Blog >> alfa >> 156

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-05-13

Már egy ideje csak ... megvannak, de sosem került rá megfelelő alkalom! Majdnem felnőtté váltak a tappancsok. Kellett már róluk, velük pár fotó. Olyan Depeche style képek ;-)

- 215/45 R17 Hankook Evo V12 (Made in Hungary) thx 2 kalizsoli
- Originale GTA (Made In Italy) thx 2 Nyirkos

ui: az áruházlánc nem szponzorált, véletlen maradt a háttérben :P

>> Egyébbendzso // Alfa 156 1.9 JTD 16V Sportwagon // 2010-05-04

Hát az úgy volt...:)
Valamikor az év elején vagy már lehet, hogy a 2009-es év végén, belém nyilallt a gondolat: nekem saját autóra van szükségem. Persze eddig is volt autó egy 97-es Bravo, de azt jóformán testvérem hajtotta, mert munkába járáshoz elengedhetetlen volt. Nehezen sikerült összeegyeztetni a programjainkat, mindig akkor akart menni a másik, mikor az egyik is. Egyszóval: ide autó kell! Egy dologban voltam biztos, hogy olyat veszek, amilyet én akarok, nem hagyom magam le vagy rábeszélni szívem választottjáról. Ekkor még az Alfa sehol sem volt, nézegettem germán kocsikat, aztán japán társait is, de olyan érzésem volt, hogy: jó, jó, de valami nem stimmel, valami hiányzik. Hanem aztán túrtam a netet, mígnem valamilyen weboldal oldalsávjában láttam egy Alfa Romeo-t. Nem mondhatnám, hogy szerelem első látásra, megnéztem. Aztán előadtam ötletemet mindenkinek, különösen autószerelőknek, hogy mire készülök és közöltem, hogy van egy Alfa is a jelöltek között. Igen, jól gondoljátok :), jöttek ám a válaszok: hú azt ne vedd, mert ilyen, meg olyan stb. Úgy éreztem, mint a kisgyerek, hogy ha valamit minél inkább tiltanak, az csakazértis annál jobban kell neki, ráadásul minél többet néztem, annál jobban tetszett. Gondolatokat tettek követték, elkezdtem keresni a nekem megfelelőt. Több emberrel is beszéltem, s sajnos nem lettem jobb véleménnyel a kereskedőkről. Csak egy szösszenet: nem tudom tudjátok-e, egy időben ezena weboldalon meg lehetett nézni az elkészült környezetvédelmi tanúsítványokat, s voltak kocsik, melyekben az idő előre haladtával csökkent a kilométer.Érdekes és erről ennyit is. Többször úgy voltam én nem veszek autót, mindenki át akar ..szni, elegem van. Persze kimérgelődtem magam és csak kerestem tovább. Az eredmény nem maradt el. Felhívtam egy kedves hölgyet, hogy megnézném az autóját, meg is egyeztünk az időpontban, s szóltam autószerelőmnek (aki finoman szólva nincs oda az alfákért, ami egy vásárlásnál nem baj, legalább a hibáit kíméletlenül megmondja nekem) s már nyargaltunk is. A helyszínen miután megláttam az autót, szememet elborította a köd, tudtam, hogy előbb utóbb hazajön velem. Szerencsémre baja nem volt, lefoglalóztam, s megegyeztünk, hogy mikor lesz a tényleges adás-vétel. A kocsin még hitel volt, így egy budapesti út még várt ránk, ahol hitelmentes lett és át is írtuk a nevemre. Megvan!!!! Nem tudtam lemosni a vigyort a képemről, az emberek közül sokan megbámultak, s amikor az első sorstárs villantott... nagyon boldog voltam.
Hát ennyi a történet.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-12-06

A Mikulás hozott nekem pár matricát... :-) Egészen pontosan GT-nek köszönhetően lett pár ragasztani való. Ma hazafelé beugrottam hozzá és átvettem a kis csomagot. A téli kerekek kupakjára emblémát csinált nekem, valamint még néhány agyszüleményemet elkészítette. Mégpedig a jövőre 100 éves Alfa Romeo tiszteletére készült saját tervezésű matrica nála, illetve terveztem egy feliratot az autó oldalára, az is elkészült. Az autó most nagyon koszos, kell majd egy nagymosás neki mielőtt felragasztok mindent. A kupakokra már fel is ragasztottam, majd rakom a kerekekbe, aztán majd idővel a többi matrica is felkerül. Képek lesznek majd. :-)

