Blog >> alfa >> 156

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-04-21

Gondoltam csinálok egy listát magamnak, hogy szem előtt legyenek a dolgok, hogy mit is kell cserélni a jövőben:
- Alsó lengőkar pár (2x134 EUR)
- Felső jobb lengőkar (66 EUR)
- Hátsó fékbetét szett (77 EUR)
- Hátsó féktárcsák (2x56 EUR)
- Hátsó kerékcsapágy szett (156 EUR)
- Első és hátsó lökös fényezés (kb. 200 EUR - Mo.-on)
- Gyertya készlet (256 EUR)
összesen: 1135 EUR anyagár.

A légkondi valami miatt már tavaly megdöglött, azt fel sem írom a listára, mert itt max. 25 fok van nyáron ezért nem tartom nagyon szükségesnek egyenlőre.

Továbbá kiégett pár kis izzó a műszerfalban, gondolom az nem lesz számottevő összeg.

Eddig is sokat költöttem az autóra, elég sűrűn voltunk szervizben, a mostani állás 2220. A mostani anyagköltséggel együtt ez már 3355 +kb 1000 EUR munkadíj a fent felsoroltak beszerelése, szóval ez már 4350 EUR. Csodálatos....
Az autót 1850ért vettem, ami az itteni használt 156-os árakat nézve sem nem olcsó, de nem is drága vételnek számít.
Szerintem rossz vétel volt, be kell hogy lássam, bár amikor olvasom a fórumot, mindig újabb és újabb hibák jönnek elő nagyon sok autótulajdonosnál, én valahol szerencsésnek érzem magam, hogy csak a fentieket kell kicserélnem (egyenlőre).

Munkatársaim rendszerint kinevetnek, hogy ennyit akarok költeni egy "szarolasz"-ra, és miért nem veszek egy normális autót, mert hiába lesz a vége 6000 EUR felett (amiből már egy facelift-eset is lehetne venni, vagy egy vatta új Dacia Logan-t), eladáskor max. 3000 EUR üti majd a markom.

És kérem itt jön az egészbe az Alfa-vírus: ugyan is a szemem előtt az az egy cél lobog, hogy ha ezt mind megcsináltatom, akkor lesz egy csodálatos Alfám :)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-04-13

Ma megjött a mélyláda is, így majdhogynem teljes a rendszer. Blaupunkt Gtb 1200 MKII lett a kiválasztott. Nagyon szépen szól, jó a formája is. És egész kulturáltan néz ki a csomitartó is. Most egyenlőre ennyi volt a Hifi project. Pár kép mutatóba:

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-04-11

Ma meghozta a postás az erölködőt. THX Abarth cartárs. Beszereltem, működik faszán. Már csak a láda hiányzik ami talán holnapután vagy csütörtökön ideér. Folyt köv.

>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-03-21

Mai napon még mindig szabin vagyok, és mivel is tölteném, ha nem szeretett járgányom csinosításával :) Van mit... :D

Gyors porszívózás és belső takarítás után egy régi vágyamat szerettem volna teljesíteni: a Youtube oldalán számtalan videót látni, miszerint a kicsit sárgás/ködös első lámpaburát csodák csodájára újjá varázsolják egy hagyományos fogkrém és egy szivacs segítségével. Fellelkesülve rohantam lefelé a fent említett kellékellel a kocsihoz, mondván: Most megkapod te gané lámpabura :D
Utólag bevallom, túl okos akartam lenni. Szerintem a mosogatószivacs rossz oldalával kezdtem el dörzsölni a fogpasztát a műanyagra, ami elöször jó ötletnek tűnt, majd az öblítés után már annyira nem. Most még jobban átláthatatlan lett, magyarul össze lett karcolva mint a fene. A másiknál már ügyesebb voltam, az egész szép lett. A hiba kijavítására autówax-ot javasolnak, amit holnap ki is fogok próbálni.

Továbbá az autógumik le lettek ápolva, ahogy a külső műanyag egységek is egy speciális "Bumper Black" nevű spary segítségével.

Az otthon vásárolt bőr kormányvédő és új váltógomb is beszerelésre került, ugyan nem olyan eredménnyel, mint amilyen elvárható, de későbbi korrigálás során megoldható.

