Blog >> szelepsapka

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2009-09-01

Bár sok és sokkal fontosabb tennivaló is lenne a Pókkal mégis tuningra adtam a fejem. Ráadásul már Alfás szelepsapkát is vettem korábban. Szórom a pénzt :-)
Szóval kicseréltem a már kissé kopott eredeti váltógombot egy újra. A gombot a Sparban találtam a leértékelt cuccok közt. Megtetszett a formája és az anyaga, így megvettem.
Kicsit nehéz volt a szoknya rögzítése, mivel nem volt rajta az erre a célra szolgáló hely, de megoldottuk. Fekete műanyagból lett egy esztergálva.

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-05-08

Felkerült végre az autóra egy elmaradhatatlan alkatrész: 4 db Alfa Romeo műgyantás matricával ellátott szelepsapka.
A sapkát meghúztam 10-es villással. Remélem így nehezebb dolguk lesz a tolvajoknak!

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-09-16

-4 Alfás szelepsapi.
Száradna le mindkét keze a kis rohadéknak.

>> EgyébKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-04-04

Mára virradóan, megleptek azzal, nem minősíthető személy(ek), hogy lelopták mind a négy szelepsapkát az autóról... Azon kívül, hogy fémből voltak, de mivel feketék ezért nem is gondoltam, hogy annyira feltűnőek, hogy ilyen egyének érdeklődését felkelti....
Az egyik helyi gumis szerviztől kaptam ingyen műanyagokat, talán ezek nem kellenek majd senkinek...
Van két garnitúra alfás szelepsapkám is, az egyiket vettem a másikat ajándékba kaptam kulcstartó kíséretében, de ezeket biztos vétek lenne felrakni, pont az ilyen személyek miatt.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-22

137.071 km-nél váltották (0322), idén egy héttel később mint tavaly a nyári gumik a télieket 1917km megtétele után. Nem mondható el idén sem, hogy nem kíméltem:) Túl sok havat nem látott, annak ellenére, hogy jóval több esett mint tavaly. Eddig összesen két telet használtam a téli gumikat, mindössze 3585km-t megtéve. Ami nem sok.

"Amit a(z) PIRELLI márkáról tudni kell:
Nagy múltú olasz gumiabroncs gyár, prémium minőségű termékekkel. A Pirelli abroncsok a legmagasabb vevői igényeket is kielégítik, ezért az autógyárak gyakran szerelnek Pirelli gumikat az autókra elsőszerelésként. Rengeteg Ferrari, Lambroghini, Mercedes, BMW, Aston Marton, Jaguár, Bentley, Ford, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo került ki az autógyárakból Pirelli abronccsal szerelve az elmúlt évtizedekben.

Amit a(z) PIRELLI P ZERO NERO termékről tudni kell:
A Pirelli P Zero Nero abroncsot a sportosan vezető autótulajdonosoknak fejlesztették ki. Az agresszív, asszimetrikus, cápafogas mintázat kompromisszummentes tapadást biztosít nedves és száraz úton egyaránt. Az megerősített oldalfal és vállak segítik a nagysebességű, biztonságos kanyarodást. A P Zero Nero a teszteken kitűnő eredményekkel szerepelt:

Német Autóklub (225/45 R17): Különösen ajánlott
Sport Auto (225/35 R18): Különösen ajánlott (tesztgyőztes)
Powercar (245/30 R20): Különösen ajánlott (tesztgyőztes)
Auto Motor und Sport / Autó Magazin (225/45 R17): tesztgyőztes

Kiváló tulajdonságai miatt a Pirelli P Zero Nero népszerű az autógyárak körében is. Az alábbi gépkocsikon a Nero gyári elsőszerelésű nyári gumi: Alfa Romeo 147, 159 és Brera, Mercedes A és Bosztály, Peugoet 407 Coupé, Saab 9.3, Subaru Impreza"

[Költségeim: Pirelli P Zero Nero 215/45 R17 91 Y XL gumik 119.960Ft, 12db (?:) alufelnicsavar 5.600Ft (mert otthon maradt.., de 16 helyett csak 12őt számoltak fel:), centrírozás + szerelés 17"-tól / Alufelni 3.960Ft, ragasztott súly 1.015Ft]

Új alfás szelepsapik kerültek fel, viszont a szelepeket elfelejtettem odaadni, úgyh azok is újak lettek. még jó h azokat nem számolták fel.. :)

>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-26

A norauto-ban járva (0526) találtam rá az új szelepsapikra. 290Ft-ba került (5db!), krómozott sima sapi. Na ezt elvihetik, ha valakinek megtetszik. De azért erre is ráhúzok kulccsal, hogy ne legyen olyan egyszerű. :P Az alfás pedig marad ünneplős darab, csak találkozókon teszem majd fel. A szelepsapikon kívül vettünk még egy flakon bőrápolót, mert a régi elfogyott és egy felnitisztító szivacsot is, mert az előző csupa kátrány lett..

[Költségeim: 5db króm szelepsapka (TP) 290Ft, bőrápoló 1490Ft, felnitisztító 590Ft]

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-05-19

..hogy száradna le a keze, annak aki ma (0519) lelopta az autóról a jobb oldali szelepsapikat. arra már nem volt mersze, h fényes nappal a látható oldalról is eltávolítsa őket. Az biztos h az összes ujját eltörném - kezdésnek - ha megtudnám ki volt. És nem az 500Ft miatt.. Egyébként a jobb oldalról megpróbáltam megmenteni / lecsavarni a megmaradt 2db-ot, de kézzel nem is bírtam. Kulccsal húztam rá őket anno, hogy ne tudják elvinni. Még a végén kiderül, hogy bárkinél lehet 10-es kulcs az utcán.. Hihetetlen. A legidegesítőbb az egészben, hogy nem csak elvitték, de az új fényezést is megsértették az alufelnin.. grr..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-03-07

Az Agip kúton járva (0307) leltem rá a pénztárnál arra, amit már több alfán is láttam - az alfás szelepsapikra. Eddig eszembe nem jutott, hogy vegyek, mivel sokaktól hallottam, hogy lelopkodják, de most magával ragadott a hév. 'Muszáj volt' vennem:) hisz nemsokára szép új felniken fog gurulni a masina, ahhoz meg csak ilyen sapi illik.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2006-09-26

Alfa szelepsapka. Sajna a posta miatt drágább lett a leves mint a hús, de sebaj.

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-05-17

Sikerült rajtakapnom egy szelepsapka tolvajt, akció közben !!!
:DDDD

(bocs Grando)