Blog >> alfa >> 156

>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-03-21

Mai napon még mindig szabin vagyok, és mivel is tölteném, ha nem szeretett járgányom csinosításával :) Van mit... :D

Gyors porszívózás és belső takarítás után egy régi vágyamat szerettem volna teljesíteni: a Youtube oldalán számtalan videót látni, miszerint a kicsit sárgás/ködös első lámpaburát csodák csodájára újjá varázsolják egy hagyományos fogkrém és egy szivacs segítségével. Fellelkesülve rohantam lefelé a fent említett kellékellel a kocsihoz, mondván: Most megkapod te gané lámpabura :D
Utólag bevallom, túl okos akartam lenni. Szerintem a mosogatószivacs rossz oldalával kezdtem el dörzsölni a fogpasztát a műanyagra, ami elöször jó ötletnek tűnt, majd az öblítés után már annyira nem. Most még jobban átláthatatlan lett, magyarul össze lett karcolva mint a fene. A másiknál már ügyesebb voltam, az egész szép lett. A hiba kijavítására autówax-ot javasolnak, amit holnap ki is fogok próbálni.

Továbbá az autógumik le lettek ápolva, ahogy a külső műanyag egységek is egy speciális "Bumper Black" nevű spary segítségével.

Az otthon vásárolt bőr kormányvédő és új váltógomb is beszerelésre került, ugyan nem olyan eredménnyel, mint amilyen elvárható, de későbbi korrigálás során megoldható.

Szerény véleményem szerint a nap sikere a kerekek szép fénye és a nap végén elkövetett autómosás :)
Az összes többi művelet meg lesz ismételve...

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2011-02-23

Ez a nap is elérkezett.
10 évvel ezelőtt, mikor átvettem az autót, csak reméltem hogy én fogom beletenni a 100.000. km-t. És igen! A mai nap belefordult a bűvös szám. A jövő? Hmmmmm. Azt hiszem még nagyon sokáig együtt maradunk. Megcélozzuk az "OT"-s rendszámot! :)


Mozgásban... :)

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-19

Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-11-17

Már írtam valamelyik bejegyzésemben hogy mennyire szeretek világot látni még ha csak az országon belül is mozgok ilyenkor általában, de az év nagy részét Budapesten töltöm, ezért egy belföldi séta is nagy élményeket szokott tartogatni nekem.

Ezúttal Sárvárra mentem 3 napra, ahol most jártam életemben először. Gyönyörű volt az idő, sőt igazából egyáltalán nem novemberi időjárás volt 15-20 fokkal és az évszakhoz képest szokatlan napsütéssel. Sárváron láttam a várat, a főteret és a fürdőt.

Második nap Szombathely volt az úticél. Itt sem jártam még eddig, de ezt különösen érdemes volt megnéznem, igazából azt bánom hogy eddig még nem láttam élőben. Ha már ott voltam, gondoltam illene "elutazni külföldre" és egy kicsit szétnéztem 3 határ menti osztrák faluban, aztán vissza Sárvárra, nagyjából el is ment ezzel a nap.

Harmadik nap haza Budapestre, de útközben kis kitérővel Balatonfüred felé amit viszont nem tudtam kihagyni, oda muszáj volt benézni, imádom:).

Ha már autós blog, írok kis technikai hátteret: Alfit egy olajcserével készítettem fel az útra, pont útközben pörgött át a kerek km-en amikorra elő van írva a csere. Talán egy kicsit a friss olaj is hozzájárult a fogyasztáshoz ami megint rekordot döntött. A távolság 692,4 km, a liter pedig 49,57, akárhogy is számolom, 7,15 L/100km. Az értéket rontja hogy az első cirka 100 km-t Budapesten belül tettem meg, egyébként most sem akartam görcsösen jó fogyit, élményautóztam majdnem végig. Főúton mentem, elsősorban épp az élményautózás miatt, másodsorban azért, mert így még autópálya matricát sem kellett venni.

Sok alfással találkoztam, javarészt előre integettek, köszi nekik, feldobták az utat, ami amúgy sem volt kellemetlen:). Olyan jó volt, 170 km után úgy szálltam ki a kocsiból hogy még akartam volna menni. :)

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-07-30

Ma bekerült az új akku a gépbe. Exide Excell 54Ah és 520A.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-06-02

Tentacle cartárs segítségével rendeltünk egy OBD-II USB (VAG-COM KKL) kábelt Kínából, ami az izlandi vulkán miatt kicsit késve, de megérkezett
OBD-II kábelre lecsapok!
Alfadiag programmal sikerült rácsatlakoznom a Selespeed robotváltó elektronikájára, és próbaképp bekapcsoltam notiról a nagynyomású elektromos pumpát, sikerrel. ezután a motorvezérlőhöz is tudtam, csatlakozni, ami BOSCH ME3.1. Hibakódot nem olvasott, ki, azt mondta, minden OK. Viszont a hűtőventillátort próbából bekapcsoltam alacsony fordulatszámon - nagyon érdekes, még sosem halottam leállított motor mellett :D
Otthon folytatom a 'beszélgetést' az autómmal! :)

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-05-27

Nagyon nem tetszett a jó pár hetes féktárcsa, ha kis eső esett, rögtön megjelentek a barna pöttyök :( Biztos nem véletlen volt occó ...
Vettem MOTIP hőálló spray-t, kimaszkoltam 16,5 cm körrel és lefújtam a hátsó tárcsát. Az elsőre nem jutott idő, mert megint zuhogott. Majd legközelebb.

