16

Amikor megvettem az autót GEORGE-tól, mgé szépen világított a műanyag váltógomb, ha előre mentünk zölden, ha hátra, akkro pirosan. Persze gagyi volt, és a gomb maga csúnya, de végülis annyira vicces is volt egyben, hogy hagytam. Aztán pár év múlva előbb a zöld, aztán a piros világítás is eltűnt, egy vezeték szakadt el, meg vaalmi forrsztás is szétjött. Naná, hog ynem jívtottam meg. Viszotn így a váltógomb maga már igen zavart. Kerestem eredeti fát hozzá, párszor fel si tűnt bontott, de sosem voltam elég gyors. Újat nem akartam, mert az túl drága lett volna.
Tegnap este elég kómásan vásároltam a tescoban ahhoz, hogy egy semi-gagyi bőr váltógombot megvegyek. Nem votl túl drága, viszotn valódi bőr, olasz gyártmyány, és a formája sem vészes. Ráadásul úgy sikerütl felszerelnem, hogy most a váltókar maga egészen rövidke (jobban beelcsúszott ez a gomb, mint a régi), és ez így nekem nagyon tetszik.
Szóval nem rossz most már így az egész, a korábban beszerel tfakormánnyal együtt is egészen tűrhető.

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-10

Alapvetően sosem tetszett a váltókar mozgása a kulisszában. Ezen kívül mindig is vonzott ez a short shifter dolog is. Találtam még tavaly egy leírást, hogy hogyan oldották ezt meg egy régebbi Alfába. Ekkor értettem meg a lényegét, és hogy meg lehet csinálni házilag is. Ráadásul praktikus okaim is lennének mert ha normális utakon mozogna a kar, akkor elvezetné az asszony is.. :) Lehetne kocsmázni! :)

Aztán egy jóbarát említette pár hete hogy az épített Punto-jának megcsinálta a rudazatát ilyenre, és elkészítené az enyémet is. Csak ki kellene szerelni. Na az a nem egyszerű..

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-04-21

Megtörtént a féltengelycsere, és a tartóbak is bekerült a helyére. Az eredmény elképesztően hihetetlenül precíz működés érzet. Végre végre végre! Nincs nyekkenés, se zakkanás, se klattyanás! A kuplungot már nem kell érezni, csak ösztönösen használni. És ami a legjobb, hogy a fokozatok olyan simán találnak a helyükre mint még sosem. Lóghatott az a bak, vagy hasonló, mert a váltó is magára talált. Eddig sem panaszkodtam, nem volt az olyan rossz, csak kicsit karcos. Hát most nagyon finoman működik. Megérte egy vagyont rákölteni idén is. Nem volt feltétlen fontos ez a csere, de tényleg megérte a "luxusszervíz".