Blog >> xenon
A hétvégén, megvettem az új xenon izzókat Egy párat 5.000 ft-ért, először féltem hogy nagyon gagyi lesz, de szerintem szuper D2S 6000K 35W -os. Ha már le kellet szedni a lököst hogy kicseréljük az izzókat, vettem canbus kompatibilis helyzetjelző ledet.. A led 2.425Ft volt. Tökéletesen működik 6000k színű, jól passzol a xenonhoz . Mindent a Homasitában vásároltam. A szerelőm 3.000 ft -ért cserélte ki az izzót, ami tartalmazta a lökös leszedését izzócserét, lámpa tömítés kijavítását. és a lámpák beállítását is!!!!
A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).
Szép szombat estét. Ma 15 percet kellett beszélnem, hogy a forgalmimat visszakapjam. Mozogtam egy kicsit az autóval. Nem nagyon teszem ezt, mert a lengéscsillapítom még nincs megcsinálva. Intéztem a szélvédő cserét és elindultam a nagynyomású mosóhoz. Rendőrök kint. Áh gondoltam magamban mi bajom lehetne. Le is int. Már látom, hogy az elejét bámulja. :-/ ÉS akkor rákezdtek:
Fordítsam ki valamelyik irányba a kormányt. A gumi állapotát nézték. Xenon nem gyári? Nem gyári. Nem válaszoltam. "D" típúsú rendszám? Be van jegyeztetve? Na mondom komoly. Lekérte az adatait és hát természetesen nem volt. Ki gondolta volna? ( :-) ). Akkor forgalmi nála marad diktálta a fejembe. Mondtam legyen úgy elfogadom és persze igazat adok. Megpróbáltam nem kötekedni. Azzal futottam össze, aki annó a fólia miatt akarta elvenni a forgalmit, de akkor csak 5ezerre büntetett. Emlékezett is rám. Mondta, hogy Attila magával a fólia miatt már találkoztam. Mondom igen és? Leszedtem, mutassam? :-) Nem érdekelte. Azt mondta ez két dolog, ami miatt nem csak figyelmeztethet, hanem ugrik a forgalmim. Húzta az időt. Megjegyeztem neki, hogy két hónap van műszaki vizsgáig és arra készítem fel. De ő csak mondta a kpm vizsgát + hatalmas büntetés, stb. Mondtam neki, ha annyira tartanék tőlük, akkor lett volna 60 helyem, hogy leforduljak előttük. Erre válaszolta, hogy úgyis megtalál a városban. :-)) Egy idő után visszaadta a papírjaim, hogy tegyem le az autót, amíg rendbe nem lesz. De azért megkérdeztem, hogy lemoshatom-e még? Ő nem garantálja, hogy a kollegája az utca végén nem állít meg.
Most a xenon mellett bent van a halogén. A rendszámom a víz alatt van az aknába. Azzal nem tudom mi lesz. Derékig ér a víz. Nagyon nyomják itt a xenon dolgot, de úgy látom a fólia jön vissza a divatba. :-) Mindegy műszakira úgyis kell alakítani még.
Asszony mondta is, hogy van beszélőkém keményen. Kellett. Anyós kérdezte, hogy kiszedem-e az izzót. A PUGba is az van. :-)
Lejárt a műszaki, így elvittem a Szamosiba, hogy vizsgáztassák le. Egyúttal a tücsköket is sikerült kiirtani a hátsó ülésből, el se hiszem.
A meglepetés akkor jött, amikor közölték, hogy a xenon "már" nem szabályos, így +5e.
Állítólag a rendőrök is szarakodnak ezzel, na majd meglátjuk?!
elkészült a "bólintó" elektronika is. A tompított ráadásakor bemozdítja a lámpákat majd visszaáll alaphelyzetbe. Egy általános időzítő kapcsolást alakítottam át. Ez elektronikai boltban kapható, csak össze kell szerelni, a boltos fószer segített kicsit, és módosította annyiban, hogy ne ismételje a ki-be kapcsolást, hanem az idő letelte után szakítson meg, majd többet ne csináljon semmit. Ezt még egy relével megtoldottam. A gyári kereket kiszereltem és az is rá van kapcsolva, így állítható, amikor az elektronika aktív akkor egy ellenállást kapcsol párhuzamosan az állító kerékkel így csökken az ellenállás, bólint a lámpa, majd mikor megszakít minden visszaáll.
