Blog >> légtömegmérő

>> Szervizgabor978 // Alfa 156 1.6 TS // 2014-07-21

Előjött egy elég idegesítő hiba a gépen,reggel első indításnál(lényegtelen hogy 10 vagy 30 fok van) ingadozik az alapjárat(értsd kb 700 és 1000 között).ha adok neki gázt lényegtelen mennyit úgyse nagyon veszi észre kis idő múlva elkezdni kipörgetni majd ha elpörgetek 2-3 ezerig és elengedem a gázt beáll emelt alapjáratra.Onnantól megszoktam várni hogy visszaálljon az alapjárat 1000 körülire és indulok,a gép teljesen erőtlen sokáig kell csúsztatni a kuplungot hogy ne fulladjon le,majd 2 de inkább 3-ezres fordulaton kell vele közlekednem mert megtorpan.Ha csak 1-3 órára rakom le akkor indításnál már semmi baja sincsen,8 óra munka után újrakezdni a reggeli szokását. gyertyát cseréltem ötezer kilométerrel ezelőtt,gyönyörű sötét fekete volt, az egyik(kettő) még olajos is,a többi inkább csak benzinben ázott,ezt betudom annak hogy 2km-t mentem vele hidegen és utánna cseréltem.bár akkor sem feketének kellett volna lennie. Nos a szép az egészben hogy betudtam légtömegmérő hibának és vettem egyet ,bosch volt benn (0280217111),meat & doria márkát vettem 27000 pénz volt,beszereltem és reggelig nem is piszkáltam,majd reggel vártam a csodát de nem jött ,épp ugyanazt csinálta. Új ki be a dobozba régi be és azóta is csak van.Semilyen motorhiba jelzőlámpa nem világít ,még hőfok jeladóra gondoltam,bár valószínű szervíz lesz belőle.Ez még várat magára.

>> SzervizBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2014-03-20

Nagyszervíz km óra állás: 158.000 km
-Vezérműszíj garnitúra + Vízpumpa csere
- Termosztát csere
- EGR csere
- Légtömegmérő csere
- Kábel ktg. javítás
- Kormányszervó hűtőcső csere
- Befecskendező csatlakozó csere
- Kipufogó harisnyacső csere
- Fagyálló
- Szervóolaj
+ Halesz kormánya :)

Külön köszönet Horváth Lacinak és Rohodi Misinek!!

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-05-10

Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.

Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.

Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.

Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.

Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.

Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.

Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2011-10-09

157.000 km-nél cserélni kellett a légtömegmérőt, mert elkezdett gyakran kivillanni a befecskendezési problémát jelző lámpa, és hosszú időközönként hol világított, hol nem. Reggelente nem világított egyáltalán, míg beértem melóba, de hazafelé mindig, úgyhogy lehet az is számított neki, hogy mennyire sütötte a nap az autót. Eddig úgy vettem észre, hogy lehetséges, hogy a reggelente indítás utáni lefulladások is megszűntek, plusz indítás után nem gyenge az autó.

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-05-22

Már egy ideje ugy viselkedett az autó mint egy szívódízel...végül sikerült megtalálni a hibát,a légtömegmérő....35 papír volt ház nélkül!azóta állandóan 180-al akar menni:)!!!
a váltóolajat is lecseréltettem így 100e km-ig az is le van tudva.

Tegnap ErHard elhozta az alkatrészeket, lmm, olaj (Selenia 20K)+szűrő.
Ezúton is kösz! Meg a lambda-szondát is. Meg a komplett első futóművet is... :)

Ma kicseréltettem a légtömegmérőt, az olajat és az olajszűrőt.
Szerintem még sosem ment így az autó az elmúlt két év alatt. Van ereje, szépen húz. A szervízből hazafelé volt nagy öröm, amikor először megéreztem az erejét. Szerintem 40 ló biztos visszakerült.

Az olajleeresztő csavarból eltűnt a menet, majd kell bele vágni újat, vagy új karter kell.
Nem szűnt meg a fordulatszám ingadozása, úgyhogy alapjárati motor probléma lesz.

