Blog >> váltó
Búgott a diffim és az 1-es és 2-es sebességeket néha kidobálta a váltó, ezért vettem egy használt váltót ami egy 1.8TS-ben volt ezelőtt. Ezen kívül még vettem 2 féltengelyt is, mert mintha az egyik féltengelyem belső csuklója már odalett volna. Így biztos ami biztos alapon a váltón kívül azokat is kicseréltettem. Az "új" váltóba a gyári olaja került bele. Tutela ZC75Synth lett beleöntve. Ha már a váltó le volt véve a váltó oldali főtengely szimeringet is kicseréltettem (reinz). Km. 207000
Kiemelésre került a motor és a váltó, egyúttal ezek piacképessé is váltak. Még a kábelköteg sértetlen kifűzése van hátra, mivel a motor új tulajdonosa csak ezzel együtt tudja beépíteni azt, az immoboliserrel ellátott vezérlőelektronika miatt.



2008.09.08
Némi olaj volt a kocsi alján...Megadta magát a váltónál a szimering.
Cserélve mindkét oldalról....
Gerissimoék szervizében meglett javítva a váltóm. Nem volt olcsó, de mint a vaj, olyan fantasztikus lett. Mióta nálam van az autó (4 és fél éve), sosem volt ilyen jó. Csoda, hogy ennyit kibírt. Vezettem más ti-t is közben, és feltünt, hogy annak finomabb volt a váltója, de nem vettem róla tudomást. Most így utólag belegondolva kár volt, mert olcsóbban is megúszhattam volna, ha időben felismerem a problémát.
Amiért fizettem:
- Kuplung munkahenger,
- Teljes váltó,
- Kuplung szett,
- Váltó olaj,
- Munkadíj.
És köszenet Gerissimonak a gyorsaságért, valamint Zsé145-nek, hogy furikázott. :-)
Nos a Speedy reggel 8-kor nyitott, ott is voltam. A srácok csóválták a fejüket, de megnézték az autót. Sajnos ők, mint gyorsszervíz, az autóhoz ilyen mértékben nem nyúlhatnak, így nem tudták megcsinálni. De adtak egy címet a közelben, hogy próbáljam meg ott. Haro jött is, mint felmentő sereg, és elvontatott. De az a szerviz és vezetője valahogy nem nyerte el tetszésemet, így végül Gerissimohoz lett elvontatva az autó. Ő pedig remélhetőleg gyorsan megold minden bajt... :-)
Sajnos útközben a vontatókötél elszakadt, és visszacsapódva (volt már ilyen), a lökhárítóm alját, a ködlámpa mellett eltalálta. Kb 2 centis részen lepattant a festék... :-/


Beszart a váltóm. Nem tudom mi van vele. Lámpánál egyesben indultam, majd kettesbe már nem tudtam berakni. Állóhelyzetben sem veszi mindegyiket, egyes nincs, kettesbe beletudtam erőszakolni, de aztán lefulladt. :-/
Alfafeeling jött menteni, köszönet neki a segítségért.
A Speedy gyorsszervízig elvontatott, de vasárnap lévén nincs nyitva, holnap reggel megyek oda nyitásra. Remélem nincs nagy baj, mert kedd este mennénk vele vidékre...


Reccsengetős váltóm potenciális utódja megérkezett, persze csak akkor kerül beépítésre ha muszáj lesz :) Zoli155 Cartárs rengeteg jót mondott róla.




Reccsengetős váltóm potenciális utódja megérkezett, persze csak akkor kerül beépítésre ha muszáj lesz :) Zoli155 Cartárs rengeteg jót mondott róla.
4L Valvoline HP GL-4 80W-90 váltó és központi difi olajcsere
t.177.171
Ma szétesett a váltó-kuplung. De nagyon. Alig értem be dolgozni....hétvégén váltó le, aztán majd meglátjuk...
Valószínű, hogy a katasztrofális szinkrongyűrűk állapota hatványozottan romlott a szétszakadó kuplung miatt...
Eddig sem volt bíztató, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy hirtelen lehetetlen lett váltani...1-es sebességet nagyon nehezen veszi, kettest egyáltalán nem. Hármasban talán eljutok a műhelyig...:((
Tetézi a bajt a féltengelyek állapota...nagyon durván szólnak, remélem legalább azok kibírnak még 1-2 napot...:(
No, a szervíz megvolt.
Elment egy jó húzós nap, mire járóképes lett a vas megint.
Kiderült, hogy:
- a kuplung szett úgy, ahogy van kukás (tárcsa, szerkezet, és a csapágy is)
- az összes kuplung munkahenger kukás;
- a kipufogó rendszer a leömlőtől hátrafelé kukás;
- mindkét oldalon a külső, és a belső féltengelyek is kukásak;
Amik cserélve lettek:
- komplett kuplung szett;
- komplett váltó;
- komplett kipufogó rendszer;
- kuplung alsó munkahenger (felsőt is lassan cserélni kell);
- komplett jobb- és bal féltengely (külsők-belsők)
+ kapott a vas egy Sebring króm hátsó dobot + véget...gyönyörű hangja lett, és most nagyon szééép!!:)))