>> SzervizRooDee // Alfa 156 2,4 JTD 100 KW 136 PS // 2009-04-01

a mai hibakódolvasás után gyors be is szereztem egy légtömegmérőt. a csere kész:D végre érezni a pacikat:D csak most meg nem tudom megállitani a kocsit:( kéne valami jobb fékeket vennem :D holnap meglátjuk mit mutat nagyobb sebességnél, mert itt gyorsan elfogynak az utcák:( :D meg persze előzésnél...

u.i.: költség: ismerőstől / euróban

>> SzervizRooDee // Alfa 156 2,4 JTD 100 KW 136 PS // 2009-04-01

Ma elvittem a vasat gépre...
először megijedtem, mikor 8 hibakód jelent meg, de a legtöbb csak rendellenesség volt, amit persze töröltünk is. a végén egy maradt. P0101.. légtömegmérő..gyanítottam, h rossz lesz, mert nem érezni a pacikat, nincs az az igazi húzása a kocsinak. este már hozzák is az újat, irány garázs, csere, és majd meglátjuk javul e a helyzet. remélem igen:D

jah:D a következőket irta ki a gép:

jelenleg is:
P0101=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés "kell" értéktartományon kívüli érték

törölt:
P0115=Hűtőkőzeg-hömérséklet-jeladó funkció-rendellenesség
P0191=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó "kell"értéktartományon kívüli érték
P0190=Tüzelőanyagelosztónyomás-jeladó funkció-rendellenesség
P0203=Befecskendezőszelep (3. henger) funkció-rendellenesség
P0215=Tüzelőanyaglekapcsoló mágnes szelep (ELÁB) funkció-rendellenesség
P0320=Gyújtás/elosztó fordulatszám-jel Funkció-rendellenesség
P0380=Izzítógyertya/fűtőáramkör funkció-rendellenesség
valamint
P1320 - erről konkrétabban nem találtam semmit, csak egy bejegyzést, ami ez volt:
hibakód hamar eltárolódik, kiolvasható, de a motor kontroll lámpát csak nagyon extrém esetben gyújtja ki.
Jellemzően hideg motornál csak alig, de üzemmeleg állapotban erősen jelentkezik a kihagyás/rángatás főleg intenzív gyorsításkor.. - bár ezt nem tapasztaltam

esetleg ha tudtok bővebb információt nyujtani pontosabban mit is jelentenek ezek a kódok, akkor azt megköszönném:D

u.i. az ár euróban értendő

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-11-22

Pár perce elkezdett esni az idei tél első hava!

(igaz, hogy az előző téli idényben 1x már havazott, és az pont idén, január 1-én volt)
Szerencsére már fenn vannak a Michelin téli papucsok, és még délelőtt az OFFos autón is megcseréltük a gumi garnitúrát, felkészülten várjuk a Telet!
(de hol is lehet a jégkaparóm ???)

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-11-11

Este kicsit unatkoztam. Eszembe jutott, hogy a Verdákban sok olasz mellett hiányzott egy másik talján. Nekiálltam, hogy új szereplővel egészítsem ki a Pixar filmjét!

Íme, a folytatásban a főhős:

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-16

A természetjárás után jól esett a pörkölt! (Ha tudná Norbi, mennyi jó dologból marad ki :P)
Nagyon jó volt találkozni új emberekkel, sajnos kevés volt az időnk, utaznunk kellett tovább egy születésnap miatt...
Út közben találtunk egy hatalmas szarvasmarha csordát -olyan szép sötétbarna színűeket-, így megörökítettem ezt a csodás ritka látványt az autómmal az előtérben.

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-16

Szeptember 15-én Odvaskőnél gyűltek össze a 156 tulajok, hogy Poló és erhard szervezésében találkozzanak egymással egy finom bogrács pörit is közösen elfogyasszanak.
Akinek volt kedve, az megtekinthette a festői tájon a közelben a barlangot.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-09-12

Tegnap megkapta az ilyenkor szokásos gyertya cserét a kocsim.
Gazdasági megfontolásból nem platina gyertyákat kapott. Meg aztán nekem ez a 40 000 km futásteljesítmény is olyan 6-7 év alatt jön csak össze :) Addigra pedig mindenképpen kap új szikráztatót, ha meglesz!

A régi NGK széria annyira rossz volt, hogy időnként kihagyott a gyújtás. Remélem más érzékelő nem sínylette meg a durrogást.

Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít az új Champion (3 pólusú) gyertya! RC8TYC 4 db + RG4HC 4 db
Rögtön harap házadásra, vidáman forog a motor. Majdnem baleset is lett hazafelé belőle :D

Sajnos a 110156 km--t picit lekéstem a fotóval. De már gyúrok a 111156-ra! :))