Blog >> ac
A vásárolt csavarok hosszúak voltak. M8x40-es kellett. Ma lementem a pincébe. No nem vajat csipegetni, hanem átfúrni a szelepfedelet tartó csavarok menetét M7-ről M8-ra. Szerencsére a kifúrt menet az M8 magmérete. Több zsákfurattal találkoztam, amiket át kellett fúrni teljesen. 3 db-ot nem lehetett átlyukasztani, mert egy másik menet volt keresztben. Lefotóztam a szívószelepeket a kezdeti állapot rögzítésére.
Kellenek még csavarok. A szelepfedél gyári csavarjai M7-ek. Nagyon nehéz találni, csak rendelni lehet és nem biztos, hogy van inox kivitel. Akkor belepróbáltam a szelepfedél csavarhelyébe M8-as hatlapfejű csavart. Gond nélkül elfért. Tehát a megoldás az, hogy át kell fúrni a hengerfej meneteit M7-ről M8-ra. Természetesen új csavarok fogják majd le a szelepfedelet új alátétekkel. Nem feledkeztem meg a leömlőről sem. Nagyon randa anyák fogják a hengerfejhez. Most M8-as zárt anyák lesznek rajtuk.
Vettünk tehát M8x45mm inox imuszcsavart és hozzá M8 inox alátétet.
Alfacityre szeretném feldobni a gépTSigát. A külsővel nem versenyezhetek, hiszen Buksinak gyönyörű az autója, Marklar meg - reményei szerint - egy 155 Sw-vel jön. Kénytelen leszek a motortérben valami alkotni. Hoztam pár alkatrészt Érdről, amivel lehet kezdeni valamit. Nekem ugye most rosso a szelepfedelem és a szívósorom. Viszont krómozni szeretném. Így találtam a Goldtouch nevű cégre, ami krómozással, nikkelezéssel és egyéb felületkezeléssel foglalkozik. Így a gyertyatakaró maradna króm. Legfeljebb kap egy újrakrómozást. Akkor a szívósor is krómozott lenne egy-két-sok fém alkatrésszel és konzollal együtt. A szelepfedél viszont kapna egy 24K arany bevonatot. Nem spray, nem aranyfüst, hanem a polírozott felületű tárgyat mártják bele arany-oldatba és az "ráköt". Ugyan az az eljárás, mint a krómozás, csak itt arany-oldatot használnak. Elvileg elég baráti az ár, hiszen 10850 Ft-ért aranyoznak egy szelepfedelet. Jöhet rá még előkészítési felár, ami max 25%.
Egyelőre a szelepfedél előkészítése zajlott.
Ma megejtettem az AC pumpa cseréjét, nem volt probléma, előtét szűrőt amit adtak annak nem sok köze volt a gyáriéhoz, így az maradt a régi.
Cseréltem még a jobb külső kormányösszekötő gömbfejet is, ebből úgy fest elég gyalázatos minőségűt sikerült vennem, remélem nem mostanában kell hozzányúlni, az állító részén a menet eléggé passzos volt...
Ma leellenőriztem a az AC pumpát és kitakarítottam az előtétszűrőt és a környékét. Volt ugyan rajta némi piszok, de biztos, hogy nem befolyásolta a helyes működésben.
reggel munkába menet sajna megadta magát a gép (immáron másodszor, ugyanazzal a hibával), megállt az AC, és no benzin, no indulás :( Vontatni kellett, de természetesen 1 nap múlva már indult szépen.
Az utcában lakó szerelő srác vette kezelésbe, átnézte, megtisztította a relék környékét, meg az AC környékét, közben megnézte a tank tömítéseit is, és úgy néz ki sikerült megoldani, már nem szivárog teletöltés után. Volt egy kis hegsztés a kipufogó egyik tartójánál, meg kicserélte a jobboldali kézifék kötelet.
Nos a műanyag hegesztés 1 napig bírta, úgyhogy lépni kellett. Az autót sajnos erre az 1-2 napra le kellett tenni. Pont Budapestre vezetett utam a cégtől, úgyhogy hoztam Maklártól ilyen pöcköket, illetve a biztonság kedvéért szintjelzőt is. Beépítve hibátlan lett a cucc.. :)
A szintjelző problémája miatt ugye belemélyedtem kicsit a csomagtartóba. Sajnos észrevettem hogy az AC környékét eddig nem vettem kezelésbe, és ez meg is látszik rajta. Elég ratyi állapotban voltak a csövek, és a szorító bilincsek. Vettem is ezekból újat, majd nekiláttam a nagytakarításnak. Eközben vettem észre, hogy a nyomó oldali benzinvezeték csatlakozója (kis műanyag 'pöcök') a tetején ki van kopva - ugyanis valami barom valamikor, valamiért rátett egy szorító bilincset, ami kikoptatta, és a tetején szivárgott a benzin.. Szerintem -1L/100 km. Mivel a kis pöcköt beszerezni elég nehéz, ezért megheggesztették a tetejét, átmeneti megoldásként. Persze próbálok bontóból ilyen pöcköt szerezni. Vagy ha kell a bontott szintmérő mégis, majd küldetek Maklárral ilyet is.. :) Addig marad így.
Bár kialakítottam az ideiglenes kábelezését az AC pumpa közvetlen bekötésére, de a meglévő gyári (igaz nem stimmelő (lsd. előző rész)) csatlakozót is bekötve hagytam, hátha működtetni fogja így is a szivattyút.
Sajnos a bontás során egy -pontosabban 2 - nagyon fontos alkatrész eltűnt.. Nem volt olcsó mulatság pótolni! Gyújtásvezérlő modul !
Újabb ősz hajszálak..
Miután minden motortérbel lévő csatlakozót beazonosítottam, felcímkéztem, úgy gondoltam befűzöm már a helyére a csop.kábelt. Eszembe jutott viszont egy csatlakozó, ami mindkét autó vezetékkötegén rajta van, mégpedig az utastérben a Motronic főcsatlakozójam mellett. A 155 rajzaiból kiadta hogy az bizony az AC Pumpa veztéke. Persze nem közvetlenül a pumpáról jön, és a 155nél 1 szálas, és a csop kábelen csak egy relére megy, a 164esé pedig 2 vezetékes, és közvetlenül a Motronic főcsatlakozójára megy. Mivel a 164-eshez semmilyen ilyen jellegű kapcsolási rajz nincsen, így megoldás nincs, az átkötözés lehetetlen!!
A következőt tartom jelenleg megoldhatónak. Az AC Pumpa működését függetlenné kell tenni a motorvezérlőtől (Motronic). Tehát vagy kapcsolóra direktbe kötöm, és én kapcsolgatom, vagy rákötöm a gyújtáskapcsolóra, és akkor gyújtásra automatikusan elkezd működni. Gyak ezzel azt csinálom mint a Motronic, csak "egyszerűbben" van bekötve, csak így nincs baleset esetére elzáró áramkör..