Axl Trans cartárs jóvoltából sikerült hozzájutnom egy jó árasított H1 Thunder szetthez. Annyi hibája volt, hogy csak egy trafó volt hozzá. Rendeltem hozzá egyet és holnap be is kerül. Ma már beszereltem azon kívül mindent, csak rá kell dugni a trafot és kész.
Még a ködlámpával kellene valamit kezdenem. :)
Skull CarTárs segítségével jutottam hozzájuk. Odaadtam a saját lámpáimat (amikből ugyanilyenek fognak készülni) valamint 145EUR-t. Gyári Carello lámpák, xenon kompatibilis üveggel, valamilyen más fényszóróból származó projektorral. Nagyon szép munka. Így már szinte tökéletes a rendszer. Egészen más a vetítési kép, nem szórja a fényt.
A gyári magasságállító konzol el lett tüntetve. A "bólintó" elektronika elkészítés alatt van.
A lámpákat sajnos nem tudtam kiszerelni, a lökös levétele nélkül, így az utcában lakó szerelő vette ki.
A xenonizzók kábeleit, a lámpák alján hoztam ki, és a trafót a lámpa aljára rögzítettem.
A visszaszerelést már én végeztem, Ő csak a lököst rakta vissza.
Költségek:
- 145EUR
- a régi lámpáim (gyári Carello)
- egy út Hviezdoslavov-ba
- lökös le-felszerelés
Sikerült vennem gyári GTA projektoros xenon lámpát (D2S, 6000k, 35W) Peet156SW cartárstól nagyon jó áron. Nagy meglepődésemre ezek a lámpák fel voltak szerelve egykét extrával mint pl. bekapcsolásnál fel és le billennek majd beveszik a pozíciót úgy mint ha gyárilag lennének az autóban, aztán még van beszerelve mindegyik lámpához kondenzátor ami tartalékol ármat arra az időre amikor át vannak kapcsolva reflektorra hogy a xenon izzók ne maradjanak áram nélkül vagy a villantás idején. Ehez természetesen lett felszerelve fényszórómosó rendszer is, amit Whiteskull-tól és falcokc-tól vásároltam. Szerencsére az autó tartalmazta az ehez szügséges vezeték köteget is. Hogy a rendszer teljes legyen még be kellett szereznem egy időzítő relét és egy km óra nullázót amin nincs rajta a a fényszóró magasság álitó kerék, mert nálunk a pékek egy gyanúsan xenonos autónál azzal kezdik a vizsgálódást hogy megnézik van e ez a kerék merthogy a gyárilag szerelt xenonoknál ez nincs, mivel ezt a műveletet az elektronika végzi el. E mellé még került a refibe is xenon (H1, 6000k, 55W) aminek a vezetékei nem a kupakon keresztül lettek bevezetve hanem a lámpatest alján hogy a pékek ezen se akadjanak el és a ködlámpákba is ment xenon (H1, 6000k, 35W) A fényszórómosó rendszerhez még anyit hogy ez csak 2006-tól kötelező (EU-n belül) azokon az autókon amelyek gyárilag vannak szerelve xenonos fényszórókkal. Az öszes fényszórót saját kezűleg álitottam be mivel a munkahelyemen van erre alkalmas műszer , mert azért az is fontos hogy senkit ne vakítson ez a sok xenon fény :o)
Ma végre megérkezett az új szett( Thunder 35W 6000K). Ebéd után be is pattintottam. Már rutinból ment, hamar megvoltam vele. :D Eddig úgy néz ki h nagyon jól szuperál (kopp-kopp-kopp :D :) 7ezer pénzt kellett ráfizetnem az előző szettre.
MA kidobtam a H7 Xenon-szettet a tompítottból. Megmakacsolta magát Alfi és úgy döntött neki ez nem kell. :S Besárgultak és először a jobb oldali majd a baloldali csak úgy kikapcsolgatott. Megpróbálkozom valami minőségibb szettel(állítólag az a gond h nem passzol össze az 56-ossal. Hiába cseréltünk trafót is meg izzót is, nem változott semmi. Autóvillamosságis srác azt mondta már látott ilyet egy C corsánál és ott megoldotta a dolgot az h minőségibb szettre cserélték. Remélem nekem is sikerül. ). Amíg nem lesz meg addig marad a halogén. :((