Egy ideje az ablaktörlő is rosszalkodik: a legelső fokozatban elindul és utána megáll. Amikor megakad és nagyobb szakaszra kapcsolom, akkor kattogó hangja van. Gondoltam megnézetem ezt is. Szétszedték, behívtak, hogy nézzem meg, mit csinál. Mit csinált? Semmit! 15 percig bűvöltem, hogy mikor fog megakadni. Ha már itt vagyunk, szétszerelve, akkor tisztíttassuk ki az ablaktörlő spriccelőjét (mi annak a neve?) is. A három sugár helyett a bal oldaliból csak két helyen jött a víz. A tisztítás után is így maradt (csere-kuka).

És, ha már szerviz, gondoltam megkérdezem, hogy beállítanák-e a motorháztetőmet. Ugyanis az ominózus március 18. óta kissé lóg, és ferde. Nos, az is úgy maradt, mert lehet, hogy megsértik a fényezést (nem mint ha nem lenne minden elemen valami hiba, hála a sok figyelmes honfitársnak) és akkor le kell fújni az egészet, az pedig hasraütve is nettó 40ezer.

Következő kör: gyertyacsere

km~177.200

>> Szervizgeezu // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-02-26

2010.02.26. 4-5 ezres fordulatnál megtorpanás, mintha letiltana. Fiat Kelet-Pestnél kiolvastattam a hibákat (~5000 Ft) és azt mondták, "gyengélkedik" a légtömegmérő. Ma kicserélődött. Mindjárt más a világ!:)

>> SzervizSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2009-09-02

Tegnaptól újból rendesen megy a szerkezet! Köszönet ezért többek között, de elsősorban Zé. cartársnak!
Úgy kezdődött, hogy észrevétlenül egyre lomhább lett az autó, majd a végső stádiumban reggelenként a hideg motor el se nagyon akart inulni elsőre. A második indítás után látszólag rendes (kissé emelt) alapjárat volt, de terhelés hatására fulladt, torpant és visszadurrogott a szívócsőbe a motor. Az üzemi hőfok elérése után megszűntek az előbbiek, ám egy langy-beteges-nyúlós menetteljesítményű állapot állt be. A fogyasztás megnőtt, a kipufogógáz szaga is jellegzetesen büdös volt. Az i-re a pontot az tette fel, mikor az Üllöi úton a szélső sávból 60-nál harmadikban padlógáznál egy SX4 vígan beelőzött.....
A hibatároló kiolvasása után P0170 és P1173 kódok maradtak, melyek a keverékképzéssel vannak összefüggésben. (Részletesebben a kódokról itt: http://www.mobydic.hu/info_text.htm#o389846294puf148 ). Mivel már a lambda szonda sincs a helyzet magaslatán, így erre és az LMM-re koncentráltam. Az LMM csatlakozójának lehúzásával egyébként pofon egyszerűen (így utólag) diagnosztizálható volt a hiba. Érdemes tehát egyből ezzel kezdeni, ha hasonló a jelenség. A lehúzás után ugyan befecskendező hibajel égett a műszerfalon, viszont határozottan jobban ment a kocsi. Természetesen elkerülhetetlen volt új LMM beépítése. És itt jön a lényeg CSAK eredeti, azaz Bosch LMM-t szabad beépíteni, mert az utángyártottal NEM oldódik meg véglegesen a probléma. A Bosch azonosító leolvasható az autóban lévő LMM-ről, persze amennyiben az még nem cserélt. Az enyémben az eredeti volt 0280 218 019 számú. Ha bizonytalan vagy ezt illetően érdemes a Bosch honlapját felkeresni és ott pontosan megtalálod, hogy mi kell. Sajnos nem olcsó mulatság, de ami jár az jár!
Mostmár jöhetnek nemcsak SX4-ek!!!

>> SzervizVerep // Alfa 155 2.0 TS 16V Super // 2008-12-02

Az Alfi kicsit köhögött a hétvégén. Szerencsére semmi komoly nem volt csak a légtömegmérő csatijánál volt egy kis kontakthiba.

Mivel fent állt egy kis alapjárati izonytalanság és rángatás 2000-es fordulaton amikor sik terepen épp semleges gázt nyomva, rendeltem egy légtömegmérőt. Ma kicseréltem mikor kicsit kevésbé esett az eső:))))
Este teszt, meglátjuk mit mutat, de hajamat fogom tépni ha erösebb lesz töle a motor mert akkor az utolsó két gyorsuláson is fent állt már a probléma.