Blog >> váltó

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2009-12-17

Búgott a diffim és az 1-es és 2-es sebességeket néha kidobálta a váltó, ezért vettem egy használt váltót ami egy 1.8TS-ben volt ezelőtt. Ezen kívül még vettem 2 féltengelyt is, mert mintha az egyik féltengelyem belső csuklója már odalett volna. Így biztos ami biztos alapon a váltón kívül azokat is kicseréltettem. Az "új" váltóba a gyári olaja került bele. Tutela ZC75Synth lett beleöntve. Ha már a váltó le volt véve a váltó oldali főtengely szimeringet is kicseréltettem (reinz). Km. 207000

>> EgyébFerke // Alfa 146 1.7 16v Boxer // 2009-03-04

Kiemelésre került a motor és a váltó, egyúttal ezek piacképessé is váltak. Még a kábelköteg sértetlen kifűzése van hátra, mivel a motor új tulajdonosa csak ezzel együtt tudja beépíteni azt, az immoboliserrel ellátott vezérlőelektronika miatt.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2008-09-09

2008.09.08
Némi olaj volt a kocsi alján...Megadta magát a váltónál a szimering.
Cserélve mindkét oldalról....

>> Szervizystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-08-21

Gerissimoék szervizében meglett javítva a váltóm. Nem volt olcsó, de mint a vaj, olyan fantasztikus lett. Mióta nálam van az autó (4 és fél éve), sosem volt ilyen jó. Csoda, hogy ennyit kibírt. Vezettem más ti-t is közben, és feltünt, hogy annak finomabb volt a váltója, de nem vettem róla tudomást. Most így utólag belegondolva kár volt, mert olcsóbban is megúszhattam volna, ha időben felismerem a problémát.
Amiért fizettem:
- Kuplung munkahenger,
- Teljes váltó,
- Kuplung szett,
- Váltó olaj,
- Munkadíj.
És köszenet Gerissimonak a gyorsaságért, valamint Zsé145-nek, hogy furikázott. :-)

>> Egyébystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-08-18

Nos a Speedy reggel 8-kor nyitott, ott is voltam. A srácok csóválták a fejüket, de megnézték az autót. Sajnos ők, mint gyorsszervíz, az autóhoz ilyen mértékben nem nyúlhatnak, így nem tudták megcsinálni. De adtak egy címet a közelben, hogy próbáljam meg ott. Haro jött is, mint felmentő sereg, és elvontatott. De az a szerviz és vezetője valahogy nem nyerte el tetszésemet, így végül Gerissimohoz lett elvontatva az autó. Ő pedig remélhetőleg gyorsan megold minden bajt... :-)

Sajnos útközben a vontatókötél elszakadt, és visszacsapódva (volt már ilyen), a lökhárítóm alját, a ködlámpa mellett eltalálta. Kb 2 centis részen lepattant a festék... :-/

>> Egyébystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2008-08-17

Beszart a váltóm. Nem tudom mi van vele. Lámpánál egyesben indultam, majd kettesbe már nem tudtam berakni. Állóhelyzetben sem veszi mindegyiket, egyes nincs, kettesbe beletudtam erőszakolni, de aztán lefulladt. :-/

Alfafeeling jött menteni, köszönet neki a segítségért.
A Speedy gyorsszervízig elvontatott, de vasárnap lévén nincs nyitva, holnap reggel megyek oda nyitásra. Remélem nincs nagy baj, mert kedd este mennénk vele vidékre...

>> EgyébHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2010-01-26

Reccsengetős váltóm potenciális utódja megérkezett, persze csak akkor kerül beépítésre ha muszáj lesz :) Zoli155 Cartárs rengeteg jót mondott róla.

>> EgyébHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2008-07-20

Reccsengetős váltóm potenciális utódja megérkezett, persze csak akkor kerül beépítésre ha muszáj lesz :) Zoli155 Cartárs rengeteg jót mondott róla.

>> SzervizBL // Alfa 155 Q4 // 2008-07-14

4L Valvoline HP GL-4 80W-90 váltó és központi difi olajcsere

t.177.171

Ma szétesett a váltó-kuplung. De nagyon. Alig értem be dolgozni....hétvégén váltó le, aztán majd meglátjuk...
Valószínű, hogy a katasztrofális szinkrongyűrűk állapota hatványozottan romlott a szétszakadó kuplung miatt...
Eddig sem volt bíztató, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, hogy hirtelen lehetetlen lett váltani...1-es sebességet nagyon nehezen veszi, kettest egyáltalán nem. Hármasban talán eljutok a műhelyig...:((
Tetézi a bajt a féltengelyek állapota...nagyon durván szólnak, remélem legalább azok kibírnak még 1-2 napot...:(

No, a szervíz megvolt.
Elment egy jó húzós nap, mire járóképes lett a vas megint.
Kiderült, hogy:
- a kuplung szett úgy, ahogy van kukás (tárcsa, szerkezet, és a csapágy is)
- az összes kuplung munkahenger kukás;
- a kipufogó rendszer a leömlőtől hátrafelé kukás;
- mindkét oldalon a külső, és a belső féltengelyek is kukásak;

Amik cserélve lettek:
- komplett kuplung szett;
- komplett váltó;
- komplett kipufogó rendszer;
- kuplung alsó munkahenger (felsőt is lassan cserélni kell);
- komplett jobb- és bal féltengely (külsők-belsők)

+ kapott a vas egy Sebring króm hátsó dobot + véget...gyönyörű hangja lett, és most nagyon szééép!!:)))