Blog >> abs
Mióta nálam a kocsi, lassan 100 ezer km óta, még nem cseréltük a féltengelyeket. Eléggé kopogtak már, úgyhogy kértem egy időpontot a műhelyben. Ahogy szétszedték, kiderült, csuklókat is cserélni kell. És ha már ott volt, még kértem nézzék át a kéziféket is; kicserélték az egész kötelet, fék rendben.
Sajnálatos mellékterméke a napnak, hogy az ABS kijelző elkezdett felvillanni. Valami vagy kilazult ott szerelés közben, netán meg is sérült az egyik jeladó, bár ez nem valószínű, mert akkor sosem működne, meg azt elvileg nem is bántották. Majd egyszer visszakanyarodom vele, megnézik. Amúgy sem vagyok ABS függő, csak zavar a piros fény a műszerfalon...
Mikor hazahoztam a kocsimat a szerelőtől, olyan volt a műszerfal mint a karácsonyfa. Mutatott ABS hibát, légzsák hibát, és valami gondot a fékrendszerben ( ( ! ) lámpa). Ma pici kábelmozgatás és folytonossági hiány pótlás után már csak a légzsák hibát jelzi.
Mindezt úgy, hogy mikor leadtam a kocsit, nem világított egy hibajelző sem.
2 lengőkart és két qtyacsontot cseréltek.
Kiszedtem egy facsavart a műszerfalból. Az tartotta a biztosítéktábla fedelét. Örülök, hogy ilyen értelmes szerelőkre bízom a kocsim. Nem most került oda, inkább a múltkor, mikor a kontakthibákat orvosolta az elektromos szerelő.
Legalábbis egy lengőkarcseréhez szerintem azt a részt nem kell lebontani. Mily szerencse, hogy szereztem megfelelő patentokat a biztosítéktábla fedeléhez. Dühít. Majd az új tulajnak ezt is meg kell mutatnom.
Ma visszakaptam a gépemet a szerelőtől. A futómű végre nem kopog, nem cibál de...
- ABS kábel hála az égnek megint szakadt...
- Világít a légzsák visszajelző, bár néha elalszik...
- Ropog a jobb külső féltengely csukló (vagy valami ilyesmit mondott a szerelő, de ropog, az tény)
- A 20 cm-es félkör alakú szélvédőrepedésem az emelés hatására befutott a szélvédő közepéig
- Hazaúton felvillant és úgy maradt a kézifék-visszajelző lámpa (fékolajam van, azt néztem) itthon újraindítás után nem csinálta többet, bár a garázsig csak 20 m-t mentem
Szóval ismét egy problémával kevesebb a lista és 4-5 új felmerült...
Ööm va é bódottáá... :DDDDD
-
Majdnem 3 év szünet után végre újra működik az ABS. rászántam magam, pénzt és időt, és megjavíttattam. Főleg azért, mert jövő héten vizsga, aztán emiatt ne piszkálódjanak megint. Meg így nincs piros fény sem a műszerfalon. És mellesleg nem blokkol a kerék. :)
Ezúttal Zsámbékon szereltettem, mert ott sikerült bontott jeladót találnom. Helyben össze is rakták.
És bónuszként sikerült megjavítani a műszarfalat is. Egy csatlakozó volt rossz, egy bontottat ráforrasztottak szépen, most újra megbízható, és nem lesz több elveszett kilométer! Szerencsére összesen kb. 40 esett csak ki. A 206 ezerhez képest igazán elhanyagolható. :)