Szerény véleményem szerint a nap sikere a kerekek szép fénye és a nap végén elkövetett autómosás :)
Az összes többi művelet meg lesz ismételve...

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2011-02-23

Ez a nap is elérkezett.
10 évvel ezelőtt, mikor átvettem az autót, csak reméltem hogy én fogom beletenni a 100.000. km-t. És igen! A mai nap belefordult a bűvös szám. A jövő? Hmmmmm. Azt hiszem még nagyon sokáig együtt maradunk. Megcélozzuk az "OT"-s rendszámot! :)


Mozgásban... :)

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-19

Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-11-17

Már írtam valamelyik bejegyzésemben hogy mennyire szeretek világot látni még ha csak az országon belül is mozgok ilyenkor általában, de az év nagy részét Budapesten töltöm, ezért egy belföldi séta is nagy élményeket szokott tartogatni nekem.

Ezúttal Sárvárra mentem 3 napra, ahol most jártam életemben először. Gyönyörű volt az idő, sőt igazából egyáltalán nem novemberi időjárás volt 15-20 fokkal és az évszakhoz képest szokatlan napsütéssel. Sárváron láttam a várat, a főteret és a fürdőt.

Második nap Szombathely volt az úticél. Itt sem jártam még eddig, de ezt különösen érdemes volt megnéznem, igazából azt bánom hogy eddig még nem láttam élőben. Ha már ott voltam, gondoltam illene "elutazni külföldre" és egy kicsit szétnéztem 3 határ menti osztrák faluban, aztán vissza Sárvárra, nagyjából el is ment ezzel a nap.

Harmadik nap haza Budapestre, de útközben kis kitérővel Balatonfüred felé amit viszont nem tudtam kihagyni, oda muszáj volt benézni, imádom:).

Ha már autós blog, írok kis technikai hátteret: Alfit egy olajcserével készítettem fel az útra, pont útközben pörgött át a kerek km-en amikorra elő van írva a csere. Talán egy kicsit a friss olaj is hozzájárult a fogyasztáshoz ami megint rekordot döntött. A távolság 692,4 km, a liter pedig 49,57, akárhogy is számolom, 7,15 L/100km. Az értéket rontja hogy az első cirka 100 km-t Budapesten belül tettem meg, egyébként most sem akartam görcsösen jó fogyit, élményautóztam majdnem végig. Főúton mentem, elsősorban épp az élményautózás miatt, másodsorban azért, mert így még autópálya matricát sem kellett venni.

Sok alfással találkoztam, javarészt előre integettek, köszi nekik, feldobták az utat, ami amúgy sem volt kellemetlen:). Olyan jó volt, 170 km után úgy szálltam ki a kocsiból hogy még akartam volna menni. :)

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-07-30

Ma bekerült az új akku a gépbe. Exide Excell 54Ah és 520A.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-06-02

Tentacle cartárs segítségével rendeltünk egy OBD-II USB (VAG-COM KKL) kábelt Kínából, ami az izlandi vulkán miatt kicsit késve, de megérkezett
OBD-II kábelre lecsapok!
Alfadiag programmal sikerült rácsatlakoznom a Selespeed robotváltó elektronikájára, és próbaképp bekapcsoltam notiról a nagynyomású elektromos pumpát, sikerrel. ezután a motorvezérlőhöz is tudtam, csatlakozni, ami BOSCH ME3.1. Hibakódot nem olvasott, ki, azt mondta, minden OK. Viszont a hűtőventillátort próbából bekapcsoltam alacsony fordulatszámon - nagyon érdekes, még sosem halottam leállított motor mellett :D
Otthon folytatom a 'beszélgetést' az autómmal! :)

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-05-27

Nagyon nem tetszett a jó pár hetes féktárcsa, ha kis eső esett, rögtön megjelentek a barna pöttyök :( Biztos nem véletlen volt occó ...
Vettem MOTIP hőálló spray-t, kimaszkoltam 16,5 cm körrel és lefújtam a hátsó tárcsát. Az elsőre nem jutott idő, mert megint zuhogott. Majd legközelebb.