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-05-13

Már egy ideje csak ... megvannak, de sosem került rá megfelelő alkalom! Majdnem felnőtté váltak a tappancsok. Kellett már róluk, velük pár fotó. Olyan Depeche style képek ;-)

- 215/45 R17 Hankook Evo V12 (Made in Hungary) thx 2 kalizsoli
- Originale GTA (Made In Italy) thx 2 Nyirkos

ui: az áruházlánc nem szponzorált, véletlen maradt a háttérben :P

>> Egyébbendzso // Alfa 156 1.9 JTD 16V Sportwagon // 2010-05-04

Hát az úgy volt...:)
Valamikor az év elején vagy már lehet, hogy a 2009-es év végén, belém nyilallt a gondolat: nekem saját autóra van szükségem. Persze eddig is volt autó egy 97-es Bravo, de azt jóformán testvérem hajtotta, mert munkába járáshoz elengedhetetlen volt. Nehezen sikerült összeegyeztetni a programjainkat, mindig akkor akart menni a másik, mikor az egyik is. Egyszóval: ide autó kell! Egy dologban voltam biztos, hogy olyat veszek, amilyet én akarok, nem hagyom magam le vagy rábeszélni szívem választottjáról. Ekkor még az Alfa sehol sem volt, nézegettem germán kocsikat, aztán japán társait is, de olyan érzésem volt, hogy: jó, jó, de valami nem stimmel, valami hiányzik. Hanem aztán túrtam a netet, mígnem valamilyen weboldal oldalsávjában láttam egy Alfa Romeo-t. Nem mondhatnám, hogy szerelem első látásra, megnéztem. Aztán előadtam ötletemet mindenkinek, különösen autószerelőknek, hogy mire készülök és közöltem, hogy van egy Alfa is a jelöltek között. Igen, jól gondoljátok :), jöttek ám a válaszok: hú azt ne vedd, mert ilyen, meg olyan stb. Úgy éreztem, mint a kisgyerek, hogy ha valamit minél inkább tiltanak, az csakazértis annál jobban kell neki, ráadásul minél többet néztem, annál jobban tetszett. Gondolatokat tettek követték, elkezdtem keresni a nekem megfelelőt. Több emberrel is beszéltem, s sajnos nem lettem jobb véleménnyel a kereskedőkről. Csak egy szösszenet: nem tudom tudjátok-e, egy időben ezena weboldalon meg lehetett nézni az elkészült környezetvédelmi tanúsítványokat, s voltak kocsik, melyekben az idő előre haladtával csökkent a kilométer.Érdekes és erről ennyit is. Többször úgy voltam én nem veszek autót, mindenki át akar ..szni, elegem van. Persze kimérgelődtem magam és csak kerestem tovább. Az eredmény nem maradt el. Felhívtam egy kedves hölgyet, hogy megnézném az autóját, meg is egyeztünk az időpontban, s szóltam autószerelőmnek (aki finoman szólva nincs oda az alfákért, ami egy vásárlásnál nem baj, legalább a hibáit kíméletlenül megmondja nekem) s már nyargaltunk is. A helyszínen miután megláttam az autót, szememet elborította a köd, tudtam, hogy előbb utóbb hazajön velem. Szerencsémre baja nem volt, lefoglalóztam, s megegyeztünk, hogy mikor lesz a tényleges adás-vétel. A kocsin még hitel volt, így egy budapesti út még várt ránk, ahol hitelmentes lett és át is írtuk a nevemre. Megvan!!!! Nem tudtam lemosni a vigyort a képemről, az emberek közül sokan megbámultak, s amikor az első sorstárs villantott... nagyon boldog voltam.
Hát ennyi a történet.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-12-06

A Mikulás hozott nekem pár matricát... :-) Egészen pontosan GT-nek köszönhetően lett pár ragasztani való. Ma hazafelé beugrottam hozzá és átvettem a kis csomagot. A téli kerekek kupakjára emblémát csinált nekem, valamint még néhány agyszüleményemet elkészítette. Mégpedig a jövőre 100 éves Alfa Romeo tiszteletére készült saját tervezésű matrica nála, illetve terveztem egy feliratot az autó oldalára, az is elkészült. Az autó most nagyon koszos, kell majd egy nagymosás neki mielőtt felragasztok mindent. A kupakokra már fel is ragasztottam, majd rakom a kerekekbe, aztán majd idővel a többi matrica is felkerül. Képek lesznek majd. :-)